Ahad, 1 Januari 2012

antara DEBARAN, IMPIAN dan HARAPAN.....

Ahad, 1 Januari 2012
2011 telah meninggalkan kita semua...Ada kenangan manis yang tak mngkin dilupakan..dan terselit juga kenangn pahit yang menjadi hempedu dalam hati..Namun apa pun yang berlaku....hidup ini perlu diteruskan dan masa tetap berlalu pergi...

2012 mula mnjengah, mngintai dicelah tabir tanpa sinaran mentari....Mungkin tahun ini menjadi tahun yang mendebarkan untuk Mp...Anak sulung Mp (kakak) akan mnghadapi PMR manakala abang pulak akan mnduduki UPSR...Bila melihat kejayaan anak2 rakan...menjadikan perasaan takut mnguasai diri..mampukah anak2 merealisasikan impian Mp...Cuma berharap dan berdoa agar kejayaan diraih oleh mereka berdua.

kakak dan abang..mampukah mereka menggalas kejayaan?????


Rasanya impian tahun 2011 masih belum tercapai lagi...Bukan mngimpikan rumah yang besar, kereta mewah yg menjalar...juga bukan mngimpikan utk menjadi seorang jutawan..... cuma mngkin belum ada rezeki utk mencapai impian tersebut....Jadi utk tahun 2012, impian tersebut akan berkubur dan Mp tidak mahu membina impian baru...KECEWA????? memang terlalu kecewa...Namun PASRAH menerimanya......

Harapan Mp agar tahun 2012 lebih bermakna dan membawa kebahagiaan dalam meniti kehidupan seharian...Dan semoga Allah permudahkan segala urusan nanti serta dimurahkan rezeki...

SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2012 UNTUK SEMUA SAHABAT ......SEMOGA PERSAHABATAN INI TERUS BERKEKALAN.

35 ulasan:

ORLANDO AHMAD berkata...

saye banyak kenangan pahit dalam 2011

Teenager Housemaid berkata...

happy new year kak..:)

moga anak2 akak berjaya dalam pelajaran..:)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, selamat tahun baru 2012, mesti rasa takut jugakan bila ada anak2 yg akan menghadapi exam tahun ni, semoga dua beradik akan berjaya kelak

EZAD AMIR berkata...

salam....selamat tahun baru jugak kak payau...moga thn ini lebih baek dri sebelum nye...hihihih

sal berkata...

Selamat Tahun Baru..
moga kehidupan 2012 menjadi lebih baik daripada hari2 semalamnya..
Didoakan agar impian menjadi kenyataan yg menggembirakan..ameen.

ajumohit berkata...

salam tahun baru kak, moga tahun baru lebih baik dari sebelumnya kan

~ Cik Azz Abu Bakar ~ berkata...

Selamat Tahun Baru untuk MP dan keluarga...

Jangan sedih2 ya.. Mudah-mudahan apa yang diimpikan akan menjadi kenyataan walaupun MP sudah kecewa untuk memasang impian tersebut.

Mana tau Allah makbulkan impian 2011 itu ke dalam 2012..? Siapa tahu, kan..?

Pn Kartini berkata...

Aduhai sis...Nampaknya akak dua kali berdebar yaa...Abang yang UPSR..kakak pula PMR...
Tini berdebar juga nanti sis..anakanda yang sulong PMR juge..huhuu..

Doakan yang terbaik utk mereka...InsyaAllah:)

Selamat TAhun Baru 2012 sis!:)

~ yus ~ berkata...

InsyaAllah, anak2 akak pasti akan buat yang terbaik nanti. Selamat tahun baru 2012 kak MP...

fadh leyanie berkata...

kakak dan abang boleh!
selamat tahun baru :P

Dalila Hamid berkata...

selamat tahun baru... semoga tahun ini lebih baik dan bermakna dari sebelumnya

Rozita berkata...

Selamat tahun baru MP, berdebar tuu sebab sampai 2 orang anak ambik periksa.

Puan Kutu berkata...

selamat tahun baru kak,semoga anak2 akk berjaya!

ikatankasihku berkata...

Selamat Tahun Baru kak ina....moga lebih bahagia di tahun baru ni.. =)

Aida Ali berkata...

Selamat Tahun Baru.. Semoga rezeki akan datang dalam bentuk yang berlainan

norh berkata...

Selamat Tahun Baru kak..
mode ambik periksa la tahun ni ya..
moga semuanya dipermudahkan utk tahun ni.. Amin..

Hanih Borhan berkata...

InsyaAllah Kak, kita doakan dikurniakan umur yg panjang yg berkat :)

Kamariah Awang berkata...

Selamat Tahun Baru 2012, MP...

Acik Erna berkata...

selamat tahun baru MP.
jangan putus asa ye..insyaallah impian MP akan tercapai dengan izin dariNYA jua..

Teenager Housemaid berkata...

pssst...akak...

adik tag akak..

jgn marah eh..:D

zino berkata...

salam tahun baru... usah kecewa.. teruskan usaha dan pengharapan baru..

Zaitun berkata...

Salam MP...selamat menyambut tahun baru.

InsyaAllah anak2 MP boleh berjaya dengan usaha yang lebih sedikit.

Maya Mayana berkata...

lupakan kenangan yg tk berapa indah itu..semoga tahun ini lebih baik buat kita semua :)

budak penjara berkata...

ank akk mesti berjayanya..hehe.. tanamkan diorang azam baru

Aishah Jahirah(cik aisha) berkata...

banyak yg saya nakkan belum tercapai...insyaallah kita sama2 usahakan yg terbaik utk capai setakat yg termampu...selamat tahun baru 2012 kak...:)

Zefa NorAsmara berkata...

Selamat tahun baru 2012 kak.. semoga tahun ini lebih bermakna buat kita semua.. Good luck utk anak2 akak, semoga mereka berjaya dgn cemerlang.. :D

cemomoi berkata...

moga hasrat kita dalam tahun ni akan beroleh kejaayn

gud luc untuk anak yang nak amik peksa, cayyuk!

cemomoi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Cho Zila berkata...

selamat tahun baru semoga kisah sedih akan segera berlalu dan kisah itu juga akan mematangkan lagi hari mendatang... semoga impian dan harapan akan tertunai dengan jayanya....

suri solehah berkata...

salam kenal..selamat tahun baru...

LadyBird berkata...

slmt thn baru... :D..

smg berjaya harungi semua cbr seterusnya..

NzA berkata...

gud luck utk kakak n abang...moga cemerlang..thn 2011 anak nza 2 org exam..SPM dan PMR..alhamdulillah yg PMR dh dpt keputusan yg cemerlang...thn 2012 ni ada lagi 2 org, sorg SPM n adiknya UPSR...hu.hu.hu.....

Zareda Norman berkata...

2012 yang lebih gemilang... teruskan usaha..

usa itu tangga kejayaan

Yati berkata...

Semoga tahun 2012 akan lebih baik dari tahun lepas. Dan mudah-mudahan anak Kak Ina berjaya dalam periksa nanti, Insya-Allah. Happy new year, kak. (walau pun macam dah lambat). Bolero tu untuk kakak ni ya? :)

Totie@Tomy berkata...

moga impian akak tahun lepas akan tercapai pada tahun ni...amin..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang