Isnin, 5 November 2012

Sesekali Beralih Angin.....

Isnin, 5 November 2012

Sebenarnya letih yg teramat..Mp baru jer balik dari mngiringi murid2
mngikuti lawatan ke Melaka-Kl..Kali ini kami ke sana di bawah pakej KTM..Dengn RM190 perkepala, rasanya mmng berbaloi.Tapi aktvti mmg betul2 padat.Melayan karenah 71 orng murid..mmng mencabar.Tapi sbnarnya mnyeronokkan.......

Bertolak dari daerah Mp pukul 10.30 mlm dan tiba di stesen krtapi Tampin pukul 6.45am.....Dua bas sedia mnggu di sana.Bila kita mngikuti pakej KTM, ckgu tak payah susah2 nak pikir pasal bas, penginapan dan tempat makan..Semuanya diuruskan oleh KTM.Ini kali kedua sekolah Mp ambil pakej ngan KTM..Ibu bapa skrang ni susah utk mlepaskan anak2 menaiki bas utk lawatan ke tempat yg jauh...Tapi kalau buat ngan KTM berebut2 nak join....

Solat Subuh di Masjid Pulau Sebang...Cantik ukiran masjid tu..

Sempat melayan 'anak2' posing...ehhhhh, macam kawan pulak..

Menginap di Asean Heritage Resdnce Melaka....Sebuah rumah menempatkn 10 orng murid. Dgn 4 bilik dan 4 bilik air..cukup selesa..Tak boleh citer lebih2, nnti jadi macam iklan pulak...Macam biasa, ckgi2 yg terlebih posing...
abaikan tuan tanah yg semakin membesar...hehehe...

Sehari suntuk melawat tempat2 bersejarah di Melaka....mmng tak de rehat..Berjalan dan terus berjalan menjelajah bandar Melaka.....singgah soping di Mahkota Prade...ckgi yg senyum lebar bab soping...

Hari kedua bergerak ke KL..semua aturcara lawatan disediakan oleh KTM jugak..Kita cuma ikut jer..

KLCC

beratur utk masuk ke Petrosains...

 Sehari suntuk melawat KL..Muka2 yg keletihan.Di KL Sentral, mnggu tren utk balik...

Bergambar kenangan di KL Sentral...semua gmbar blurrrr jer...tak de kamera...

Atas tren..satu koc kita orang yg duduk..punyelah bising budak2 tu..Ada yg tak tidur langsung...macam2 ragam...

Naik tren di KL Sentral pukul 8.30 mlm dan tiba di daerah Mp pukul 7.30 pagi....Badan dah rasa sakit2....sengal2...Tapi budak2 cool jer....Dua malam tidur atas tren, mmng memenatkan tapi sesekali beralih angin mmng mnyeronokkan...

tuan tanah mmng suka posing mngada2....semua gambar kelabu dipandangan...tengok sebelah mata jer lah ya....

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Terima kasih atas ucapan hari lahir dan doa yg dititipkan oleh kawan2 utk laling...Senyum jer laling baca...
Minggu akhir persekolahan..mmng teramat sibuk....Banyak kerja yg perlu dibereskan...Maaf Mp pohon coz tak sempat ziarah ke rumah kawan2..InsyaAllah, ada masa pasti Mp akan kunjungi ya..

Untuk seorang sahabat...
Bila kita rasa sesuatu itu penting, tetapi dianggap remeh..Memang akan terasa hati...
Dan bila apa yg kita buat tidak dihargai...Memang cukup mngecewakan...
..semoga ada ketenangan dalam persahabatan ini...

33 ulasan:

mama aini berkata...

assalam MP..bestnya naik tren dgn ank2 murid..lamanya mama tak naik tren.. he2x..bila agaknya bolih naik ek?..

Kamariah Awang berkata...

Seronoknya... Apalagi kalau cikgu macam Mp yang mengawal... Macam kawan jer yerk?

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Baru pertama kali tahu KTM menyediakan kemudahan begini.

Kak ani pertama dan sehingga sekarang baru sekali naik kereta api dalam tahun 70an untuk menghadiri kawan kawin di Batu Gajah.

azi berkata...

MP...
semua gambar kat atas tu, yang paling saya suka, gambar terakhir tu, walaupun gambarnya kurang jelas, tapi masih nampak kecantikan tuan rumah...:)

p/s saya dah pernah ambik pakej KTM ni bawa adik2 OKU pejabat saya ni...memang mudah sebab semuanya diuruskan...tapi kitaorang masa tu tidur kat hotel budget...

MystoryPic berkata...

sesekali best juga ikut rombongan...

Kasih Salina berkata...

salam kak MP..seronoknya pi rombongan camni, teringat zaman sekolah dulu, suka ikut rombongan camni..

syiela berkata...

cikgu pun dah macam anak murid nampak muda remaja je :)

Zaitun berkata...

Seronok kalau dapat jalan2, makan2 dan tidur ramai2.MP nampak cute dan sebaya dengan muris yang dibawa.

Rozita berkata...

Tak tau pulak KTM ada buat acara macam ni...Seronok jugak ye. Kalau anak murid happy, mak murid lagilah terlebih happynya..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

naik bas mcm agak kurang meyakinkan utk bg anak-anak travel jejauh

Acik Erna berkata...

assalam MP..seronok anak2 dapat ikut pakej KTM kan

ammarghazi berkata...

singgahkejapbestnyerniecikgupunyarombongankeranakmuridpunyarombanganapa-apa semogaceria

zino berkata...

teringat zaman rombongan sekolah dulu hehe

Mak Wardah berkata...

MP awet muda sangat macam sebaya dgn anak murid....mesti best dpt cikgu mcm MPkan...rupa awet muda tapi hati muda tak?

azieazah berkata...

Wahhh rombongan skulah datang KL...!

Yati berkata...

Ooo.. baru tahu ada pakej rombongan dengan KTM ya. Senang la macam tu ya. :)

eMMe berkata...

Salam Kak MP dok Tampin ke? dekat dengan umah kak ipar saya... dia kat Menggong... hehehe.. hurm.. cam leh jumpe je kan... susah nak jumpe2.. coz, jarang le balik sana... kampung mertua saya kat Gemas, skrg ni musim durian, tak dpt balik merasa durian, huhuhu...

Aishah Jahirah berkata...

71 org....ramai tu..erm zaman sekolah dulu je penah gi petrosains..lawatan...da besar ni xde pulak inisiatif nk g sendiri...hehee...

ummiross berkata...

waa meriah ni MP, jalan ramai2. Ummi baru tau KTM ada buat pakej macam tu.

Jemari_Suri berkata...

js jugak xpernah naik tren jauh2...cam best la plak...duk plan nk naik tren dr kl ke segamat pun blm jadik2 lagi...^^

sal berkata...

happy holiday..

ieja amieja berkata...

ank yg sulung pun br je mengikuti rombongan ke KL selasa lepas..next week g penang plk..3 hari 2 mlm.. bdk2 la enjoykan..musim cuti mmg bz sgt kan..selamat bercuti panjang

abah khalisha berkata...

wah jalan-jalan

Nur-nba berkata...

Bestnya naik kereta api.. Lama benar tak naik KTM.. Kali terakhir naik kalau tak silap masa darjah 5.

Kak MP, Nur tak siap lagi kerja2. Next week kena bereskan.. huhu.. :(

eita berkata...

seronok gi lawatan ni

mama_saly berkata...

wah sesekali jalan2 lawatan mmg seronok kan..

salam kenal n follow sini..:)

syiela berkata...

singgah jenguk kak MP :)

Ema Blog berkata...

seronok MP bawa anak-anak murid pergi jalan-jalan KL

Totie@Tomy berkata...

seronok tengok kak mp layan murid2...kak mp mesti cikgu pebret depa...

Nor Salmi berkata...

Tak taupun ada pakej KTM ni..
Tentu ini saat yg paling menyeronokkan bagi anak2.. Bukan senang nak naik kereta api.. Maklumlah masing2 dh berkereta..

Amie berkata...

Penat ye MP... sesekali tak pe...

umialya berkata...

camner akak leh terlepas entri ini?

Zefa NorAsmara berkata...

Kak, pinjam topi. canteekkk.. :D

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang