Rabu, 16 Mei 2012

sederhana dan hambar....

Rabu, 16 Mei 2012
Setiap tahun, tarikh keramat 16 Mei akan disambut di sekolah..Dan tarikh itu jugaklah yg dinantikan oleh Mp dan kawan2....Teruja dan terlalu gembira bila kita dihargai dgn sambutan tersebut...
Namun tahun 2012, sambutan yg diadakan di sekolah Mp agak hambar...Kalau tahun lepas, sehari suntuk para guru dan murid melakukan pelbagai aktviti...Tapi tidak tahun ini.Mungkin kerana ketiadaan tempat (dewan) mnybbkan segalanya hambar..Dewan yg sepatutnya diguna utk pelbagai acara telah menjadi kelas kerana pertambahan bilangan murid. Jadi sambutan hnya diadakan ditapak perhimpunan.Mentari agak cemburu bila memunculkan diri terlalu awal...Semuanya menjadi serba tak kena..Selepas rehat, murid2 dan guru masuk ke kelas dan p&p berjalan seperti biasa...Aduhaiiiiiii...

setiaku di sini

cuaca dah agak membahang...tetap jugak ingin buat persembahan utk cikgu...terima kasih...

cikgu yg tamak.......sayang kamu semua..muaaahhh

hadiah tetap penuh atas meja....

DULU...
Jika DIA marah, kau kata DIA garang...
Jika DIA lambat, kau kata DIA malas...
Jika DIA ambil masa lebih, kau kata DIA mengada2...
KINI..
Kau adalah DIA....

SELAMAT HARI GURU UTK SEMUA WARGA PENDIDIK....
JASA DAN PENGORBANANMU AMAT BERERTI....

49 ulasan:

Acik Erna berkata...

salam MP..selamat hari guru..jasa guru akan dikenang sepanjang hayat.

saniah berkata...

selamat hari guru Ina..:)
takpa hambar pun tetap ada sambutan kan..:)
teruskan menabur bakti ina..tu tiket ke syurga tu..ina bertuah terpilih mnjadi seorg pendidik
moga Allah murahkan rezeki ina dan permudahkan urusan ina..amin
ini doa ikhlas sorg ibu yg mana anak nya di didik olh guru guru sperti ina..:)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, Selamat Hari Guru, mana hambarnya MP, kalo hadiah lebih tinggi dari orgnya. Ni mesti cikgu yg baik n guru kesayangan murid2, dapat hadiah byk2 mcm tu. Jasamu ku kenang

MulutPayau berkata...

w'salam Acik..

Terima kasih ya...

MulutPayau berkata...

Saniah...

Terima kasih kak...
InsyaAllah...Amin..

MulutPayau berkata...

EmbunRosaliza...

w'salam kak....terima kasih ya...Setiap tahun hadiahnya memang mantap..hehehe....

eMMe berkata...

selamat hari cikgu Kak MP!
walaupun hambar yg penting hadiah melambak! hahaha
tu menunjukkan kak MP cikgu yg disayangi dah dihormati, Alhamdulillah...anak murid suka kat kak MP....kekalkanlah begitu Kak!

Aju Mohit berkata...

Selamat hari guru kak! Byk hadiahnya tu kak ;)

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu..

Rujuk photo no.3: siapakah yang comel itu?

Selamat hari guru cikguuuu.... :)

Pn Kartini berkata...

Selamat Hari Guru Sis..:)
Banyakkkk hadiahh tuuu..bak sini skit..,huhuhu

ainnoraini berkata...

Selamat hari guru MP..

agak-agaknya MP ni garang tak...bila ngajar tuu...hihihi..

Gen2Merah berkata...

soal hambar tu tak penting kak.. asalkan semua nya nampak happy dengan sambutan ini...

Di sekolah kami jenuh dengan gelak ketawa melalui aktiviti sukaneka pagi tadi.. ehehe.. best la plak..

Aine Ainun berkata...

selamat hari Guru kak MP...

banyaknya hadiah...weee...
Seronokkan dihargai..

Semoga terus menjadi Guru yang disanjungi, Insyaallah...

Dinas Aldi berkata...

Banyaknya hadiah, best tuh!

Selamat Hari Guru buat dik MP, semoga setiap langkah diberkati olehNya selalu, amin.

ummiross berkata...

Ummi adalah 'dia' yang dah bersara, hehe..
Mp sungguh manis dalam gambar ini..

Zareda Norman berkata...

byknya hadiah cikgu.. Mgkn boleh mengubat sedih 13 mei tu

Kasih Salina berkata...

selamat hari guru buat akak juga..semoga tabah dalam mendidik anak2 bangsa..jasamu guru tetap akan dikenang..

jemarisuri berkata...

selamat hari guru MP...wah berlambak hadiah tu...hehe..

Amie berkata...

walaupun hambar di sambut juga, kami tak sambut sebab exam sedang berjalan, 25 mei baru sambut.

NzA berkata...

Selamat Hari Guru MP....huwaaaaa.....kena ngajar ke????tension...tension...kt sk nza ni enjoy sakan....

ibuintan berkata...

tahniah MP.. slamat hari guru

siannya kena ngajar.. sk akk enjoy sakan

So Shy Lady (SSL) berkata...

slamat hari guru mp. waduh2 mriah btul hadiah.... kau adalah dia hahaha ssl pon tkena gak

sal berkata...

selamat hari guru..moga kita semua ceria,tabah dan kuat melalui lorong2 kehidupan kita ini..

syiela berkata...

selamat hari guru MP... wah jenuh dikendong hadiah tu nanti

*** silalah caya kak (buat masa ni le) ahaks

ieda berkata...

selamat hari guru akk
guru cemerlang membuatkan anak2 murid sayang dan hargai ..
akak adalah salah seorangnya ..
keep it up kak ! .. ;)

azi berkata...

MP..Selamat hari Guru...
Banyaknya hadiah...!!!...mana yang tak nak tu...poslah kat SP ye...he..he..

AziE berkata...

Mp, Selamat Hari Guru. Besar budi guru ni. Terima kasih banyak2.

lyza berkata...

Selamat Hari Guru Cikgu..:D
Wahhhh ni mesti cikgu kesayangankan sebab dapat banyak hadiah hehehe.. agak2nya cikgu displin dapat tak cenggini... :P

Nuwairani Ismail berkata...

selamat hari guru MP! wah! banyaknya hadiah! masa kite praktikum dulu pun byk dpt hadiah. tapi keje kat sini budak2 tak bagi hadiah pun. agaknya bukan budaya kat sini kot.

Gen2Merah berkata...

Salam pg jumaat cikgu

Mama Gee berkata...

selamat hari guru ya sis...
cikgu2 zaman skrg byk dpt hadiah...
masa g sekolah dulu...adalah 1,2 murid yg bg hadiah..tu pun yg dr keluarga senang skit....maklumle sekolah kampung..
g bg hadiah sbb mak paksa suh bg hadiah...sbb mak pun cikgu..hehee

yanti isa berkata...

Selamat Hari Guru .

Marya Yusof berkata...

As salam MP,

Selamat Hari Guru... Moga tak lewat nak wish... Byk hadiah tu... Mesti ramai yg sayang kan... :)))

Dulu2 ada juga guru yg kita xsuka... Tp apa2 pun mereka tetap guru yg byk berjasa membentuk siapa kita hari ini...

MamaEma berkata...

Selamat hari guru..banyaknya dapat hadiah..itu tandanya anak-anak murid sayangkan cikgu..

eRiNsZ berkata...

slamat hari guru darling.... yg dlm mangkuk tingkat tu sila pnuhkan n bawa p skolah eaaa...

haluuu dtg jemput ke http://cikgupenmerah.blogspot.com/ ader giveaway utk follower bertuah... moh kiter

Pia berkata...

"selamat hari guru utk MP dn kenkwn...smga terus menjadi guru yg cemerlang dn terbilang...eh,banyaknya hadiah...."

Kunang-Kunang berkata...

Selamat hari guru MP, semoga terus tabah dalam menjalankan tugas yang digalas.

Puteri Nurhayati berkata...

Banyaknya hadiah Kak Ina dapat. Selamat hari guru ya kak, walau pun dah lepas. Semoga tabah menghadapi karenah anak murid dan terus kan usaha! :)

~ yus ~ berkata...

wah! Banyaknya dapat hadiah kak.

Selamat hari guru buat akak ya. Moga terus cekal mendidik anak bangsa

Kak Aya berkata...

selamat hari guru untuk MP! banyaknya hadiah, syoknya jadi guru he he

Arina Shamsul berkata...

selamat hari guru kak :)

semoga tetap sabar dan bersemangat dalam menunaikan tanggungjawab yang mulia itu :)

mama aini berkata...

assalam MP..`selamat hari guru`..

aizamia3 berkata...

sekurangnya Hari Guru tetap disambut setiap tahun kan.. ;)
selamat hari guru walaupun agak lambat..;)

dwaty berkata...

salam cikgu.... saya takde hadiah nak bagi cikgu... just nak wish... selamat hari guru....

Teenager Housemaid berkata...

kak mp, maaf sebab lambat wish..but better late than never..

kak mp, selamat hari guru!!! :)

moga kak mp sentiasa menjadi guru yang awesome..:D

LYAfrina berkata...

selamat hari guru kak..
wah,.byknyer dpt hadiah..msti cikgu ksayangan ramai ni

Puan Kutu berkata...

selamat hari guru buat akk mp..wah byknya hadiah!

Aishah Jahirah berkata...

banyak dapat hadiah...selamt hari guru kak.:)

Coral Zangief berkata...

selamat hari guru

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang