Khamis, 15 November 2012

Dapur Idaman Hati Dah Siap....

Khamis, 15 November 2012
Selamat Menyambut Tahun Baru utk semua kawan blogger.Semoga kita semua diberkati dah sntiasa di bawah rahmat-NYA.
Untuk teka-teki dalam ntry lepas, yessss jawapannya Bandung.Semuanya meneka dgn  tepat.Tapi tiga orang saja yg terpksa Mp pilih brdasarkan jawapan tepat dan cepat.Pada yg lain, Mp mnta maaf ya..tapi Mp tetap sayang kamu semua ketat2..
1. Kamsiah - kamsiah-yusoff.blogspot.com
2. Rozita - kasihrozita.blogspot.com
3.Umialya - mimialya1.blogspot.com

Sila emel Mp dgn segera ya(alamat dan no.phone)  zulina_zul@yahoo.com utk pnghantaran hadiah.

*********************************************************************************
Seronok sangat saat ini.Dalam Hati ada taman yg berbunga wangi...
Dapur idaman hati Mp dah siap...walaupun penat mngemas selepas balik dari bercuti tapi digagahi jua. Betul2 xcited...Nasib baik kakak bnyak membantu.Ringanlah sikit kerja2 mngemas..Sebenarnya ntry pasal dapur dah Mp buat pada bulan Sept..Ramai kawan yg mmnta Mp letakkan gambar kabinet yg dah siap...
Terima kasih pada AZIE coz mencadangkan warna hitam+kelabu..memang cantik kmbinasi warna tu...
Ok, jommmm layan gambar di bawah....

sebelum..

selepas...




Alhmdulillah,dah siap...terima kasih utk husb kerana merealisasikan  impian Mp utk dapatkan sebuah dapur moden yg cantik...belum siap lagi bab mendekor dapur ni...

Kos keseluruhan utk siapkan dapur Mp
Kaunter top - granite warna hitam = RM7500
Kabinet = RM8000
Dapu + hod = RM3500
Jumlah =RM19000

Harap2 lepas ni Mp rajin ke dapur..Tapi bila tengok dapur yg cantik, SAYANG pulak nak guna..hehehe
Sedang memujuk suami utk dapatkan sebuah bilik bacaan utk Mp...tapi suami masih kata No,No,No...

49 ulasan:

Nadiah_Rahman berkata...

wah, seyes cantek! !

umialya berkata...

alhamdulillah rezeki, terima kasih MP

wow... cantik, kombinasi yang menarik..

Hanis Azla berkata...

Salam kak..

Wah.. cantik.. mmg semakin bersemangatlah bila di dapur nanti.. skrg ni mmg trend kabinet
3g kan.. saya pun pilih kabinet dapur yg mcm tu..

salam maal hijrah ye kak..


anitaare berkata...

Salam Maal Hijrah Mp,

Wow!sangat cantik dapur MP..mula2 mmg rasa syang nk guna sbb nak maintain bersih dn cantik kan..

norh berkata...

Cantiknya dapur kak..saya pun suka yg moden mcm ni...

Zareda Norman berkata...

canyik cantik... Bila dapur dapur,kita makin bersemangat nak masak best best.. :-)

Amie berkata...

Cantik dapur MP! Kemas dan sudah tentu lebih selesa berada di dapur!

~ yus ~ berkata...

Wow! Superbb kak, mmg kena dengan kos keseluruhannya. Kabinet dapur yus baru 8k je kos keseluruhan, patutlah tak sama mcm akak punya...hehe.

Apa pun moga lebih rajin ke dapur lepas ni, kot2 boleh lembutkan hati cik abang akak buat bilik bacaan pulak.....:)

ainnoraini berkata...

cantikkk...
lepas ni kene rajin la kedapurkann MP..

azi berkata...

MP...
cantiknya dapur MP...jeles saya tau...memang cantik gabungan warna tu...nak buat kat rumah sendiri tak mampu..he..he.....tengok MP buat, saya tumpang syokkkk...:)



Ena's Palace berkata...

wahhhh berbaloi2...biar mahal tp puas ati kan...besssnye dpt dapur camtu...rasa nak msak setiap masa..

Cikgu Ma berkata...

salam maal hijrah kak...

wah, cantik dah dapur..kalo saya semangat nak masak ni... ^_^

missSenget berkata...

sangat cantikkk...!!

kak, nk dtg beraya bole.?
haha..

Kasih Salina berkata...

salam maal hijrah kak..cantik dapur akak tu..mesti seronok la memasak lepas ni..

sal berkata...

cantiknya..
kelabu nampak elegen..warna kegemaran masa kini..tahniah dh dpt merealisasikan impian..

Puan Kutu berkata...

wow mmg smart dapur baru akk,sama smart dengan kosnya.haha..

eh ada teka2 ,tak smpt nak meneka la sy..:)

Nor Salmi berkata...

Cantiknya dapur MP.. Impian jadi kenyataan. Memang patutpun hati berbunga wangi. Tahniah MP!!

eRiNsZ berkata...

yeahhh boleh sepah-sepah kan dapur canti ini. ok kelas masakan nextweek d dapur kelabu umah mp...yeeehaaaa

aTieYusof Family berkata...

wahh...cantik nya dapur akak..
klu mcm ni mesti semangat nak masak..hehe..
harap2 masakan yg terhasil dr dapur ni sedap2 belaka..hehe :)

Zefa NorAsmara berkata...

Fuyooo.. cantiknya dapur kak mp. Sehebat harganya.. tahniah kak kerana berjaya merealisasi impian.. :D

Granny Hani berkata...

Lawa dan banyak ruang menyimpan peralatan memasak....thumbs up!

Wen berkata...

cantiknye laaa hehehe

mama aini berkata...

salam maal hijrah MP..cantik dapur baru..bertambah2 semangat nak kedapur skrg ni kan?..he2x.. tahniah buat semua pemenang !!..ehem nampaknya mama ketinggalan utk join teka teki tu..aritu mama siapkan hantaran kawen blogger.. ;)

Aju Mohit berkata...

cantiknya kak, seronok masuk dapur pasni, semangat masak and sentiasa nak tgk dapur kemas ;)

❤Kamsiah❤ berkata...

dapur yg cantik...nak memasak pun rajin dan bersemangat...seronok menjamu anak2 dan adik beradik..

Acik Erna berkata...

Assalam MP..memang cantik sangat..acik tumpang suka tengok je..nak buat memang tak mampu MP

Ema Blog berkata...

sangat cantik...seronok hari-hari kalau duk kat dapur ni

Miss Volvo berkata...

fuh cantik giler ler lerrr nak tdo kat dapur la cmni hhehe

Kesuma Angsana berkata...

cantik & sgt kelas !

whitecappuccino berkata...

memang kelllaasss! cantik!

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

terbaikkkk

AziE berkata...

cantek bangettt

ummiarissa berkata...

ha'ah..cantiklah...idaman saya juga ni..tapi belum ada umah sendiri lagi...saya suka warna garang macam merah ke oren ke...kalau dah ada nanti,tido kat dapur pun takpe he he he

Aine Ainun berkata...

alaaa...
terlepas tea teki...

Wah kak...pasni haruslah rajin masak OK...=)))

Nur-nba berkata...

Salam.. Kak MP, cantik sungguh dapur akak ni.. Teringin nak sda dapur macam ni.. Akak rajin2 masak ye.. nanti Cik Abang akak boleh buatkan bilik bacaan tu. :)

ieda berkata...

wahhh tahniah MP .. cantik ..
macam makeover lak ;)
soo sweet dan kemas ..
akak suke ..
warna pun cantik dan x terlalu terang ..sejukkk ;)

wow .. not bad kos dia kan .. tapi dah standard skrg kan ;)

TiranaAduka berkata...

cantiknya.
Tak sempat nak bg salam masuk sini.

TiranaAduka berkata...

salam sis..

NzA berkata...

kt FB dh komen, kt sini nk komen lg...CANTIK sgt2..jeles weh!!!!

yan's cottage berkata...

kalau cantik sayang kand nak guna kena buat satu lagi dapur basah kalau yan ada dua dapur basah dan kering senang nak jaga.....he heeee....

Totie@Tomy berkata...

cantiknya..kalau dapur cantik mmg seronok nak masak...

Rumah Kuning berkata...

Cantiknya3x. Baru seronok dok kat dapur.

Arina Shamsul berkata...

serius sangat cantk dan moden dear..i like :)

pas ni kena semangat p dapur ye..baru suami buatkan bilik bacaan..ngee~

eita berkata...

memang terbaik..
cantik sangat2..nak masak pun rasa semangat je kan

ummiross berkata...

MP, cantik sangat2 dapur tu,ummi suka!!!

Aishah Jahirah berkata...

lawa la dapurnya...berbaloi dgn harganya....sedap mata memandang,lepak dapur selalu la nampaknya pasni kak...;)

Tanpa Nama berkata...

rm1/pc upt pregnancy dan opk kesuburan
email; lovidoobidoo@gmail.com
blogshop; http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com

Nazayiena berkata...

Cantiknya dapur MP,harganya pun cantikkan.....

Deena Yahya berkata...

Mak ai kak!!Siyes cantek and also my dream kitchen!glossy tu cantek and nampk mahai..hehee...ni tengah plan gak,tapi tak la yang 20k..heheee...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang