Isnin, 2 Mei 2011

KELAM KABUT DI PESTA BUKU 2011

Isnin, 2 Mei 2011
Dua hari berada di pesta buku (29 dan 30 April) cukup utk melunaskan janji, merealisasikan impian dan mnghimpun sejuta rasa gembira buat anak2. Biarpun trpksa bersesak dan berhimpit dgn ribuan pngunjung, namun terpncar keceriaan di wajah mereka.....

kakak bersama penulis AIN MAISARAH


 Si kakak paling gembira kerana dapat berjumpa, bergambar dan berbual dng penulis kesayangannya..AIN MAISARAH.. ..Dari awal lagi dia dah berangan2 mahu jumpa AIN..Alhamdulillah, impiannya terlaksana.....

Melayan karenah anak2 dipesta buku mmng memeningkan...si abang dgn komiknya..manakala si adik dgn buku2 ceritanya..Hampir pitam Mp dibuatnya. Mmng betul2 tak larat.....Tapi terpaksa layan jugak...


 adik dan abang sedang memilih buku dgn bantuan petugas karangkraf

 Mp juga tak melepaskan peluang mencari novel2 kesukaan ....Penaja Mp hnya TERSENYUM jer....Dia dah berjanji akan menunaikan impian kami semua...Apalagi...Mp borong jer novel bnyak2....

Yang ni Mp punya....


Dan yng PALING MENGGEMBIRAKAN ....Mp dapat berjumpa dgn penulis yang paling MP minati....Mmng MP betul2 bertuah...tak sangka hingga tdk terkata...betul2 TERUJA...Wah!!!! siap ngan kot warna hijau..Itulah DR.HM TUAH...suka mmkai baju warna2 ceria..Akhirnya Mp dapat jugak t/tangan unik beliau..berbentuk burung..biasanya Mp cuma lihat dalam buku2 beliau shaja...

Di sebelah tu Mp yer...tapi Mp tak glemer...jadi Mp masukkan gmbr DR.HM TUAH jer..

Mp juga sempat brjumpa novelis LYNN ALLYNA.(Kaki Novel)..orngnya kecil molek jer...tapi tulisannya mmng hebat...Impian utk brjumpa RAMLEE AWG MURSHID dan  SHAHRIAH ABDULLAH tidak kesampaian kerana terpaksa melayan anak2...

kakak dan abang pada hari kedua

Sebelum pulang...si abang merengek2 meminta penaja membelikan kamus elektronik...katanya utk memudahkan dia membuat rujukan....Dan dgn muka yang agak kelat.....penaja menunaikan impian si abang..

Yang pastinya tahun depan..kalau dipnjangkan umur...kami akan mngunjungi pesta buku lagi...


p/s bila agaknya Mp nak   baca novel yg dibeli tu.....yang lama pun masih belum terusik...

18 ulasan:

Adinda Amy Sensei berkata...

as salam akak....

alhamdulillah...saya pun berpeluang ke sana jga...sempatla beli beberapa buah buku..

zino berkata...

MP
jangan datang tahun depan.. tahun depan lagi satu boleh... pesta di adakan dua tahun sekali hehe.. sakan memborong tambah bila ada penaja hehe..

cik aisha berkata...

cik aisha pun xcted jmpe HM Tuah..;)

MulutPayau berkata...

Adinda...
w'salam....seronokkan...walau bersesak2 tapi dapat juga apa yg diimpikan..

Insan Marhaen berkata...

IM dah lama tak pi pesta buku. buku-buku dalam kabinet IM pun dah lama IM tak jengah.

MulutPayau berkata...

Zino..
Alamak!!!!! tersalah tulis pulak..thun depan satu lagi...so thun depan bagi peluang tuk penaja cari duit dulu...

Cik aisha...
samalah kita..betul2 xcted dpat jmpa HM Tuah..

MulutPayau berkata...

IM...tak pelah...IM kan ada t/jawab lain yg perlu diutamakan...InsyaAllah..semoga suatu hari nnti..IM akan berksmpatan ke sana...

zul permatang badak berkata...

Buku???......RAJIN BELI BUKU.....haa...haa...saya rajin juga beli buku....simpan....

baca???......dah berkeluarga ni....memamng malas baca buku....
buku tahun sudah......tak terusik....tak ingat letak kat mana.......hu...hu...

toyolkiut berkata...

wah..
seronokkan..
TK klau pegi2 tmpt gini, suka cari majalah2 lama yg ketinggalan, suka jg baca..

Yati berkata...

Bestnya mp, dapat pergi pesta buku. Turun KL yek. Banyaknya novel mp beli. :)

Acik Erna berkata...

MP..simpan novel2 tu dulu..ada masa baca satu2..tapi sebenarnya baca novel ni..jangan mula aje..bila dah mula..selagi tak tamat..susah nak berentikan..

Myfrin's story berkata...

Salam, MP. Beruntungnya dapat bergambar dengan Dr. HM Tuah. Kak pun minat sangat dgn beliau....:)

zmah berkata...

Akak pun ke pesta buku juga,hanya tak terserempak je

MulutPayau berkata...

Zul PB.. kalau Zul tak nak baca buku2 yg dibeli tu...bagiler pada MP..kecil tapak tgn ditadahkan..

TK...akak cari juga mjlah lama..ingatkan murah...lebih kurang jer rega dgn majalah baru..

MulutPayau berkata...

Acik Erna....kalau dah mula membaca novel, mmng tak ingat dunia..rela tak makan....hehehe

Kak Imun,
W'salam....yer lah..mmng beruntung dan bertuah..Rupa2nya, kita minat orang yang sama yer..

Zmah...apasal kita tak jumpa kat sana yer???kalau trserempak kan seronok.....

MulutPayau berkata...

Yati....mmng seronok..tetapi penat..tambah pulak perjalanan yg jauh..Mp ni kalau bab membeli novel..susah nak kontrol..kalau boleh semua mau diborong...

suhailas berkata...

MP:best nya paling terpegun tang NOVEL berlambak tuuuu..heheheheh..br sue sempat rempat 6 buah jee..tuu pon blm bersentuh....heheheheheehh

MulutPayau berkata...

Sue...Mp mmng suka membeli..tapi ntah bila nak baca...heheheh kita serupa...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang