Jumaat, 18 Mac 2011

Aku Dan Catatan

Jumaat, 18 Mac 2011
CANTIKKAH KITA?????????

Semua wanita ingin cantik dan sempurna...
Ada yg berangan-angan ingin secantik Erra Fazira dan secomel Siti Nurhaliza...
Kadang2 terbit rasa cemburu di hati melihat kecantikan wanita lain..
Terdetik dalam hati kita..'kenapa aku tidak secantik dia?????'


Kecantikan adalah perkara subjektif yang sukar ditentukan kriterianya..Ada yang menilai kecantikan dari sudut rupa paras,ada yang menlai kecantikan dari senyuman dan ada juga melihat dari budi bahasa..Kita semua mempunyai persepsi berbeza dalam menilai kecantikan... .Jika kita tidak cantik...kita boleh mencantikkan hati kita kerana dengan keluhuran hati akan menaikkan seri wajah..
Kecantikan bukan hanya terletak pada paras yang indah..tetapi juga meliputi tutur kata dan tingkah laku yang  sopan.
Rupa paras yang indah hanya bonus....tetapi tidak ada gunanya jka kita mensia-siakan bonus tersebut 
dengan perlakuan yang buruk....

'AGAR MATAMU TERLIHAT CANTIK...PANDANGLAH PADA KEBAIKAN ORANG LAIN,
AGAR BIBIR BASAHMU TERLIHAT LEBIH CANTIK, TUTURKANLAH KATA2 YANG SOPAN'

8 ulasan:

toyolkiut berkata...

bukan MP je, TK pun klau pompuan cantik lawa lalu depan mata, mau d pandang 2-3 kali..
mula la berdetik 'kalau la aku camtu..'..
hehe..

tp adap sopan budi bahasa pun mesti d jaga juga, br pakej lengkap kan.. dan hal ini selalu d abaikan krn kita lbh suka tilik wajah saja kt cermin, x mau muhasabah dan bersihkan hati..

Leeya berkata...

yeayyy.. sgt stuju! suke entry nih..
klu rupa paras je cntik smata2.. tp prangai ntah pape n budi bahasa xde, xde gunanya cantik 2.. huhuhu..

kpah k-poh berkata...

cantik tak tahan lama..budi bahasa jadi ingatan...wpun begitu..akak memang cun!!! hua..hua..hua...

Yati berkata...

Cantik, cantik. Muka cantik, budi bahasa saya pun cantik. Hehhhe... takde yang buruk tau. Allah dah jadikan setiap orang unik dan ada keistimewaan sendiri. :)

Cikgu ct berkata...

cantik diluar cantik didalam

MulutPayau berkata...

TK..mmng kdang2 trbit rasa cemburu...
tapi takpelah...bersyukur dgn apa yg ada...

Leeya...btulsangat tu...

MulutPayau berkata...

Kpah.....akak memang cun....betul..memang betul!!!

Yati.....Allah dah jadikan kita cukup sempurna..Yati memang dah cantik....

Ckgu CT....setuju..setuju...

a kl citizen berkata...

orang cantik memang bertuah, tapi yang tak cantik pun sama tuahnya

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang