Rabu, 7 Disember 2011

Lepak di Pusat Servis TOYOTA....

Rabu, 7 Disember 2011
Malang tidak berbau.....kereta suami dirempuh ketika keluar dari simpang...nasib baik tak de apa2 yg berlaku..Cuma kedaaan keta yg remuk sikit dan terpaksa dibawa ke 'hospital' utk dirawat...
Jadi Mp trpksa konvoi dng suami utk hntar ketanya ke Pusat Servis Toyota Ipoh...Suami brsama dgn kakak (anak dara Mp) dan Mp trpksa mnculik salah seorang staf suami utk menemani Mp ke Ipoh..Tak berani nak drive sorang2....walaupun keta suami kat depan...



Nampak sikit jer....tapi nak baiki sndiri..bnyak jugak yg habis...klim insrn jer lah....
Dua mnggu jugak trpksa ditahan dlm 'wad'..

si biru Mp turut menerima rawatan...

Sebenarnya Mp suka sngat berada di Pusat Srvs Toyota Ipoh ni...kenapa????
Jommm layan gambar di bawah...
Ni tingkat atas....luas dan selesa..ada tmpat utk kanak2 bermain ...sorri uncle, ambik gmbar tak mnta izin....

cantik dan selesa..ada intrnet lagi..apa lagi layan fb ler 2 orang tu....hehehhe

memang cukup selesa...tak perlu risau kalau dahaga....macam2 air ada disediakan....

Dah datang ke Ipoh...jommm soping jap...

kakak brsama staf suami ..si manis Ira..



Layan makanan di Johnny's.....
Dua orng hero Mp dah dibawa lari pulang ke kg oleh bapa saudaranya...sunyi pulak tanpa mereka berdua.....

34 ulasan:

S..U..D..@..I..S berkata...

dah dikatakan malang tidak berbau..kalau adabau tentu boleh elak kan...wlau sket tp remeh juga......

missSenget berkata...

tak claim dari orang yg merempuh..??



wah2..sempat lagi sopping...
kekeke..

barang sis MP beli x tunjuk ke..??
mustahil xde..kekeke..

Teenager Housemaid berkata...

uish macam teruk gak tu...
wah sempat shopping yepp..hehehe

sal berkata...

malang tak berbau..
kadang tak disangka2 dan tk diduga2..

moga sabar dan dipermudahkan urusan membetul2kan..

ajumohit berkata...

Sedih tgk kete jadi cenggitu, semalam peristiwa hitam blaku Kat kete savvy saya, nakkk nanges kt bahu Akak bleh? Hihi

Selesa betul ruang Dan tempat di Toyota Servis centre ni

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, jauh tu pegi toyota Ipoh, atau mmg selalu pg ke sana, tak buat kat Klate. heheh hantu shopping mana2 tmpt mesti nak shopping kan, sambil nyelam minum air

Totie@Tomy berkata...

kadang2 kita tak tahu bila sesuatu benda malang nak jadi..tp kena stenby jiwa..hehe

Rozita berkata...

Memang betul malang tak berbau. Kalau sampai 2 minggu kat sepital tu, kira teruk gak kereta husband u.
I pulak biasa servis kereta kat pusat servis toyota kat cheras. Memang selesa tempatnya cam tempat u pergi tu. Pandai diaorang jaga customer, maklum la harganya agak mahal jugak kann.
Amboi...sweetnya anak dara u tu.

~ yus ~ berkata...

claim insurans sendiri ke kak> bukan dari yg melanggar tu?

apa pun mmg cantik pusat servis dia ya..:)

azi berkata...

Salam rindu MP...
malang memang tak berbaukan...

memang selesa betul nampaknya pusat servis tu...cantik pulak tu...sesuai dengan orang2 yang servis keta kat situ...:)

manis anak dara MP, macam emaknya...

Aishah Jahirah(cik aisha) berkata...

terkopak mcm tu...mmg melayang RM klau xde insurans...mujur pemandu tak apa2....selesa btl kt tmpt servis,nk jaga customerkn...
besar dah ank dara akak ye...:)

ainnoraini berkata...

nak jadikan..elak macam mane pun jadi jugak kemalangan mcm tu..

dah besar anak dari MP ye..sama besar mcm maknya..manis org nya..

Hanis Azla berkata...

comelnya anak dara akak.. bila tempatnya selesa, kita nak menunggu pun rasa seronok kan kak.. dulu waktu servis kereta, anak-anak siap dapat kereta remote control sorang satu.. punyalah syok.. tp itu semua tentunya dah termasuk dalam servis charge kan..

kpah k-poh berkata...

asalkan tuannya tak de apa2..ok lah tu..Alhamdulillah...

Acik Erna berkata...

assalam MP..bukan dipinta kan..dah memang nak kena.
sempat shopping diipoh ye..

Maya Mayana berkata...

Alhamdulillah semua selamat...comei anak dara akak...tk lama lg boleh terima menantu tu :)

Jendela Hati berkata...

syukur takde yg serius... sy trauma bab excident nie

MulutPayau berkata...

sudais...
betulkan..heheheh kalau ada bau..dah lari..mmng remeh jugak buat bnda2 macam ni....

Miss..
masing claim insuran sndiri..suami akak kesian pulak coz yg merempuh tu seorang mak cik...
Kasut tu akak punya...tapi trsmbunyi dalam kotak...heheheh

TH..
Adik..kalau bab soping..mmng sempat kat mana2 pun..

Sal..
Betul tu...kadang mmng kita tak sngka...

MulutPayau berkata...

Aju..
Sabar yer dik....

Embun Rosaliza,
W'salam kak...saya mmng selalu ke sana..jarang2 ke Kb..nak ke Ipoh lbih krang 2 jam stgh jer...kalau balik ke KB..adoiiiii hampir 3 jam..jalan pulak sesak jer...

Totie..
Betul tu dik...

Rozita...
mmng pusat srvis toyota tu selesa sangat...reganya mmng agak mahal jugakkan.....anak dara tu dah mula nak bergaya...asyik nak melaram jer...


Yus..
claim insrn masing2....kes kesian..yang merempuh tu sorang makcik...suami kata tak sampai hati pulak....

Azi...
kadang2 kita tak sngka bnda macam tu nak berlaku..nak buat mcm mana kan..anak dara tu dah mula pndai melaram...hehheheh

Cik Aisya...
kalau tak de insrn..kempis jugak poket.....anak dara akak dah 14 tahun dik...

MulutPayau berkata...

Ain...
Tu laa kan..bnda dah nak jadi...anak dara tu thun depan dah 15 tahun...dah boleh pakai baju emaknya...

Hanis..
Memang btul tu dik...kalau tempat selesa..tnggu brjam2 pun tak terasa sangat....

kpah...
Alhmdulillah..tak de apa2...


Acik..
w'salam...nak buat mcm mana kan Acik... mmng dah nak kena. Nasib baik tak kuat sangat.....kalau pasal soping tu..tak kira tempat...hehehe

MulutPayau berkata...

Yana...
Alhmdulillah tak de apa2...
Anak dara akak tu tahun depan dah 15 tahun....skjap jer rasanya..

Jendela Hati..
mmng syukur sangat...Mesti Puan zai ada pnglaman ngeri pasal xcdnt sbb tu trauma kan...

Teenager Housemaid berkata...

hehehe....da namanye perempuan kan kak..:)

Outbound Malang berkata...

mampir sob..nice post..teruslah berkarya dan sukses selalu..jangan lupa kunjungan balik ya..:)

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum my dear sis MP:)

Ooooo...memang patut laaaa akak suka kat sana yaa..macam2 ada...duk lama2 pun selesaaa:)

Dalila Hamid berkata...

alhamdulillah yg penting selamat... keta boleh repair...

ikatankasihku berkata...

cianynyer kak....nasib tak apa2...yg penting selamat..kete kalau sakit mmg payah..patah kaki di buatnyer...

*gambar kakak je ada.."kakak" lagi sorang nape tak interprame...hehehe

abah khalisha berkata...

Kadang-kdang kita tak sangka terjadi,,,seb baik org langgar kita..klu kita lnggar kete org...jenuh jg ye

Zareda Norman berkata...

Toyota servis kat balakong ni pun bes.. Pendek kata macam macam ada kan.. Cepatlah toyota ni sihat ek.. Senang hati

missgee berkata...

MP,
taun nie 3 kali keta saya
masuk wad..
Patutnya saya yang takut
drive keta lagi :P

Amie berkata...

oooo....sayangnya kereta, tapi syukurlah suami selamat!

MulutPayau berkata...

TH..
betul tu dik...hihih

OM..
terima kasih sudi snggah...

Tini..
w'salam dik...memang selesa sangat..kalau takat mnggu 2 jam tu taklah terasa sangat...

Dela...
Alhmdulillah...tak de apa2..

MulutPayau berkata...

Ikatankasihku...
yer lah dik...syukur tak de apa2..
gambar 'kakak' sorang lagi pasti mnyusul..hehehhe

Abah...
kalau kita langgar orng mmng haru jugak..tapi yg langgar keta husb akak pompuan.....

Zareda..
Semua srvs toyota samakan..selesa jer...tu laaa...2 mnggu kena tnggu..

Gee..
masuk 'wad' xcdnt ke???..kalau akak dah takut nak bawak keta bila xcdnt...

Amie..
Alhmdulillah..suami tak de apa2...

Yati berkata...

Jauhnya repair kete, kak, sampai ke Ipoh.
Teringat dulu, pusat servis nissan pun lebih kurang camni. Selesa, boleh lepak anak-beranak sambil tunggu kete servis. :)

MulutPayau berkata...

yati...
Akak mmng biasa ke Ipoh...kalau pusat srvs tu selesa mmng tak terasa menunggu tu kan...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang