Rabu, 15 Mei 2013

Kerana Hari Ibu.....

Rabu, 15 Mei 2013
Gara2 seronok sangat mnyambut Hari Ibu, Mp terlupa tarikh penting dalam hidup..
Itu pun teringat ketika sedang mandi...hehehe..kalut betul..
Cepat2 keluar dan brithu laling...senyummmm jer dia...
Rupanya dia dah ingat..saja tak nak mngingatkan kita...
Yalah kan, Hari Ibu 12 hb..tarikh keramat tu 13hb...
Aduhai....
Lepas tu siap mntak hadiah ngan laling merangkap 3 dalam satu...
Lega, bila dijanjikan hadiah istmwa..tapi tnggu dulu katanya...
Tak pe..daku sangggup bersabar wahai sayang..huhuhu...

Sebenarnya 13 Mei stiap tahun merupakan u/tahun prkahwinan Mp..
Tahun 2013...dah 18 tahun Mp bergelar isteri...
Berkahwin dalam usia yg masih muda...
Terlalu bnyak dugaan dan halangan yg hmpir merobohkan mahligai yg dibina...
Banyak air mata yg tumpah....
Namun semuanya dapat ditempuhi dgn sabar...

Perkahwinan ini  mndapat tentangan yg hebat drpda keluarga terutama mak..
Bukan kerana dia tidak berkenan dgn pilihan Mp..
Tapi mak meminta Mp mnymbung pelajaran trlebih dahulu stelah mndapat keputusan yg agak baik dalam STPM..Jodoh kami terlalu kuat..Mak merestuinya walau dgn linangan air mata..
Kesian mak..shngga kini masih terngiang2 suara mak meminta tangguhkan dulu kawin....

Namun, kuasa Allah..tidak dapat disangkal..mungkin kerana doa mak yg tidak putus2...
Sebulan slepas kawin Mp dapat tawaran mlnjutkan pelajaran ke Maktb Perguruan...
Nasib baik juga laling mngizinkan Mp sambung belajar...
Tapi rupanya tidak mudah mmgang status isteri dan sekaligus pelajar ketika umur masih muda...
Mp hampir terjebak juga dgn cinta terlarang tatkala salam perkenalan dihulurkan semasa belajar...
Mujur Mp cepat sedar dgn status isteri yg dipegang....
Tinggal berjauhan dgn laling mnyabkan banyak dugaan yg terpaksa diharungi..
Mp terpaksa berkorban segalanya...begitu juga dgn laling...
Melihat kawan2 bergelak ketawa...keluar beramai2 dan berseronok pada hujung mnggu...terdetik juga rasa cemburu di hati..
Sedangkan setiap hujung mnggu , Mp trpksa pulang menunaikan t/jwab sbgai isteri..
Jauh sekali untuk keluar bersama rakan2...
Berulang alik dari KL ke Kelantan setiap mnggu juga  memang memenatkan...
Mp yg trpksa berulang alik coz laling dah bkrja dan sukar utk mdapat cuti...
Namun semuanya terpksa diharungi dgn sabar...

Tapi bnyak hikmah disebalik dugaan yg trpksa dihadapi...
Semuanya mnguatkan lagi semngat Mp utk terus belajar sekaligus mnjadi seorang isteri yg baik...
Paling tidak disangka, setelah posting sbgai guru selama 6 bulan..
Mp ditawarkan melanjutkan pelajaran ke sebuah universiti tempatan...
Ketika mndaftar masuk ke U , kakak berusia 2 bulan....
Mp prgnt tahun akhir masa kat maktab....huhuhu...
Alhmdulillah..segalanya dipermudahkan oleh Allah...
Mp berjaya juga memegang segulung ijazah setelah mempuhi pelbagai ujian...
Sykur pada-MU Ya`Allah...
Impian mak utk melihat Mp berjaya akhirnya termakbul juga....
Menjdi isteri dan sekaligus ibu bukan halangan utk kita mencari ilmu..
Cuma ia memerlukan semngat yg kental dan jgn mudah mngalah dalm apa jua situasi...

Terima kasih laling kerana memahami setiap kesusahan yg dihadapi..
Terima kasih juga kerana menerima setiap kekurangan yg ada dalam diri ini...
Menjadi isterimu cukup membahagiakan...
18 tahun telah berlalu namun terasa baru semalam kita diijabkabulkan..
Betapa cepatnya masa berlalu...
Semoga mahligai yg kita bina berkekalan hngga keakhirnya bersama hadirnya 3 permata hati yg melengkapkan kehidupan kita....

2011
 hitam2 si tompok manggis..hero tamil kesayangan hamba..hihihi

2011 
dulu kempis..skrang dah makin maju ke depan..hehehe...

tahun 2012
selalu serius dalam bnyak perkara...




.


39 ulasan:

ummiross berkata...

Happy anniversary MP, ummi doakan moga MP dan laling MP kekal berkasih sayang hingga ke syurga.
Banyak dugaannya, tapi manis juga akhirnya, tahniah MP atas ketabahan mengharungi semua sehingga berjaya.

NzA berkata...

Syukur Alhamdulillah krn Allah permudahkan segala2nya..Selamat ulg thn prkhawinan utk MP n suami..moga bahagia hingga ke jannah....ameen....

saniah berkata...

Happy anniversarry ina...bahagianya ina mndpt laling itu hehehe...Alhamdulillah....akak doakan Allah mmberikan keberkatan dan rahmat yang berterusan dlm hidup ina sekeluarga ameeennn

Aine Ainun berkata...

wah kak,
tekun ja sy bace kisah akak ni, menarik..

alhamdulillah,
bahgia kini..dugaan tu leboh matangkan kita kan

hepi enivesery kak =)

❤Kamsiah❤ berkata...

semoga jodoh berkekalan hingga ke hujung usia...
seronok baca cerita Ruzalina...ala2 novel gitu...happy ending hehe

MystoryPic berkata...

MP.... maju ke depan tu tandanya hati senang.... moga berbahagia ke syurga ...

Jemarisuri berkata...

hepi aniversari MP....semoga berbahagia hingga ke akhir hayat...
setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya kan...

missShila Nget berkata...

slmt ulangtahun perkahwinan kak mp..
tahniah, dah 18tahun..
moga terus kekal ke syurga..



selamat hari guru gak..!
kekeke..

ni ucapan bandel nama nya.. :p

ANIM berkata...

happy 18th anniversary...semoga kekal hingga ke Jannah

Acik Erna berkata...

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan buat MP dan selamat hari guru

pinky berkata...

wahhhhh...selamat ulang tahun yg ke 18 ya kak...=)

Normi Nieza berkata...

selamat hari guru...:)

azi berkata...

1.Selamat Ulangtahun Perkahwinan buat MP dan sumai. Semoga kebahagian akan menjadi milik MP dan kekal hingga hujung nyawa .Seronok tengok kemesraan Mp dan suami ..
(Sayapun akan menyambut ulangtahun yang ke 18 pada bulan 26 Ogos nanti....)

2. Selamat menyambut hari guru buat MP.. Semoga terus menjadi Guru yang cemerlang dan terbilang ...mesti anak murid Mp suka dpt cikgu cantik macam MP...:)

nea lopah berkata...

Setiap yg pahit tu ada minis nya kak....semoga bahagia dan kekal jodoh hingga ke jannah..

kasihredha berkata...

Semoga bahagia hingga akhir hayat

Zaitun berkata...

Happy anniversary buat MulutPayau semoga bahagia selalu.

Tihara berkata...

happy annivesary, banyak rintangannya tapi penghujungnya sweet sangat, alhamdulillah :)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

sweet sgt =)

Cho Zila berkata...

selamat ulang tahun perkahwinan... bahagia tengok orang kawen awal2... anak pun dah besar... tahniah ....

ieda immi berkata...

tahun berganjak .. tapi wajah MP tetap sama dik ;)

Angah berkata...

selamat berbahagia selamanya...

Ucu Faridah berkata...

ALHAMDULLILAH......bila dah dapat hero tamil tu, mesti selalu main kejar2 pastu tukar2 baju nari atas katil..oppps.....tak pun selalu kena masak kari ye MP...(gurau jahhhh..)usia perkahwinan kita samalah...
semoga kehidupan kalian sentiasa dalam kecerian dan keberkatan....

dan selamat hari guru MP....banyak ke dpt hadiah...?

Yati berkata...

Happy anniversary untuk Kak Ina dan suami. Semoga kekal bahagia hingga ke syurga. Amin...

Nur-nba berkata...

Happy Anniversary kak.. Moga berbahagia hingga ke syurga.. Suka baca kisah akak.. Bila berkahwin muda, banyak yg perlu dikorbankan tapi semua tu ada hikmahnya.. Think positive!.. Akak nampak bahagia sangat di sisi suami tersayang..

jarimanis berkata...

Alhamdulillah dh 18tahun rupanya selamat ulang tahun perkahwian yer semoga kekal hingga akhir hayat aminnn

Aishah Jahirah berkata...

selamat hari ibu....selamat hari guru dan selamat ulang thn perkahwinan kak....3 in 1 ni wish...hahaa...Alhamdulillah kak sekarang semua dah stabilkan.ada hikmahnya tu kawen muda....moga terus bahagia bersama keluarga tersayang..amin

Nor Salmi berkata...

Harga sebuah kebahgiaan itu amat mahal. Alhamdulillah, moga kekal bahagia hingga ke syurga.

Kakzakie berkata...

Tahniah MP. Moga mahligai terus mendapat limpahan keberkatan dan kebahagiaan yg berpanjangan..

Aju Mohit berkata...

alhamdulillah semoga kakak. and abang sentiasa diberkati Allah, kak, nmpknya pengorbanan akak berbaloi, suka tgk umah akak ;)

ibuintan berkata...

sweet sgt... moga bahagia hingga hujung nyawa, tahniah

Azian Elias berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nea lopah berkata...

Masih tunggu MP buat n3 kek kukus karemel tu.

S..U..D..@..I..S berkata...

tahniah MP bukan mudah ya untuk berjaya dan bahagia...semoga sentiasa dalam rahmatnya.

M. Sofyan Daud berkata...

Datang mengunjungi blog sahabat,..... semoga tambah ramai dan semakin banyak orang yang mengunjungi :)

Kesuma Angsana berkata...

moga terus kekal bahagia yer !

BUNDA a.k.a KN berkata...

semoga berbahgia sehingga kehujung nyawa...

Mimie_Zatun berkata...

salam perkenalan..
semoga bahagia hingga akhir usia

Harith Iskandar berkata...

18tahun ya...lamanyerr...selamat hari Ibu MP :)

intanfirdaus247 berkata...

Alhamdulillah kak mp....semoga bahagia hingga akhir hayat ..ameen

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang