Rabu, 11 Julai 2012

JULAI YANG INDAH.....

Rabu, 11 Julai 2012
Julai datang lagi.........Sebenarnya Mp dilahirkan pada bulan Julai....Jadi Mp dgn gigihnya  cari kat google sikap @ perangai mereka yg dilahirkan pada bulan Julai.....Dah jumpa pun...maaf ya, kat sini Mp masukkan bulan Julai sahaja...sapa2 yg lahir  pada bulan Julai bolehlah tengok sikap anda macam mana....mungkin ada yg betul (secara kebetulan)..


Berikut disenaraikan kajian mengenai bulan dan sikap anda, yang telah dijalankan oleh Yang Berbahagia Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah.


JULAI
  • Sangat suka didamping.
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
  • Agak pendiam kecuali dirangsang.
  • Ada harga dan maruah diri.
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
  • Sangat menjaga hati orang lain.
  • Sangat peramah.
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
  • Berjiwa sentimental.
  • Jarang berdendam.
  • Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
  • Tidak suka benda remeh-temeh.
  • Membimbing cara fizikal dan mental.
  • Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
  • Layanan yang serupa terhadap semua orang.
  • Tinggi daya simpati.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
  • Mudah dan rajin belajar.
  • Suka muhasabah diri.
  • Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
  • Suka mendiamkan diri.
  • Suka duduk di rumah.
  • Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
  • Tidak agresif kecuali terpaksa.
  • Lemah dari segi kesihatan perut.
  • Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
  • Minta disayangi.
  • Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
  • Terlalu mengambil berat
  • Rajin dalam membuat kerja..
  •  
Hampir semuanya (mungkin secara kebetulan) ada pada diri MP....yang paling tak tahan tu "MUDAH GEMUK KALAU TAK KAWAL DIET"..itu mmng sangat2 betul..hehehe...
Dan satu perangai negatif Mp...mudah memaafkan...tapi tak akan melupakan .....Bila telah terluka....dirawat macam mana pun...tetap ada kesannya......

Bertambah lagi umur tuan tanah ...Alhmdulillah..masih lagi diberi kesempatan menikmati segalanya....

48 ulasan:

NoorVictory berkata...

Hari nih ke kak MP? Hee~ happy birthday! Kita sama bulan Julai! ;)

Zareda Norman berkata...

hi julai girl..

happy birthday...:)

ainnoraini berkata...

Nk sambut hari lahir la yee...semoga dipermudahkan segala-galanya...
saya bulan august..meningkat lagi uisia...

Norsalmi berkata...

Tertarik dgn yg ini 'Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan'.. best dpt kwn macam ni.. hehe

Yg negatif tu, kita samalah..

Pn Kartini berkata...

Salam kak...:-)
HaPPy BesDaY sis...
Moga sentiasa dilindungiNya dan diberkati usia serta dirahmatiNya selalu...:-)

Sweet selalu!!!;-)

azieazah berkata...

Setuju! Hampir semua itu memang benar sesangat!

Saya pun lahir Julai juga.

Selamat ulangtahun kelahiran, moga terus sejahtera dan ceria!

missSenget berkata...

selamat ulang tahun kelahiran sis..!


moga diberkati dunia akhirat.. :)

pinky berkata...

nak terjah cari bulan 5 gak...=P

azi berkata...

Selamat Ulang Tahun MP..
Semoga terus sihat, bahagia, dimurahkan rezeki dan dilindungi Allah selalu....

Makin bertambah umur, makin cantik MP saya tengok...:)

saniah berkata...

Selamat hari lahir ina...moga dimurahkan rezki...diberkati Allah sepanjang usia...
Betul kata azi...makin cantik pn ina ni ;-)

cikceriacorner berkata...

ppy besday akak..;)

Kesuma Angsana berkata...

heppy besday ye ! .. setiap bulan pun indah juga selain julai hehehe

Rinna berkata...

Hari nie yer..besday MP.. kalau iyer.. Selamat Hari Lahir.. moga dipjgkan umur dan dimurahkan rezeki.. Amin

Amie berkata...

Cantik.... sempurna sebagai seorang insan yang memiliki segala sifat yang normal dalam kehidupan, selamat ulang tahu MP sayang... moga panjang umjur murah rezeki, awet muda dan kekal jelita!

Nieda berkata...

Selamat ulang tahun. Leo ke?
Zaman muda2 dulu rajinlah tengok bulan bintang ni. Tapi sekarang tak rajin dah.

syiela berkata...

hari ni besday akak ke.. selamat hari lahir kak .. moga berjaya di dunia dan akhirat

mama aini berkata...

`hepi bezday MP`..ehem banyaknya kajian & sikap mereka yg dilahirkan pada julai..

۞ s.m.i.l.e ۞ berkata...

ulangtahun kelahiran di bulan julai ye... saya lambat lagi... apapun, selamat ulangtahun kelahiran.. moga terus ceria dan senyum-senyum selalu...

lama saya tidak berkunjung ke sini...

ummiross berkata...

bila Mp?, Anyway happy birthday ye, semoga diberkati Allah SWT selalu.Terima kasih atas doa2..

AziE berkata...

Selamat Hari Jadi Mp. Moga Allah sentiasa memberkati kehidupan Mp sekeluarga

Hanis Azla berkata...

semoga terus mendapat keberkatan umur kak.. manisnya akak ni.. suka tgk gambar tu.. semoga terus diberikan kesihatan yg baik agar manis sentiasa..

Zaitun berkata...

Selamat hari jadi buat MP,biar pun umur bertambah tapi masih lagi muda dan cun hihihi....

♥MAMASYAZA♥ berkata...

happy birthday. semoga dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yg baik n happy selalu.
sama la ngan saya pun kena jaga mkn, nanti cepat gemok

Ati Masrif berkata...

selamat hari lahir MP

kita pun sama bulan julai

ada byklah persamaan di situ jugak :)

sal berkata...

selamat hari jadi ye MP..moga sentiasa ceria2 selalu dn murah rezki,hidup diberkati..amin

Teenager Housemaid berkata...

hari ni ke harijadi kak mp?
selamat hari lahir kak..:)

mama saya pun lahir bulan ni tapi 18..:)

-gedek! berkata...

happy 'bird' day!

hannahsarah berkata...

Happy birthday MP..moga hari2 mendatang sentiasa menceriakan hari akak..

Nuwairani Ismail berkata...

selamat hari lahir, MP....semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki...

Aine Ainun berkata...

bila tarikhnya Kak?

selamat hari lahir..=)
semoga akak sentiasa bahagia bersam family, dimurahkan rezeki, dan dpermudahkan segala urussan=))

Dinas Aldi berkata...

Selamat menyambut ulangtahun kelahiran. Semoga dikurniakan kebahagiaan & kesihatan yg baik selalu olehNya :)

..::..aRe-Na..::.. berkata...

happy besday MP..
MP makin2 cantik hehehe..

ieda berkata...

eppy bday MP ...
senyum tuu melambangkan kebahagian kan semoga berbahagia hendaknya sehingga ke hujung nyawa ! .. ;)

~ yus ~ berkata...

11 Julai semalam birthday akak ya? Happy birthday kak.

Anak yus ada sorang yg lahir bulan Julai....Arif!

Mama Gee berkata...

bila kak? Happy Besday ya...Semoga dilimpahi rezeki, kebahgiaan dan kejayaan dlm hidup...

kak ni awet mude lah...eh ntah2 umur kita sebaya tak? hehee

dwaty berkata...

happy birthday kak MP...

eMMe berkata...

Salam Sis, kite sesame lahir bulan Julai.. ada betul ada yg aih?! ye ke ? hurm..skit sebanyak, berkaitan dengan diri kite, Sis bile birthday, saya 22hb..tak lame lagi sambut bulan Ramadhan..moga diberkati...Amin Ya Rabbal 'Alamin..

MamaEma berkata...

Selamat hari lahir untuk kak MP... sama bulan dengan anak ema yang sulung 19 hb nanti

Lynn berkata...

Salam kak..

Lynn pernah check jugak..ada yang secara kebetulan kot terkena atas batang hidung sendiri..hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

my mom pon besday julai ~ heee

hepi besday utk kak MP

nampak muda lagi tu..cam sebaya lak kita hehe

suri solehah berkata...

sangat suka didampingi pun sudah cukup mengembirakan menjadi kawan akak walau hanya dimaya ....rindu akak.

aizamia3 berkata...

moga sentiasa di bawah lindunganNYA..

makchaq berkata...

Salam MP
banyaknya ciri2 orang lahir bulan julai ni...
dlm keluarga makchaq tak dak sapa lahir bulan Julai

Kamariah Awang berkata...

Mungkin MP berkongsi tarikh lahir dengan ma?

Aishah Jahirah berkata...

besday akak bila?selamat hari lahir kak.semoga dirahmatiNya..ramai kawan2 saya lahir bln julai..;)

Aju Mohit berkata...

Happy birthday kak!!! Moga panjang umur dan dimurahkan rezeki, semoga bahagia selalu!

jemarisuri berkata...

hepi besday MP...semoga bahagia selalu..

NzA berkata...

Selamat Ulang thn MP...sory ye trlmbat wish....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang