Isnin, 26 November 2012

Jomm Makan Durian...

Isnin, 26 November 2012
Dah lama mngidam nak makan durian...Mp memang 'hantu durian'..
Dan dah bnyak kali mnyuarakan hasrat pada husb pasal durian..
Tapi dia buat2 tak dengar....
Nak beli sndiri, mmng dia tak bagi..katanya Mp tak reti beli..
Jadi, tunggu jerlah dia bawak balik durian...
Hari ni masa kat sekolah, dia call brtahu yg ada durian di rumah..
Dah beli pun 4 biji..
Aikkkk...4 bji jer, mana cukup!!!!!!
Balik rumah tengok..memang 4 biji..
Bukannya besar mana pun...


Tak puas hati call suami...4 biji jer?????
Suami kata 4 biji tu pun rega dekat seratus..Selamba jer dia kata kalau Mp berjaya habiskan esok dia beli lagi.....
Wehhhhh..apasal mahal sangat...!!!!
Spesis apa ni??????
 Dengan tak sabarnya Mp terus cari pisau dan.....
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

Dan inilah isi durian tersebut...Memang terbaikkkk punya...
Usahkan nak habiskan 4 biji, sebiji pun tak habis Mp makan..
Dasar tamak haloba...
Anak2 semua geleng kepala....layan sorang2 mana best..!!!!!
Teringin nak buat crepe durian...itupun kalau rajin..
Kalau  buat bubur durian ngan jagung tentu best jugak ...
(baru jengok blog kak amie pasal bubur tersebut)
Tengok jer lah esok jadi apa kat durian tu..

pssttt..husb gelak...ntry pasal durian pun nak buat katanya...










50 ulasan:

umialya berkata...

ha'aaa barulah dikatakan blogger tegar, hihihi

Acik Erna berkata...

assalam MP..tak pe..bukan setakat diblog..kat FB lagi banyak pos pasal durian ni he he..rata2 ceita pasal durian

MulutPayau berkata...

umialya...
betul tu kak...(sambil angkat tngan tnggi2 ni)..

Acik..
Kat fb pun saya letak jugak gambar durian ni...baru puas ati..hehe..

Amie berkata...

Wah! Cantiknya isi durian... mesti buat bubur jagung ni MP... waktu masuk durian tu, pelankan apinya... supaya isi durian tak tanggal, lepas tu tunggu sampai (kalau suka masuk sagu biji) sagu betul2 kembang dan bubur agak panas2 suam baru makan, atau kalau boleh bersabar simpan dalam peti sejuk.... walllaa... jangan lupa hantar kakak semangkuk penuh ye!

mama_saly berkata...

salam MP..
kalo dah 'hantu durian'..rasa nk mkn mmg akn cari sidurian tu..hehe.. saya pun 'hantu durian'..:)

❤Kamsiah❤ berkata...

mcm kucing tido hehe...akak boleh habis takat 2 ulas ja..lbh2 nanti sakit kepala la,pening la...

NzA berkata...

wah tergolek isinya tu...nasib baik nza bkn peminat durian......

zino berkata...

tengok kaler tu macam musang king... sedap tu..

ibuintan berkata...

cantik isi durian tu, musang king ke?

akak pun makan durian setakat seulas dua, setakat merasa je tak berani makan banyak2

sal berkata...

akak pun tengah layan durian..durian daripada kampung...

syiela berkata...

sekarang musim durian...

isi sangat mabeles tu kak

azi berkata...

saya pun hantu durian..he..he..sebiji buah macam tu boleh habis sorang tau..:)

ummiross berkata...

MP..cantiknya isi durian tu, tiba-tiba rasa nak makan durian ni..

Nur-nba berkata...

Kak Mp, sedapnya tengok durian tu... terliur.. Nak belilah esok.. tak boleh jadi ni.. :)

NEKCIK berkata...

MP..bak seulas..Nekcik nak bubuh dalam cendol..sodaap itu!! tak caya??? cubalah

NEKCIK berkata...

MP..bak seulas..Nekcik nak bubuh dalam cendol..sodaap itu!! tak caya??? cubalah

mama sara nur berkata...

durian oh durian ...mcm2 citer durian ni skrg kan
kat kg kita tgh melambak-lambak sampai tak tau nk wat ape dah nak jual aduyaiii mengeluh adinda kita kat sana singgit je sebiji besar dgn isi yg kuning mekar hu hu sedey kan
durian dusun sedekah kat kera je la malas dah org nk pi kutip
ni tak sabar gak nk blk nak makan puas2 he heee

azieazah berkata...

heheheh tergelak baca yang last tu. Husband tak jadi blogger jadi dia tak tahu pasal kulit durian pun boleh tulis jadi entri tauuuu..

Ohhh durian tu sangat menggoda!

MystoryPic berkata...

musangking ke mahal sangat tu... sedap nya.. suka makan durian

EmbunRosaliza berkata...

MP umah akk ni semua hantu durian, anak2 semua suka, hari tu masa blk klate akk lalu ikut Jeli , sekarang kat sana musim durian, mmg byk jual tepi2 jln.

Cantik kuning isi dia, mesti sedap ni, spesis apa durian ni mp mahal sangat

Cikgu Ma berkata...

saya suka durian kampung jerr....tp x la suka sangat..mkn sket2 jer..

Nazayiena berkata...

Sedapnya durian,sampai 4 biji pun rasanya x cukup.....Nurul pun hantu durian jgk.

MaMa Rey berkata...

lama tak makan durian..teringin la pla makan durian..suka durian tembaga isinya tebal manis

ieda berkata...

oh tidakkkkkkkkkk
akk tgh pantang ! huhuhu

sakit tekak membuatkan akk macam serik je nie huhu

tapi macam durian tembaga ! .. cantiknyaaaaaaaaaaaaaaaaa isi dia !! ;)

Rinna berkata...

Wow terbaik laa doyan tuh MP.. tgk pun tau sedapnyaa..

Kesuma Angsana berkata...

KA x makan doyan hehehe

Nor Salmi berkata...

Musim ni belum berkesempatan makan durian walaupun akak juga hantu durian. Dah beberapa kali nak pi beli tapi ada je aral. Tgk gambar kedua tu terus rasa nak meleleh air liur. Jap lagi nak pi beli.. tergoda2

eita berkata...

nampak isi dia pun dah tau..mesti sedap kan..
padan dengan haga dia

TiranaAduka berkata...

salam sis mulutpayau
Raja segala buah adalah buah durian..memeng feveret tirana aduka

Dan jgn lupa sis minjm air dslam pangsi tu...tuang air kosong dlm tu kemudian minum....petua elak panas badan lepas mkn durian........

Thanks sis mulut payau sudi lapangkn masa di tempat tirana aduka

Zefa NorAsmara berkata...

Dah namanya blogger.. cerita, jgn tak cerita. Tp mmg best tgk durian kak mp tu.. :D

Kasih Salina berkata...

salam kak..tergamak tayang durian yg sebegini rupa isinya..aduh..lemak berkrim jer nampak isi durian tu..ni mesti sedap giler durian nih..

haha..takde lah kak..gurau jer..saya suka juga durian tapi susah nak cari yg terbaik camni..

Yati berkata...

Isi cantik, macam musang king je, patut mahal. Kak Ina, kat pasar malam rumah Yati hari tu, sebiji durian singgit. Banyak durian sini, durian kampung. :)

SURIA AMANDA berkata...

mak aiii...seksinya durian...

Aishah Jahirah berkata...

blk kg mmg puas makan durian kat dusun.tp durian kg biasa je la...
durian ni isi dia nampak best,rasa pn msti lg best.hrga pun best tu...hehee

anitaare berkata...

MP..selagi tak habis musim nih mmglah rasa cam tak puas2 mkn durian ni kan..hai isi durian tu mengancam jiwalah

Jemari_Suri berkata...

durian kt sini pun mahal...siap kira kilo lg..tp sedap dan puashati...hihi

Mas Zull berkata...

assalamualaikum ....wah !!! mmg meriahnya kuning isinya...;)

TiranaAduka berkata...

salam sis mp
Jln2 mlm minggu..
Pekabar sis?

TiranaAduka berkata...

salam sis mp
Jln2 mlm minggu..
Pekabar sis?

Kamariah Awang berkata...

Cantiiiknya isi dia...

Kak Imun berkata...

Salam, MP. Wow..isinya cantik dan gebu...warna kuning keemasan, memang terbaiklah. Adedeh..kecur liur la pulak..he3...

whitecappuccino berkata...

tu la skrg musim durian dh kembali lagi..cantik isinya tu,

Pn Kartini berkata...

aduhaii..mggodakan sajee!
mmg suka makan durian...!huhu

syiela berkata...

mai tengok isi durian yg mengancam ni lagi

myfirdz berkata...

fobia dgn durian.. dh x mkn durian skrg.. hihi...

by the way.. done follow sini.. follow me back..:
http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/

Hanis Azla berkata...

selalu macam tu kan kak.. belum makan lagi dah tamak.. he..he.. tapi nampak cantik sangat isi durian tu.. patut pun mahal.. jenis yg baik punya..

Ema Blog berkata...

baru dgr citer member beli durian dgn harga cecah ratus....tp memang isinya terbaik....tak pernah lagi ema cuba beli durin yg semahal ni...harus ku mencuba jua..

LYAfrina berkata...

mmg sedap.. tp lya xleh mkn.. ;-(.. bru2 ni teringin nk mkn..bila mkn..lain lak jdnyer...

mama aini berkata...

assalam MP..jeles tgk durian tu..mama kena kurangkan makan durian skrg ni..maklumlah mcm2 penyakit yg mama ada..hu2x..

Puan Kutu berkata...

sy sebenarnya tak berapa suka durian tp temphari balik kmpg adik beli sy belasah juga beberapa ulas..hihi

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang