Selasa, 10 Januari 2012

pertanyaan yg MENGGEGARKAN otak....

Selasa, 10 Januari 2012
Melangkah ke tahun 2012...dah ada beberapa pertanyaan yg mnggegarkan otak Mp...

 1.Nak kereta baru tak??????
Itu soalan dari husb Mp..terbeliak kejap bijik mata...Rasanya kereta yg ada tu pun sangat ok.....tak pernah mnimbulkam masalah....Kereta tu husb yg pilih dan bayar..hehehe..Tapi kalau diberi MURANO, konfirm Mp tak tolak.....kalau kereta lain..kena pikir dulu...hahahhaha...

2.Engkau mengandung ke?????
Soalan maut dari kawan sekerja Mp (LELAKI) ...rasa macam nak putus urat nadi......Rupanya orng lelaki ni lebih perihatin bab macam ni....Huh....perli pun biar bertempat.....Kes lemak berkumpul bnyak sangat kat badan...SENYUMMMM jer lah...!!!!


 3. Engkau tak nak tambah ke???? Tiga mana cukup!!!!!
Soalan yg berulang kali ditnya oleh kawan2......Kalaulah  boleh tambah sndiri...dah 10 Mp tambah......memang kalau ikutkan 3 tak cukup.. Macam tak faham2....


4.Apasal engkau nampak pelik sangat hari ni????
Soalan yg membuatkan Mp ketawa terbahak2....agaknyalah Mp ni pelik mcm makhluk asing kot..Sebenarnya soalan ni terkeluar dari mulut kawan2 bila lihat Mp berubah dari tudung ekpres ke tudung bawal...Ye lah, dah 3 tahun Mp tingglkan tudung bawal....Tahun 2012, tudung tu dipakai semula...sian terperuk lama sngat dalam almari....tapi tak taulah perubahan ni bertahan sampai bila...

5. Engkau tak risau suami kawin lain ke????
Soalan ni selalu jer keluar dari mulut kawan2 Mp...Risau????? kadang2 risau jugak..hehehehe..Suami Mp jenis yg sibuk...Tapi takkan 24 jam nak ikut dia kot...Sian anak2 pulak...Tapi Mp selalu bagi jawapan.'kalau dia nak kawin, aku tak kisah..jngn sorok2 sudah lah'...ikhlas ke jawapan tersebut..?????

Dan dua perkara yg membuatkan Mp CUKUP GEMBIRA menjelang 2012..

1. Dengan bangganya, Mp dah boleh ISI MINYAK kereta sendirri...Pengalaman yang paling mnggembirakan biarpun terketar2 dan diketawakan oleh anak Mp..Terima kasih kepada semua kerana memberikan kata2 semangt......senyum sorang2 bila membayangkan kejadian tersebut...


2. Suami menghadiahkan tiket utk jalan2 sambil soping pada cuti  Tahun Baru Cina nanti.....Kali ini dia tidak ikut serta... Mp dah beberapa kali ke tempat tersebut.....Tapi masih tak puas2 lagi..Terima kasih kpada suami kerana sntiasa memahami kegilaan isterinya...Di mana?????? Mp akan maklumkan nnti tapi Mp  dah buat ntry pasal tempat ni pada 2011....










 

51 ulasan:

ajumohit berkata...

Tahniah Atas keberanian Akak mengisi minyak kete sendiri, wahh pegi sopping ye? Bestnya kak!!!

Dalila Hamid berkata...

elok la tu.... berdikari boh myak keta sendiri.... lama2 dah ok la tu.. mula2 ja tergetar2 skit... sekan dgn org kiri kanan... shopping paling tak tahan!!

eMMe berkata...

Hahahaha....kak MP, nk gelak gak...hehehe...mcm x percaya, tahniah dah bleh isi minyak kereta sendiri, kikikiki.... Ape pun pertanyaan, tenangkan hati hadapinye, hehehehe...

nuwairani ismail berkata...

kekekeke...lucu2 la mp ni...nani pon dh start pakai tudung bawal...kesian tudung2 tu mcm terbiar plak...suspen je mp ni xnak gtau nak bjalan kat mane..kalo best, nk gi jugak!

Kamsiah berkata...

ada sesetengah soalan yg rasa nak bg penampar ja hehe...

EmbunRosaliza berkata...

Assalam mp, persoalan yg di jawab dgn jayanya ok tu mp. kalo tukar kete ok je dpt yg baru heheh. kemana agaknya mp nk g cuti2 tu, langkawi lg kut, x puas shoping ari tu hehe

ikatankasihku berkata...

wah..kelas kau kak..hahahaha..
makin berani ..tahniah sebab makin maju, isi minyak, tangan jgn dok ketaq noh..hehehehe

NzA berkata...

yg no 1 tu yg plg best..kalau la sy di beri peluang ibu, melompat2 xhinggat wei......hi.hi.hi..

yg no 2 KT BAWAH tu pn best..nk p bandung ke vietnam..shopping time!!!!!!

MulutPayau berkata...

Aju...
hahahah..akak pun tak sangka yg akak boleh buat...macam mimpi pulak...

Dela..
Mmng terketar2...dua hari anak akak gelak.....

eMMe...
Dik..akak pun tak percaya pada diri sndri...akhirnya boleh jugak...hahhaha

MulutPayau berkata...

Nani...
Dah lama benar tudung bawal tu terperap....JOm ikut akak g soping...

Kamsiah...
hahahah..mmng betul tu....ikut suka dia orang jer tanya macam2 soalan..

Kak Rosa,
w'salam...nak jugak tukar keta, tapi biarlah yg kita pilih...hehehe...kena rahsia dulu kat mana nak pergi...

Zefa NorAsmara berkata...

Selamat berjalan2 dan bershooping2 ye kak MP.. :D

MulutPayau berkata...

Ikin...
Tak sangka akak dapat buat dgn jayanya....hahahha..malu jugak ngan anak2...teketar2...

NzA...
Bukan tak nak...takut dia bagi keta yg kita tak suka...dulu pun nak keta lain, tapi bagi keta lain...heheheh..
Hampi tepat jawapan NzA..hihihi

MulutPayau berkata...

Zefa...
Akak dah tak sabar2 ni...rasa lambat jer masa berlalu....

norh berkata...

soalan no 5 tu...errkkkk :P

wahhh..best sangat sopping-sopping ni..he he

Gen2Merah berkata...

ahahahahaha.. kelakar la entri akak MP ni.. ayat dr atas sampai bawah saya nak tergelak ja baca,... hihihi..

anyway tahniah ye da bole isi minyak sendri.. wahh, satu pencapaian menggembirakan tu kan.. hee

ainnoraini berkata...

Wow ini sudah bagus...sudah boleh isi minyak kete sendiri...

MP nk gi mana tuuu....seronoknya nk gi shoping..

Woofer Storm berkata...

sis,bestnya ada suami sayang sis..

#suami sy langsung tak peduli sy..mencik !!

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Alhamdulillah dengan kebahagian hidup dan rezeki yang Allah kurniakan.

Semoga MP sekeluarga bahagia selalu.

Rinna berkata...

Salam Kenalan MP,

Tahniah dah berjaya mengisi minyak sendiri.. :))

Waa curlast gitu.. hubby siap bagi tiket dan leh sopping2 lagik.. nak kemana tu?

missSenget berkata...

kak MP..

nk cop jadi madu..

eh..tak..tak..


nak ikut gi shopping.. hihihihi...

Ros berkata...

salam Mulut Payau,

Jawapan soalan yang ke 5 tu macam tak ikhlas ja bunyinya....he.he.he...

ieja amieja berkata...

macam pengalaman sy jgk kak dulu masa mula2 bwk kete..x pernah isi sendr,tau mmg ada myk jer..haa bila terpaksa menggigil bila isi myk..huhu

ieja amieja berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Aishah Jahirah berkata...

tahniah kak....dah isi minyak sendiri...hehee.

kalau saya dioffer kete baru sti laju je angguk...hik2.kak mulut je ckp xkisah tapi jauh sudut hati mungkin xrela kalau dimadukan (lain orang lain)...;)

wah sopping ke mana tu kak...

Ucu Faridah berkata...

ucu pun sama sejak duamenjak ni soalan no.2 jer yg selalu keluar dari mulut lelaki....tapi ucu ni jenis byk mulut..jadi banyaklah alasan...
antaranya, kalau org tanya, perut ko ada isi ke,dah..? ucu akan jawab, "ada...isi perut dgn perut lelit"..habis cerita...hahaha..

Hanis Azla berkata...

ada soalan tu, kita jawab dgn senyuman pun orang dah tahu jwpnnya kan.. wah tahniah kak dah boleh isi minyak keta sendiri.. saya pun lepas 2 tahun memandu sendiri baru pandai nak isi minyak sendiri,.. first time tu mmg terketar2 mcm tgh pegang pistol.. he..he.. wah, nak gi jenjalan & shopping CNY ni yer.. best2.. have a nice day kak..

Zaitun berkata...

Bestnya kalau dapat kereta baru, kak Zai dah pakai Waja 10 tahun.

Mungkinkah MP nak shopping ke Bandung lagi?

Puan Kutu berkata...

alahai bahagianya..ada suamimemahami lg.baguslah dah berdikari.dah pandai boh minyak sendiri,sy pun nak p boh sendiri gak nti..keke..

suri solehah berkata...

soalan satu tu kalau hubby kita tanya..sah laju je saya jawab ya,,hehe..pasal isi minyak tu teringat diri ini dulu2 pun sama huhu..

Teenager Housemaid berkata...

haha..soalan no 2 dgn 5 tu mmg menggegarkan otak hehe...

wah, congrats akak dah boleh isi minyak kete sendiri..:D

wah pergi bercuti! nak ikut! haha

Amie berkata...

Tahniah MP, dah boleh isi minyakkereta sendiri... nampaknya Kak Amie dah tak ada geng lagi!

Kita pun ada 3 je, bila orang tanya,senyum sengih dan kadang rasa nak bagi penampar kat mulut orang yang asyik bertanya tu... ha hahahhh

Bestnya dia dapat jalan-jalan, nak ikut!

Norsalmi berkata...

Tahniah MP dh boleh isi minyak sendiri.. Akak juga yg belum pecah rekod..

hani@debumelukut berkata...

hahahaaa...tailor akak pernah cakap kat akak.."cikgu, saya ukur sekali lagi untuk baju ni nak?ukuran lama takut2 dah tak leh pakai dah.." Kali terakhir dia ukur badan akak baru beberapa bulan lalu..huhuhhu....soalan tailor tu tak perlukan jawapan.faham.

Rozita berkata...

Tahniah MP dah berani isi minyak sendiri. I masih lagi ketar ketar bab tu..
Wah..cuti..entah entah kita gi cuti tempat yang sama tak cuti tahun baru cina ni?

Yati berkata...

Yeh! Tahniah, kak Ina, berjaya atasi ketakutan isi minyak tu! You can do it!
Syoknya, boleh shopping! Hmmm... kat mana la tu yek. Langkawi ke? :)

aNIe berkata...

MP...serooknya dpt jalan2 pi shopping... kalau akak lah...dah lompat bintang dah...hehehe

ieda berkata...

kak soalan no 3 x lengkap .. tambah ape ?? suami ?? anak ?? ekekke
eiii memang fenin kalau soklan2 macam nie diajukan .. erghhh

Totie@Tomy berkata...

soalan no.3 hehe ni mesti pasal anak..saya yang baru beranak sorang ni pun scary..mcm manalah dengan anak no.2/...

Pia berkata...

"boh minyak keta...baguslah tu tak yah lah nak harapkan org semedangkan...hehehe...ckp org lak...diri sendiri ni boh minyak moto retilah itupun org tolong belikan,balik tuang jer...hahaha..eh,bestnya shopping...perempuan mana yg tk suka bab ni kan.."

Kamariah Awang berkata...

Bahagianya MP ma nampak... Semoga terus disayangi yer...

sal berkata...

Alhamdulillah...
harap percutiaan menggembirakan nanti....

nyanyisunyi berkata...

soalan ke 5 yg tak tahan tu...ada ke tak risau...tp tak tahu lah kalau nk dapat payung emas kt Syurga nanti hehehe...

akak rasa MP dapat pegi Langkawi kot?sebab akak pun rasa nak pegi nak pegi lagi klau diberi peluang.

S..U..D..@..I..S berkata...

aitt soalan no5 tu jawab dengan berani ja MP...

LadyBird berkata...

salam akak..

akak... jawapan kepada soalan no 5 tu menakutkan.. huhuhuhu..

mintak jauh... susah tau kak hidup bermadu.. jgn doa2 tau..

azi berkata...

MP...
tak lerlewat lagi kot nak ucapkan Selamat Menyambut tahun 2012..semoga tahun ni akan memberikan kebahagian dan dimurahkan lebih rezeki...

p/s..nak melancong tu..jangan lupa kawan-kawan ye...he..he...saya rasa saya tahu destinasi MP...:)

Mama Adam berkata...

Bestnya g jalan2 + shopping. Cik abg x ikut pun xpe.... Bw anak2

DIARI UMMI berkata...

Nak bercuti ke mana raya cina ni..bunyi macam seronok je..tapi soalan no 1 memang paling best..he he

Maya Mayana berkata...

wahh bestnya akak...shopping dan kereta baru ditaja...hati2 berbelanja tu nanti yeaa...tahniah juga dh berjaya isi minyak kereta sendiri... :)

L berkata...

huhu seronok Mp dapat isi minyak kereta.. huhu

jom baca sekejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

budak penjara berkata...

oh sblom ni akk x penah isi minyak sdnri ke??hehe

lyza berkata...

kak...saya pun baru bljr boh minyak sendiri n selagi bleh elak..memang elak memanjang..hahahaha....

hat No3 tu pun saya selalu kena tanya cuma soklan je lain..taknak lelaki ke.. mana tau kut2 no4 ni lelaki plak.. haishh klau la saya bleh pilih jantina anak...dah lama saya buat gitu kan kak kan kan kan.. ;)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang