Isnin, 30 Mei 2011

PELANGI PETANG...

Isnin, 30 Mei 2011


Lagu2 Penyanyi No Satu Asia...Allahyarham Sudirman Hj Arshad, mmng tidak jemu didngar..Lagu2nya bnyak mnggamit memori, mnyingkap kenangan silam dan memberi maksud yang mendalam....Merisik Khabar, Salam Terakhir,Pelangi Petang, Anak Gembala, Basikal Tua, Balik Kampung dan bnyak lagi.....masih segar dan sntiasa menjadi hlwa telinga kita......

Mp paling suka ngan lagu PELANGI PETANG....Lagu ini bnyak  myimpan memori yg tak mngkin Mp lupakan  ketika Mp bersama kawan2 suatu waktu dulu...........

 Ku meniti awan yg kelabu...
Ku tempuhi lorong yg berliku...
Mencari sinar yang menerangi...
Kegelapanku.....

Ku percaya....
Pasti suatu masa...
Sang suria kan mnyinari jua..
Membawa harapan yang mnggunung...
Bersamanya...

Engkau tiba bagaikan pelangi...
Tak bercahaya...
Namun kau berseri...
Tapi cukup mnghiburkan..
Hati ini....

Seharian ...
Waktu bersamamu...
Tak terasa saat yg berlalu...
Bagai pelangi petang kau kan pasti...
Pergi jua......

p/s..untukmu sahabat....suatu saat nnti..pastinya perpisahan mnjadi milik kita....

18 ulasan:

azian berkata...

salam kenal MP...
setelah ke sini dan baca entry MP, sy harap suatu hr nnt MP akan rajin memasak, pastu dah tak yah ade PR lagik....heheheheh...wokey gitu????

jelesnya dapat byk hadiah masa hr guru....hehehehhe....knp tak tunjuk aksi menari dan menyanyi???mesti hebat nih....

(boleh tak komen kat satu entry utk entry2 lain?)addehhh

ainnoraini berkata...

sedih jer kan bile dgr lagu ni...
lagu2 aruah sudirman semua mmg sedap didgrkan..

alfatihah untuk beliau...

MulutPayau berkata...

Azian...trima kasih sudi brknjung..
Masak....???? adoiiiiiii...dlm hdup Mp..bab tu yg tak brapa suka...hehehehe..Tak pe..Mp dop mncari rsepi ni...nak blajar..harap2 mnjadi..

Aksi menari dan mnyanyi tu...emmmmm malu laaa...terlebih goyang...

Ok...tak de masalah...

MulutPayau berkata...

Ain....
lagu2nya mmng mnghiburkan..hilangnya tiada pngganti...

anitaare berkata...

Assalammualaikum mp,

setiap yang hidup pasti mati..setiap pertemuan pasti ada perpisahan..sedih gitu!
tp dgn mp..akak baru bermula
salam jalinan ukhuwah

zul permatang badak berkata...

lagu pelangi petang....menyingkap banyak kenangan tentang persahabatan...kemana kawan2 pergi??..
mereka menumpahkan kemesraan tapi kadang2 hanya seketika.....kemudian kita tercari2...menghitung ruang masa lalu.....
dalam senyum sinis... ,kita disapa waktu.....ia telah berlalu.....

bagai pelangi petang....tak bercahaya tapi cukup menghiburkan........

nyanyisunyi berkata...

Akak pun suka sgt lagu ni..dulu adalah sorg tu tujukan lagu kat akak..tp kini dia yg telah pegi dulu dr akak..

MulutPayau berkata...

W'salam Anita...
Terima kasih ye atas jalinan persahabatan ini...semoga prshabatan alam maya ini berkekalan..
Ya betul tu kak...setiap prtmuan pstinya ada prpisahan...

MulutPayau berkata...

Zul...
Dimana kawan2 kita????? adakah mereka sprti kita..sntiasa mngingati memori swktu brsama..

Tunggu Zul cipta puisi pelangi pagi pulak..heheh

MulutPayau berkata...

NS...
Kita serupa...minat sngat ngan lagu ni...
Sedihnya ..... ajal maut ditngan Tuhan....kita hnya boleh mrncang...Tentunya memori bersama dia kukuh dalam ingatan.......

Acik Erna berkata...

Assalam MP..terus acik teringat nak cari lagu2 allahyarham di youtube..

S..U..D..@..I..S berkata...

sama kita
minat lagu sudir
lagu ni juga

MulutPayau berkata...

w'salam Acik...jom layan lagu2 allahyrham di youtube...


Sudais...Kita serupa...

Hanis Azla berkata...

salam MP..

best kan lagu ni.. lagu ni juga merupakan lagu feverer saya.. melodi dan liriknya sgt menyentuh rasa..

Cikgu Nurin berkata...

MP..salam kenal juga, tq sudi ke blog akak...

Sudirman ni, lagu-lagu dia kena dengan jiwa dan kehidupan kita. Tak macam penyanyi sekarang...semua lagu-lagu dia mmg sampai ke jiwa kita...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

lagu kesukaan hubby LM..berkali2 psg pun dia tak jemu..hehe

MulutPayau berkata...

Hanis..
W'salam...mmng melodi dan liriknya mnyentuh hati dan perasaan kita...

Ckg Nurin..
Hilangnya tiada pngganti...

MulutPayau berkata...

LM....mmng berkali2 dgr pun tak jemu....heheh samalah tu...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang