Selasa, 21 Mei 2013

Stok utk setahun.....

Selasa, 21 Mei 2013
Hari Guru telah berlalu..
Sambutan di sekolah Mp baru jer buat...
Tu pun buat sekerat hari jer...
Macm tahun lepas jugak, tak de main2...prsmbhan pun ala kadar...
Selepas rehat, P&P  dijalankan sprti biasa...

hadiah yg Mp dapat..
Masih dalam bngkusan lagi...tak de mood pulak nak bukak..
kalau dulu2, masa anak2 kecil..
dia orang berebut2 nak buka hadiah..
tapi skrang ni..dia orang buat tak tahu jer...
Hadiah tahun lepas pun masih elok berbngkus..
Buka sikit tengok..lepas tu simpan..
Terpksa bukak jugak sbb ada anak didik yg bagi kek, coklat, gula2 dan biskut..
Pernah jugak Mp tak buka hadiah trsebut..
Habis rosak makanan yg diberi..
Dan tahun ni, Mp dah pesan awal2..
Kalau ikhlas nak bagi hadiah utk ckgu..
Tak perlu yg mahal2...Tak mahu dah barang2 hiasan..
Tapi masih jugak dapat benda yg sama...
Bukan memilih..tapi tak nak mnyusahkan...
Budak2 ni mmng exctd bila tiba Hari Guru..
Kadang2 paksa ibu dan ayah beli hadiah utk guru..
Samalah jugak dgn anak Mp..
Sesetengah ibu bapa mnyalahkan guru kerana mnganggap guru memaksa supaya membeli hadiah...

Apa yg mp inginkan ialah...

pen atau sengkatan dgnnya...
Alhmdulillah...
Inilah yg Mp dapat selain hadiah2 tersebut di atas..
Cukup teruja bila dapat hadiah pen..
Sebab boleh digunakan bila2 masa..
Pen merah utk menanda buku dan kertas dia orang jugak....
Rasanya pen ni boleh buat stok setahun..

tuan tanah...hari guru kena buat gyomi..aduhai..kantoi betul bila buat depan murid2..
Tnpa praktis...terus terjah jer...
Bila bergmbr pun asyik nak buat gyomi jer...hihihi...
Orang tua buat gyomi, bukannya lawa pun...ahaksssssss
Psstttt pic persmbahan gyomi tu trpksa disimpan dalam muzium..
Kalau keluarkan nanti, ada yg berminat nak masukkan dalam you tube..
Takut terlebih glemer pulak...

34 ulasan:

Teena Tna berkata...

Banyak nye cikgu dapat hadiah..

Aju Mohit berkata...

bestnya kak, mcm ni mudah mak paknya nak carikan hadiah, bagus cikgu kak mp!!! ;)

❤Kamsiah❤ berkata...

akak ada cakap kat anak...bg rotan kat cikgu sbg hadiah..nanti senang dia 'merotan' kamu semua jika langgar disiplin sekolah hehe

umi alya berkata...

sekecik2 alyapun dia sendiri pilih hadiah ntuk cikgunya, tengok kakak sibuk ngan hadiah hari guru, diapun sama jugak..

MystoryPic berkata...

Kalau saya jadi anak murid MP.. saya bagi pen kaler biru ngan hitam jer.. sebab kalau bagi merah nanti cikgu guna pen merah tu nak pangkah kertas kita sendiri.... tak moh tak moh... uhuuk

Nurzakiah Hanum berkata...

hehehe best2

aizamia3 berkata...

suka dengan komen MystoryPic.. ;)
bila takde pen merah, maka semua markah confirm takde warna merah kan kan kan.. ;)

Ummiarissa Mahdi berkata...

selamat hari guru ye MP...saya lambat wish...ramai juga blogger cikgu ni ye..kalau anak saya anak murid MP...saya pasti beri kek sebiji...sebab tu je yang saya pandai buat...hehehe

missShila Nget berkata...

wah2..
banyaknya dapat hadiah..

tak bukak lg..? kecik hati kite jadi anak murid..hahahahaha..

maria firdz berkata...

Byk nye hadiah... Heee.. Meh sini bg kt kita tlg buka kan.. Hehe... Selamat hari cikgu...

Rinna berkata...

Wahh byk tul pen tuh.. mmg leh wat stok..

Cute laa stail giyomi tuh.. :)

Hanis Azla berkata...

Salam MP..

wah.. banyaknya hadiah.. Alhamdulillah.. geram tgk stok pen tu.. tentu comel bile buat gwiyomi tu..

Rasp berkata...

mak aiiihhh banyak sungguh hadiah....
tapi iyelah lebih elok dpt hadiah yg praktikal kan....

yan's cottage berkata...

seronok kan jadi guru...tiap2 tahun dapat hadiah walau pun tak seberapa....

azi berkata...

banyaknya hadiah Mp dapat...tu le untung jadi cikgukan...he..he..saya pun hari tu jenuh jugak balutkan hadiah buat Adik Aishaa dan kakak Ainaa..sorang 3 bungkus...:)

Ratu Hatiku berkata...

Byknya hadiah MP dapat... Mesti MP salah seorang guru yg paling ramai ank murid suka.. :D
Selamat hari guru MP.. :D

Zaitun berkata...

Alhamdulillah...rezeki dari anak murid.

suri solehah berkata...

Mak...byk betul kak..pen tu mmg boleh wat stok hehe,,mesti guru kesayangan kt sekolah ni,,suri jd gpm,,boleh la skit hehe

eMMe berkata...

best kan jadi cikgu.. dpt hadiah bykkk... kalo hadiah busday takdenye dpt byk gini, heee~
akak MP nak tgk kat Youtube, ade org ckp.. cikgu wat giyomi sempena hari guru, akak MP la tu kot, heeee~

BUNDA a.k.a KN berkata...

assalam, MP pun guru juga ye...Selamat Hari Guru..

Rasanyer tak terlewat sangat kan..

ANIM berkata...

Saya pulak masih ada 2 Abdul kecil yg berebut buka...

Puan Kutu berkata...

tu dia byknya hadiah.untung betul jadi cikgu

cikgu pun kena fenomena gwiyomi ekk..:)

Kamariah Awang berkata...

Hadiah pen juga yang berguna ye Mp? Hehe...

Rozita berkata...

Selamat hari guru MP. Waaaa banyaknya dapat hadiah...ni guru fofular ni...Betul tu MP, saya pun suka kalau dapat hadiah pen pen nih. Boleh kita gunakan utk menanda buku dan kertas jawapan pelajar ek.

ummiross berkata...

Banyaknya hadiah MP, seronok kan sebab diingati oleh murid2, bukan nilai hadiah yang diutamakan tapi cukuplah tanda ingatan,pen pun sangat dihargai walaupun harga tak seberapa tapi dapat digunakan sepenuhnya. Harap tak terlambat nak ucap, selamat hari guru ye MP, ceria2 sokmo, gwiyomi pun comel juga, hehe..

intanfirdaus247 berkata...

banyaknya hadiah kak mp..best nyaaa..:)))

NinaAz berkata...

Byknyaaa hadiahhhhh. Nina xd pun. Haha

nea lopah berkata...

Boleh bukak kedai alat tulis ni. hehe

eita berkata...

waaa..banyak tu hadiah pen..
bak sini sebatang

dela berkata...

amboi.. banyaknya depa dpt hadiah... syoknya jd cikgu :)

Nur-nba berkata...

Betul tu kak.. Cikgu tak mengharapkan hadiah pun.. tapi jika ada sudi memberi lebih suka dapat hadiah alat tulis juga.. Memang banyaknya stok pen akak..jadi tak perlu beli setahun.. ;) Senyuman cikgu2 dengan gaya gyiyomi memang comel.. ;)

sal berkata...

slmt hri guru..bes bnyk hadiah..alhamdulillah..apa yg lebih penting, ingatan mrk ..

hainom OKje berkata...

Haha...cikgu kena dera bergwiyomi ke?
Banyaknya hadiah...nama pun cikgukan... mesti MP ni cikgu yg baik sebab tu anak murid sayang...

Ibu Lala berkata...

Senang. X payah beli pen dah.

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang