Khamis, 21 April 2011

BIARKAN............BIARKAN..............!!!!!!!!!!!!

Khamis, 21 April 2011
      Hidup kita bukan untuk disia-siakan....
Juga bukan untuk meniru sesiapa..

gambar pinjam pakcik google

BIARKAN SI LUNCAI TERJUN DNG LABU-LABUNYA..

BIARKAN ANJING DNG BAYANG-BAYANGNYA...

BIARKAN MAT JENIN MATI DGN ANGAN-ANGANNYA..

BIARKAN PAK PANDIR DGN BODOH SOMBONGNYA...

BIARKAN TANGGANG DENGAN SIFAT DERHAKANYA...


Yang penting KITA tetap KITA...

Hanya..KITA yang TAHU siapa KITA..

Jangan cuba meniru perbuatan bodoh yg dilakukan oleh orang lain...Jadilah diri kita sendiri...

P/s...Cuba check hati kita...bersih atau tidak?????

12 ulasan:

gigiAriEma berkata...

nice entry nih.. mendalam mksud dia kan wlaupun hanya entry pendek tapi berisi.. :)

sama2 kita bersihkan hati.. :)

zino berkata...

betul betul betul....

Piasara berkata...

"check2..jgn tak check..nak kata bersih,tak ler bersih sgt...sbb sbgai manusia kan..nak kata kotor tu..tak lah sbb ish,tak nak lah hati kotor dan hitam tu..jom cepat2 gi basuh...(muhasabah)"

Hanis Azla berkata...

peringatan yg baik untuk diri saya juga ni.. thanks yer.. Semoga hati2 kita sentiasa bersih terjaga hendaknya.. InsyaAllah..

Eye_nee berkata...

Hati semua bermula disini...pandai2 la mengawalnya supaya tidak membusuk dan iri...

Zaitun berkata...

Salam ziarah

nice blog.

Yati berkata...

Yati kenal seorang, hatinya hitam, dah tak leh nasihat apa dah. Tak jalan. Kalau tak tau solat, kita boleh ajar. Kalau salah, kita boleh belajar sama-sama. Tapi kalau dah TAK NAK solat, hmmmm... doa je la, moga terbuka hatinya satu hari.

PReDicToR berkata...

wah suka la kata2 tu..especially yg mat jenin tu...nice

mabk.abubakar berkata...

hermm.. kompius gak kat cini.. anyway.. jgn salahkan mat jenin.. dia tak berdosa.. hehehe..

azieazah berkata...

Salam MP.
Kak Azie masuk membalas kunjungan. Terimakasih.

I like, blog U kaler PURPLE!!!!

MulutPayau berkata...

Terima kasih utk semua...Sama2 lah kita jaga hati kita agar tidak kotor dan berkarat..Semoga hidup kita sntiasa diberkati olehNYA..

Yati...hitam berkarat..perlu guna clorox utk cuci tu...sama2 lah kita berdoa agar terbuka pntu hatinya..

MulutPayau berkata...

Zaitun dan Kak Azie...Terima kasih daun keladi..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang