Ahad, 5 Mei 2013

Semuanya tak menjadi...

Ahad, 5 Mei 2013
Tak tahu di mana silapnya...
Kelmarin punyalah brsmngat buat nasi kerabu utk sarapan pagi...Bahan2 semuanya dah dsediakan dari malam lagi..

Bila makan, laling komen yg tumisnya kurang sedap....nmpak dia tak brselera makan...padahal selama ni ok jer...Anak2 pulak kata sedap...emmmmm, mngkin citarasa berbeza..
Dgn gigihnya buat kali kedua....minta laling cuba..ok katanya, tapi dia dah tak nak makan..disapu licin jugak oleh hero2 Mp...(aduhhh mmng terasa hati dan kecik hati jugak).Bila perasan riak wajah Mp berubah..terus laling pujuk...

Tengah hari..laling beli kpala ikan merah..mmng peberet  kami skluarga..anak2 mmng suka kari kpla ikan merah...Selesai jer masak, Mp rasakan ada sesuatu yg tak kena...tak macam biasa..padahal resepinya sama..Bila makan, laling komen lagi, katanya tak macam biasa...dan kari kpala ikan tu tak habis dimakan(padahal selama ni mmng tak pernah cukup)

Petangnya pula, dgn gigihnya bersama anak dara buat kek karemal..kekok jer buat..seolah2 pertama kali buat sdngkan dah bnyak kali buat bnda ni.....juga kurang mnjadi...kecewa yg teramat..

Nasib baik,petangnya..mak dan abah datang..kawan2 kakak jugak turut datang..
Mak goreng bihun.(rasa mcm dah tak berani nak masak..takut tak mnjadi).dan.anak2 minta steamboat ...
Alhmdulillah...smuanya ok..makan ramai2 sambil bergelak ketawa....

Abah. mak dan adik datang rumah.Kawan2 kakak jugak turut serta (sbnranya dia orang datang nak meraikan hari lahir kakak..buat kecil2 jer..kakak pulak tak nak kek mcm biasa)

kek karemal yg kurang mnjadi...tapi rasanya sama jer dgn yg Mp buat dulu2...Tak tahu di mana silapnya..Tapi licin jugak dikerjakan.....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dah keluar mngundi ke?????
Selamat mngundi untuk semua ya....
Mengundi adalah t/jawab kita...
Dan yg penting..undi adalah rahsia..hihihi..
Mp macam biasa, petang baru keluar utk mngundi...
Sekarang ni lepak2kat rumah..
Ada projek baru yg sedang dibuat....
Ada masa nanti Mp buat ntry pasal projek blink2 tu...

13 ulasan:

umi alya berkata...

positifkan diri, mgkn ikan lama tu..

akak baru jer balik memangkah, gigih berjalan kaki 4KM pergi balik bersama anak2 sebagai peneman

S..U..D..@..I..S berkata...

nampak menjadi ja tu cantik..

whitecappuccino berkata...

adala hari harinya jadi begitu..nampak ok je kek tu

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Sodap jer tengok tu MP...
Saya dah undi :D

Raudzah Zahari berkata...

kesianya..takpa janji dah habis..nway cantik kek tu..

nurbijen berkata...

ke hubby kurang sikit? macam tekak dia rasa lain ke? jangan ambil hati sangat yer MP :)
Dah lama tak makan puding karamel, kena masak juga ni.... pada pandangan saya pun nampak dah menarik :)

Zurainny Ismail berkata...

Cuba bincang dgn laling MP, mgkn dia x sedap badan atau tension kat tmpt kerja, dll. Harap semuanya ok ye... : )

Normi Nieza berkata...

sdapnya..:)

Ibu Lala berkata...

jgn putus asa. nanti cuba lagi...

Marya Yusof berkata...

Lupa nak tegur rumah baru...tanntekkk! Arini pun saya masak mcm ada yg tak kena... hukhuk... bad cook day kot! hahaha... take care kak... HB utk kakak ye! :))

Nazayiena Ayiena berkata...

Cantik rumah baru MP,kaler cool je.
Sedapnya kek karamel tu dan x pernah lg nak cuba buat.

intanfirdaus247 berkata...

kak, kek caramel tu nampak sedap je…huhu

Nur-nba berkata...

Aduh..meleleh air liur tengok karamel tu.. Rupa tak kisah kak, janji sedappp...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang