Ahad, 29 Mei 2011

BERKONGSI KASIH...

Ahad, 29 Mei 2011


Kalau dulu bila Mp trbaca kisah tentang PR (Pembntu Rumah) yg macam2 ragam..Mp jadi takut...takut kalau trjadi pada Mp..Nasib baik Mp dapat PR yg sungguh baik, brtnggungjawab dan tak bnyak karenah..Cuma semenjak dua menjak ni..Mp cukup cemburu ngan PR ..Entahlah...mungkin salah Mp..atau Mp trlalu ikut perasaan..

Anak gadis Mp, kakak terlalu baik ngan PR ..Apa yg dibuat mesti bersama PR...menonton tv, membaca buku, berfb..pastinya ditemani oleh PR..Mp sllu dgr dia orang bergelak ketawa dlam bilik, berkongsi cerita...Balik jer dari skolah, si kakak akan mncari PR utk brkongsi  kisah di skolahnya.Tidur malam pun kakak ditemani oleh PR.Itu belum lagi bab makan..Dia akan mkan bila PR bersama.Akan ikut bercuti kalau PR bersama hinggakan utk bersopingpun perlu ada PR..mereka cukup akrab....aduhhhhh kdang2 memeningkan.....Mp mula rasa trasing di hati anak2...Mungkin krana ksibukan, kasih sayang anak2 beralih arah...Mmng Mp tak snggup utk brkongsi kasih anak2 ngan PR..tak snggup..Biarlah kasih sayang anak2 mnjadi milik Mp..

Untuk mnyalahkan anak2 dalam hal ini adalah mustahil.....dan utk mnghsut anak spaya membenci PR pun tak mungkin.....Mp sndiripun sayang pada PR dan anggap dia mcam ahli klurga Mp sndiri..Tambahan pulak husb Mp mmng seorang yg sibuk..Jadi Mp bnyak brgantung pada PR dlam mnguruskan kehidupan seharian... Walau berbayar, jasanya terlalu bnyak.....Cuma skrang ni, Mp buntu...bagaimana cara utk mngalihkan kasih sayang anak2 terhadap Mp...Kadang2 Mp trfikir jugak..apakah Mp bukan seorang ibu yang baik???....Apa2 pun...Mp akan mencari jalan utk menarik kembali kasih sayang anak2 trhadap Mp....

10 ulasan:

ainnoraini berkata...

mungkin sementara jer..
kasih ibu mane nak same dgn PR tu....

Insan Marhaen berkata...

ibu_suri pernah suarakan supaya ambil PR untuk urus rumah kami dulu. Tapi IM bagitau dia, bahaya...

zino berkata...

kena beri perhatian lebih dengan anak2 tu.. lebihkan komunikasi bersama mereka...

Acik Erna berkata...

Assalam MP.tak pe..MP tetap ibu dia..perlaha lahan tarik balik perhatian akak..bila ada masa,,selalu la bertanya untuk tarik perhatian akak..insyaallah.
ibu tetap ibu.

MulutPayau berkata...

Ainnoraini...
Harap2 ia tdk brpnjngan..Mngkin hati kita sbagai ibu mudah sngat terasa....

MulutPayau berkata...

IM....ambil PR ni ada positif dan negatifnya...

Zino...
TU lah kan..kdng2 kita sibuk dan tanpa sedar mngabaikan komunikasi ngan anak2...Lepas ni Mp akan bnyakkan komksi ngan anak2...Terima kasih.

MulutPayau berkata...

Acik...
Lepas ni Mp akan sdaya upaya mnrik perhatian anak...walau dalam hati hanya Tuhan saja yg tahu....semoga Allah permudahkan segala urusan..

Adinda Amy Sensei berkata...

assalamualaikum mulut payau...selamat bercuti

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

nie yg susah nie...kalau berapa jam jer dgn anak2 tapi PR berjam2 dgn anak2 kita.

MulutPayau berkata...

Adinda Amy..
W'salam...Thnks..


BSB..btul tu..kita hnya di rumah setelah selesai wktu krja..sdngkan PR..spnjang masa dop umah..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang