Isnin, 30 Januari 2012

MEMANG GERAMMMMM..........

Isnin, 30 Januari 2012
Hari Mp masuk ke kelas dengan mood yg cukup baik dan semngat berkobar2. Namun bila semak kerja rumah yg diberi...darah mendidih hingga paras maksima.Bayangkan bagi sdikit kerja utk 9 hari cuti..tpi masih tak siap2 jugak.Pelbagai alasan yang diberikan..Paling Mp tak tahan alasan yang diberi, tak ingat dan ibu tak tolong peringatkan..

Kesabaran memang tak dapat dibendung lagi. Hari Ahad, Mp dah bagi peluang dia orang siapkan..Dan hari ini (Isnin) masih tak siap jugak...Bila kena marah, semuanya menikus.Pandng bawah jer. Cuma terdapat seorang murid yg tersengih2...Gerramm dgn perangai murid tersebut (tak makan nasihat) Mp tarik budak tersebut ke depan..Budak perempuan tu sengih lagi tanpa kata apa2..makin hangin Mp dibuatnya....Mp mula menengking dgn suara yg kuat...

Tubuh kecil tersebut Mp tolak ke tepi dinding..Kelas makin sunyi..Seorangpun tak berani bersuara...Dengan kemarahan yg membuak Mp tampar budak perempuan tu..Dia tidak menangis...tidak juga kata apa2...Tapi mata beningnya meminta simpati...Mungkin syaitan sudah merasuk dalam otak Mp..budak tu Mp bantai secukupnya....seorang kawan kebetulan lalu di depan kelas Mp..Beliau masuk dan menahan Mp dari terus memukul budak tersebut.....makin sakit hati dibuatnya..Mp pegang tangan kawan tersebut dan memarahinya.....Dia lantas memeluk Mp dan memujuk supaya bertenang..Budak tu masih mendiamkan diri dan badannya semakin lemah..Air matanya deras mengalir dan itu tidak mngundang simpati Mp padanya..tangan Mp masih lagi dihayun utk memukul budak tersebut walau ditahan oleh kawan...Keadaan kelas semakin sunyi....

Kawan Mp memeluk dgn erat...sabar...sabar..sabar bisiknya perlahan.....Dia menghembus lembut ke telinga Mp...membisikkan sesuatu......ya Allah..apakah yg telah aku lakukan...??????Kenapa aku tergamak melakukan perkara tersebut pada budak  itu???????Suara bisikan masih ditelinga Mp....Dah solat Asar ke belum?????? hah!!!!!!!!! Mp bukak mata...hahahahah rupanya suami di sebelah...Adoiiiiii rupanya bermimpi...
Suami senyum2 jer..hebat sangat ke mimpi??? kata suami bila dia pegang tangan Mp, ditepisnya tangan dia..

Dah lama Mp tak tidur siang hari..mungkin terlalu penat..tertidur petang tadi...tambahan pulak kepala asyik memikirkan pasal budak2....tensen jugak bila kerja rumah yg diberi tak disiapkan....sampai terbawa ke dalam mimpi......Tapi Mp masih lagi bersabar dgn karenah budak2.......

39 ulasan:

missSenget berkata...

laaaaaaaaaaaaaaa...


mimpi je ke kak...??

kemain kite da bayang2 kan...

rindu kt anak murid eh..?

eMMe berkata...

Uihhh akak mp saya betul2 gelabah, hahahha...

umialya berkata...

suspennn..

Zareda Norman berkata...

Ambui cikgu, smpi mengigau nak merotan ek.. Hehehe

Zuemiey Khairuddin berkata...

kesian hubby..hoho

Kamariah Awang berkata...

Memanag rasa tak percaya pun, MP yang berwajah lembut takkan segarang itu! Rupanya 'terkena' jugak ma ni... hihihi...

Mrs Lya berkata...

huishhhhh saya suspen baca entry ni. Ingatkan betul2! Kalau betul2, alamatnya MP nanti kena sergah dengan makpak budak tu. Pastu masuk paper, masuk TV3... haru tu!

www.mrslya.com

Acik Erna berkata...

geram sangat tu..sampai termimpi2..
saba je ye MP.walau pun geram..

Puan Kutu berkata...

mimpi rupanya..terkejut sy baca akk jadi ganas macam tu.hehe..

zul permatang badak berkata...

mimpi yg menakutkan......

EmbunRosaliza berkata...

Assalam Mp... heheh macam baca novel lak, akk dah agak mesti mimpi di siang hari, takkan Mp segarang tu heheh.

Banyak kerja n mesti bebudak tak buat kerja sekolah betul2 hinggakan terbawa ke mimpi Mp

ikatankasihku berkata...

kak ina ni, lawaklah..ikin ingat betol2 tadi..hahahaha..
sekali mimpi daaaa, tu lah nk tdo tak basuh kaki..hahahahaha

Cho Zila berkata...

sampai terbawa2 yerk.. memang gituler kalau dah selalu sangat bendatu difikirkan memang datang dalam mimpi punya...

Rozita berkata...

Ish ish ish sampai terbawa dalam mimpi. Tu la penangan guru yang berdedikasi. Sentiasa ingat amanah yg diberi.

Kakzakie berkata...

Kerjaya kita memang ada kalanya terbawa ke mimpi. Kakak ingatkan tadi betul-betul tau...

Ucu Faridah berkata...

Cikgu MP...sebelum tidor tadi ada basuh kaki tak...?
biasanya kalau tidor petang memang selalu jadi mcm tu nak2 kalau asyik fikir benda yg rasa mcm membebankan...

nuwairani ismail berkata...

kite pon kalo duk fikir sgt pasal keje, memang sampai termimpi2..tensen betol..

noor berkata...

penat letih sampai tertido hhihihi...suspens huhuhuhu

Aine Ainun berkata...

walopun mimpi,
tp selalu mcm real kan...

Malam tadi sy mimpi terbabas dalas sungai=)

menakutkan....

Zefa NorAsmara berkata...

Lorrr.. akak ni, punyalah real cerita pasal mimpi. Kih3x..

Aishah Jahirah berkata...

terkejut baca mula2....hehee mimpi rupanye...erm kalau dah terlalu fikir tu kak,kdg2 terbawa dalam mimpi....setengah org siap mengingau lg....

S..U..D..@..I..S berkata...

eh td dh komen p mana ?????

NzA berkata...

nasib baik mimpi...hu.hu.hu...ttp trkdg situasi begitu mmg buat hati kita mendidih2...hu.hu.hu...

sal berkata...

hehe..termimpi rupanya..mp penat sangat tu..

Jendela Hati berkata...

laaaa suspen jerk...dasat sungguh mimpi akak nie tp nasib la mimpi kalau x sy pun turut padang menyelamatkan keadaan hehe

Teenager Housemaid berkata...

ish akak ni saya ingat bebetul tadi hehe..

jap..saya baru kak mp ni cikgu!
waaa...
*sangat ketinggalan zaman saya ini*
-_-'

..::..aRe-Na..::.. berkata...

laa mimpi..heheheeeeeeeeee..memula baca tkejut gak heheheeee....
penat sangat tuh...hehehe...rehat ckup2 tau hehehe

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

lllaaaaaa...mimpi gruper nyerrr...suspen jer..tadi rasa nak marah gak..

Hanis Azla berkata...

mimpi di siang hari rupanya yer kak.. klu kenyataan agak-agaknya ada yang kena saman kan kak..

kasihibu berkata...

hehehe...mimpi di siang hari rupanya ;p

Ros berkata...

Salam Mulut Payau,

Aduh MP ni.....buat Kak Ros terkejut ja....Mimpi rupanya....he.he.he....

ieja amieja berkata...

laaaaaaaaaaaaaa..mimpi je rupanyer, ingatkan betul tadi MP tergamak buat cam tu..huhu

Kak Imun berkata...

Salam, MP. Haha...... suspen juga tau....time aksi tampar budak, baru kak sedar something wrong. Memang sah mimpi.....:D

~ Cik Azz ~ berkata...

Ni la namanya mimpi di siang hari.. hehe..

MaryaYusof berkata...

Suspen betul mimpi MP ni... Geram smp terbwk ke mimpi... sy pun pernah mengalaminya...sabarlah MP... Luah dlm mimpi xpe, klau betul mau masuk dlm paper nnt :) hehee

Yati berkata...

Kak Ina,
kakak Yati yang juga cikgu juga pernah cerita kat Yati, kalau budak tak buat homework, dia suruh berdiri luar kelas sampai habis waktu.
Nak pukul tak boleh, nanti parents datang marah. Yang penting akak dah pun laksanakan tugas sebagai pendidik. Kalau anak murid tak dengar cakap, kita tak boleh ubah perangai dia, kita cuma boleh doa je agar dia berubah.
Teruskan mencurah ilmu kak! :)

Norsalmi berkata...

Nasib baik mimpi je.. kalau tak, famous dah MP keluar berita kat akhbar

akuzle ayu berkata...

kak MP, minta mahap dlu psl sy nk kata..cinabenggg!!! yer2 ajer kiter saspens...hahahhahah

suri solehah berkata...

haha,,mula2 baca gerun je,,lastnya tergelak besar suri...tapi pk2 sian kat kita kan..sampai dalam mimpi ingat anak murid...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang