Selasa, 17 Januari 2012

JANGAN RETI KUTUK JER.....!!!!!!

Selasa, 17 Januari 2012
Perhatian kepada En.Suami dan En. Kawan Lelaki...

Kalau tengok badan si isteri atau kawan perempuan yang dah makin kembang...jngan hanya suka mngejek atau memberi tekanan..Jangan pandai kutuk jer....Ada jugak yang tak henti2 memberi komen terhadap perubahan bentuk tubuh tersebut...Semua komen tu kbnyakannya negatif...(malas nak sebut di sini)
Silap haribulan baju tak berbasuh dan  makan kat kedailah jawabnya...atau pada En kawan lelaki, tak pasal2 nanti tumit kasut terpacak kat dahi tak pun kena cili mulut tu...Kalau kawan perempuan yg kutuk, rasanya taklah terasa sangat....kata2 tu bagai angin berhembus lembut....Tapi kalau En kawan lelaki yg kutuk...mmng hangin jugak....

Apa salahnya beri kata2 SEMANGAT atau MOTIVASI  kepada orng yang di sayangi....Rasanya ayat MEMUJUK lebih BERKESAN dari KUTUKAN....
Mungkin bagi mereka ayat KUTUKAN tu lebih menyedarkan...Tapi sebenarnya ia silap....Kadang2 kutukan tu tak membawa apa2 erti..dan biasanya dijawab dgn ayat2 sinis yang lebih menyakitkan lagi...
JADI...
HENTIKANLAH MENGUTUK...!!!!!!


p/s...entry GERAMMMMMM pada seorang En kawan lelaki !!!!!!!!!!





34 ulasan:

eMMe berkata...

Kak MP, geram kat saya tak?
harap saya bukan la 'seseorang' yg kak MP maksud kan, n saya minta maaf kalo ada komen2 saya yg wat akak terasa......heeee~

Ros berkata...

Salam MulutPayau,

Jangan dok marah2 nanti lekas tua he.he.he.....

Betoi tu kata MP..memujuk lebih berkesan dari mengutuk...tapi hat kutuk tu la yang depa dok syok sangat...
Selalunya orang yang suka sangat dok mengutuk orang lain ni,sebenarnya,depa adalah spisis yang tak sedar diri....

Dok nampak orang lain ja yang tak betoi dan jugak tak elok...

Aishah Jahirah berkata...

erm mulut org ni mmg xleh tutup kak.ada je benda nak tegur tetambah benda yg nmpk xcntk kat pandangan dia.dalam kes kutuk mengutuk badan ni,mmg hangin kalau lelaki yg ngutuk.org terdekat saya pn ada yg berbadan besar n selalu ditegur.ada yg cara sopan ada yg cara perli/kutuk.sy pun geram kak walaupun bukan sy yg ditegur tu.

missSenget berkata...

takkan kak MP yg kene kutuk kot..??

slim je badan akak...

Acik Erna berkata...

MP..rindunya nak kesini..tapi nak buat macam mana..laptop masih tak elok lagi..
abaikan aje kutukan tu MP..lama2 nanti diam le dia oarng tu.

Ucu Faridah berkata...

Oklah tu..dah buatpun enty utk lepaskan geram kt org tu kan...jgn berlarutan..nanti muka yg tegang tetiba berkerut seribu...senyum sikit..:)

Dalila Hamid berkata...

sabaq... sabaq... iuh... marah sungguh ni....

Ibu Lala berkata...

sabar kak. jangan marah marah. nanti cepat tue...jom singgah blog saya utk release tension..

ajumohit berkata...

Betul 3x, jgnlah suke kutuk org, janji Kita sihat sudahlah kan kak, tp Akak slim jek, org tu rabun ke ;)

ikatankasihku berkata...

memang betol pon,dia mengutuk, tp yang dia tu sempurna sgt ke....cermin2lah diri sendiri, kan kak ina...sape yg kutuk akak tu, meh ikin firekan dia..hehehe

Scarlett O'Hara berkata...

Sangat geram bila ada oang kutuk kekurangan orang lain.Bab gemuk tu boleh jadi sesuatu tang sensitif terutama bagi seorang isteri yang dikutuk suami.

Zaitun berkata...

Abaikan aje anggap bagai angin yang lalu. Rasanya lagi dia berbulu bila MP buat dek aje....

~ yus ~ berkata...

buat dek je kak. Lama2 nanti senyaplah dia.

ieja amieja berkata...

salam MP..
kalau org lelaki yg mengutuk mmg sakit hati kita dibuatnyer..nmpk jer kelemahan org..kadang2 kelemahan sendr tu x nmpk..bila perut ke depan(buncit..huhu) jgn org pompuan jgk disalahkan..sabar je lah..

MulutPayau berkata...

eMMe..
Eh mana ada dik...takkan nak geram kat adik akak ni...geram ngan seorang kawan lelaki akak....selalu jer kutuk akak...huhuhu...


w'salam kak ros...
sokong 100% knyataan kak ros...harap2 spesis ni cepat sedar diri...


Aisyah...
tu laa dik...mmng sakit ati dibuatnya..asyik kutuk jer..dia orang ni kalau nmpak yg cantik..bukan main puji melangit...

MulutPayau berkata...

Miss...
Akak yg selalu kena kutuk...memang terasa sangat....

Acik...
Saya pun rindu ngan acik..
Yang sedihnya Acik...dia tak pernah diam.....ada jer modalnya...harap2 dia baca ntry ni....

Ucu...
Harap2 si kawan tu baca ntry ni...
okehhhhh...dah senyummmmm...

MulutPayau berkata...

Dila...
Akak masih lagi sabar ni..tapi sampai bila tak tahulah...

Ibu Lala..
hehehe harap2 muka akak tak berkerut seribu...
InsyaAllah, akak akan ke blog adik nanti...

Aju...
yer lah dik..jnji kita sihat...alaaa dik, akak memang agak kembang sikit....tapi jngnlah asyik kutuk jer...


Ikin...
Nanti ikin firekan orang tu ya...hehheeh

Scarlett...
betul dik..mmng snsitif sangat trutama kalau suami sndiri yg kutuk...

MulutPayau berkata...

kak zai...
harap2 lepas ni dia dah tak kutuk lagi....

yus...
betul jugak tu......

w'salam ieja...
mmng dia orng ni nmpak kelemahan kita jer...setiap hari akak kena kutuk ....(meraih simpati ni)...

Norsalmi berkata...

Sabar ye MP..
Bagi akak org yg suka kutuk org ni adalah org yg x reti bersyukur.. Mungkin diorang lupa, KESEMPURNAAN yg dipinjamkan kpd diorang tu blh diambil bila2 masa je..

Gen2Merah berkata...

Ekekeke.. memang dah tabiat lelaki.. suka kutuk sana sini... tapi biarlah berpada2 kan.. kesian pada kaum wanita yang dengar.. bukan ja kecik hati, mood pun pasti akan hilang...

kuatkan smangat ya akak..

suri solehah berkata...

kak MP,sapa itu orang..meh suri tolong seligi kepala dia huhu..dah biasa dengan ayat..mak aih tembunnya sekarang

ieda berkata...

adoii sungguh x suke org macam nie ..
beralas lahh bila bercakap
kutuk2 nie x bawa makna ape2 .. x rasa ke merendah kan martabat diri je .. huhuhu

ainnoraini berkata...

Mmg tak suka klau org lelaki mcm tu...mmg nk kene penampar jer kan...sesedap mulut dia jer nk kutuk2 org..

Dia tu sempurna sangat ke MP...

Jendela Hati berkata...

bab saiz bdn nie sensitip kan kak

Zareda Norman berkata...

Lelaki mcmtu mmg pandai ckp je.. Klu isteri tu tak lawa pi lah make over.. Pi beli mekap, beli kolagen, pihantar facial. X pandai maak pi hantar kelas, belibukuresepi.. Inipandai mengutuk je...

LadyBird berkata...

akak.. sabar yer.. manusia ni mcm2 kak.. ade yg tgk saje ade yg terus mengata.. dan ade juge yg tgk dn muhasabah diri..

zul permatang badak berkata...

banyak orang banyak ragam.......keadaan sekeliling/gerak laku berbeda-beda......

itulah rencah hidup.....sabar....

MaryaYusof berkata...

Salam,
Sbnrnye en kwn lelaki tu jeles tu, mesti die xdpt you dulu...hehee...gurau*
kdg2 mulut lelaki lagi laser dr mulut pompuan kan dear :) Salam kenal & follow di sini~

Rozita berkata...

Memang tension kalau ada kawan lelaki yang kutuk cam tu... Tapi kalau hubby yang kutuk cam tu, lagi lagi lah tension.

Puan Kutu berkata...

sabar kak,mmg sakit hati jiwa limpa semua klu ada org macam tu.sedap mulut dia ja..

lyza berkata...

ishh akak MP yang slim melim ni pun dia kutuk..klau tengok saya ni.. lg la suka dia kutuk kan..
takpa la kak..dah azali dia gitu.. suka bagi pahala pree kt akak..terima je...
takpun akak bls dendam senyap2 seperti hilangkan kertas kerja dia atau pancitkan tayar kereta dia.. hehehe..ni gurau je kak ya..jgn marah..:)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam
MP mesti geram yg amat ni, emmm org yg suka kutuk2 org tu diri sendiri mcm mana ya , mmg terasa huhuu, maklum la akk pun terkembang juga ni, agaknya kena cuti msk n mkn huhu

Teenager Housemaid berkata...

betul3x...
hentikanlah mengutuk..
kdg2 bila org ngutuk ni kita nak slim down balik pun xde semangat dah..

sabr ea kak..:)
jon jogging..:D

S..U..D..@..I..S berkata...

kalu ngan bini susah nak puji betul x MP...memang ropa itu

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang