Khamis, 29 Disember 2011

Jawapan Pendek Wanita...LELAKI PERLU TAHU DAN FAHAM....

Khamis, 29 Disember 2011
1. LIMA MINIT
Jika wanita cakap 5 minit...itu tandanya anda perlu tunggu setengah jam.

2. TIADA APA-APA
Hati2 bila wanita menuturkan kata2 ini...Ia mngkin kedengaran selamat namun sebenarnya dia sedang memendam perasaan...Biasanya perkataan ini boleh mencetuskan pergaduhan kecil antara kedua belah pihak.

3.FINE
Perkataan yang paling digemari oleh wanita jika ingin mnghentikan pergaduhan.Walau bgimana pun itu tidak bermaksud dia mengaku kalah sebaliknya hanya ingin menutup mulut anda sahaja.

4.OKLAH
Lelaki harus berjaga2 jika wanita menuturkan prkataan ini kerana ia melambangkan situasi berbahaya....Pada masa yg sama wanita akan berfikir utk membalas perbuatan anda mnyakiti hatinya...

5.TOLONGLAH
Wanita memberikan peluang utk anda.Jadi jngn mensia-siakannya.Berikan penjelasan dan alasan tentang apa yg telah terjadi.

6.TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK
Perkataan ini amat berbeza dgn ucapan terima kasih saja.Lelaki harus sedar betapa marahnya wanita tatkala melontarkan perkataan ini.Pada ketika ini wanita tersinggung dgn perbuatan atau kata2 yg anda ucapkan.

7.PERGILAH
Ada 2 intonasi yg boleh dilontarkan melalui perkataan ini.Pertama, jika wanita mngucapkan dgn suara yg agak keras sambil angkat kening, tandanya dia marah.Sebaliknya jika dgn suara perlahan, itu tandanya dia pasrah dan tidak mengambil kisah akan apa yg anda mahu lakukan.
                                                                                                 sumber

33 ulasan:

Zefa NorAsmara berkata...

Hahaha.. sebabtu org lelaki kata wanita sukar difahami.. :D

ikatankasihku berkata...

like this n3..cayalah

ajumohit berkata...

Lelaki tak paham kiasan2 ni ek kak, straight forward jek, hehe

missSenget berkata...

lelaki saja2 buat tak paham kot..?

tp rasanya lima mnit tu..bukan utk perempuan je kot..

lelaki pun selalu gitu..

hihihi..

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, bab 5 minit ni abe akk selalu ckp, 5 minit lagi sapa umah, tgk2 30 minit baru sapa, kalo akk tak ada 5 minit, jap lagi heheh.

Suka ngan info dan n3 MP ni, mmg ya pun perkataan tu selalu gak kuar dari mulut akk, ikut nada, rentak n irama mood masa tu kekek, pagi2 buat akk tersenyum.

bila nak buat projek nasi minyak tu heheh

Fitri Senin berkata...

eh kena tambah lagi ni =)

Rozita berkata...

Betullah MP memang phrases ni selalu keluar dari mulut I hehehe bergantung pada situasi...

MulutPayau berkata...

zefa...
Betul tu...hehhehe

Ikin...
orng lelaki kadang2 tak faham dan ada jugak buat2 tak faham.......

Aju...
hihihi....kalau faham pun kdng2 dia orng buat tak tahu jer...

MulutPayau berkata...

Miss....
Yalah dik...kdng2 dia org buat2 tak faham...tu yg mnyakitkan hati...


Kak Rosa...
samalah kita...hehehhe
Projek buat nasi mnyak nanti kelik kg esok.....buat ngan emak...nak buat sorang2 takut tak jadi...

Fitri...
hihihi kena tambah ke...???

Rozita...
ye lah kan...bgntung pada situasi jugak...Saya pun sama terutama terima kasih bnyak2 tu....

Mama Gee berkata...

hahahaah mcm betul jek...hehee

Pn Kartini berkata...

Kiranya sis..lelaki perlu tahu maksud tersirat dari apa yang tersurat di mulut perempuan..
kan kan kan sis..;)

cemomoi berkata...

assalamualaikum

jenguk kawan lama... moga sihat sokmo

huuuu orang lelaki masih tak paham juga ni...

ainnoraini berkata...

banyak jugak betulnya tuu...

Ros berkata...

salam Mulutpayau,

Info yang memang baik buat orang lelaki nih....tapi kadang2 tu orang lelaki pun ada jugak guna ayat2 ni kan....jadi orang perempuan pun kena la ambik tau jugak ni....

ieja amieja berkata...

klu laki2 kat luar tu x paham2 jgk,x tau lah..jwbnyer kene cakap terang2 la yer..

Dalila Hamid berkata...

andai lelaki tahu semua ini........ :)

Puan Kutu berkata...

hanya wanita yg faham hati wanita..tp kadang2 wanita sendiri pun tak faham.keke

EZAD AMIR berkata...

pesanan khas utk lelaki :jgn cube2 memahami wanita sbb mrk mmg sukar difahami...ekekekeke

pesanan khas utk cik admin dan sume wanita:fahami lah lelaki lebih dri menyayangi mereka...

ekekeke...
btw,nice sharing..!

zul permatang badak berkata...

faham tapi buat2 tak faham......
makasih banyak2.....he..he...
SELAMAT TAHUN BARU 2012....

Teenager Housemaid berkata...

kak,
it is so trueee!!
haha...
mmg maksud yg menggambarkan kata2 wanita..:)

Woofer Storm berkata...

terkadang terasa wanita sukar untuk difahami..hehe

#cool entry^^

DIARI UMMI berkata...

he he...tepat sekali..paling tepat baab 5 minit tu maknanya 5 jam

Hanih Borhan berkata...

Oyeke? Noted! :)

nyanyisunyi berkata...

semua akak setujuh...lebih2 lagi yg no 7..
berkata dgn nada perlahan itu bukan bermakna wanita itu membenarkan tp dah tk termampu nk menegah..

kpah k-poh berkata...

dtg sini lagi..utk balas jejak..( tertarik dgn entry ini)

sal berkata...

sesekali mendalami hati wanita ..walaupun dah lama kenal..tapi ada juga yg complicated ..

LadyBird berkata...

maksudnye kata2 wanita ni mempunyai maksud tersirat..

lelaki plak mcm tu tak kak?

Gen2Merah berkata...

ya yaa, sebagai lelaki saya perlu paham situasi pempuan ini.. ehehehehe... thanx for sharing..

anyway, selamat tinggal kenangan 2011... kita mulakan lembaran baru 2012

Selamat Menyambut Tahun Baru 2012 buat akak Mulut Payau... thanx sudi jadi sahabat saya di alam maya ini...

NzA berkata...

kalau sang suami baca ni lagi bagus...

Totie@Tomy berkata...

2011 kenangan kawin,mengandung dan dapat baby..seronok sangat...

Aishah Jahirah(cik aisha) berkata...

ada kebenaran gak...suka guna perkataan tertentu di atas bila geram tp xbermksud seperti perkataan tu pun...huhu

Yati berkata...

Hehhe... ada betulnya.
Pompuan ni, kat mulut cakap lain. Dalam hati, maksud dia lain, kan kak. :)

Totie@Tomy berkata...

pompuan dia banyak simpan dalam hati...kadang2 suami tak akan faham,..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang