Isnin, 6 Mei 2013

Projek Bling2..

Isnin, 6 Mei 2013
Sekarang tengah kamaruk buat projek bling2...
Habis diselongkar baju2 lama dalam almari..
Nak jahit manik, tak berapa reti..
Jadi inilah gantinya..
Pernah upah orang buat..tapi agak mahal...
Buat sndiri mmng puas hati sangat...

 baju lama...

 Gunakan alat ni...(kawan Mp beli secara online..(reganya RM100)

 Alat ni guna elektrik..

 Dah letak bling2....

maaf..kurang jelas bling2 nya...

 inilah antara bling2 yg Mp beli..(rega brgantung pada saiz..yg paling besar RM 30 utk 1000 biji lebih..)
Rasanya berlian ni ada yg mahal dan ada yg murah...


ni pun baju batik yg lama....letak bling2 spya nmpak lebih ceria...
letaklah bnyak manapun...begntung pada kita..

35 ulasan:

umi alya berkata...

Rajinnya MP..

Aju Mohit berkata...

uish canggihnya!!! apa nama online tu kak?? kat tudung pun letak tau, siyess lagi macam mak datin kak

Nurzakiah Hanum berkata...

Moning sis
singgah pagi isnin :)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, rajinnya, MP akk ni kalo nak jahit manik ikut mood, kalo angin rajin atau tgh boring , mesti cepat je siap manik tu heheheh

♥MAMASYAZA♥ berkata...

mmg rajin...dan hasilnya memang cantik sekali

azi berkata...

Salam rindu MP....:)

Rajinnya MP...nanti bolehlah saya poskan baju-baju saya untuk MP letakkan batu berlian tu...he..he..

Rasp berkata...

a good investment tu.....
baju lama diberi nafas baru...

Acik Erna berkata...

assalam MP..dah letak bling2 memang cantik...tapi yang acik punya..habis emua melekat kat seterika..beli siap cam tula kan..lepas tu lupang buang..gosong baju lain yang tak de bling2 dia pi singgah kat situ pulak..tak pasal2 dah ada manik he he

adyna berkata...

Kreatif ;)

Zaitun berkata...

Kak Zai beli baju yang dah ada batu...malas nak buat.

Rinna berkata...

Menarik.. baju lama dah jadi baju baru plak siap ada bling2.. :)

zino berkata...

nak gosok sangkut je nanti hehe

saniah berkata...

Bagus la alat tu....teringin jgk nk tahu ni...apa nama website nyer? Nk jgk mncari satu...hihiii

Hanis Azla berkata...

Salam MP..

semakin berserilah baju2 lama akak.. baju raya tahun ni tentulah lebih meriah kan..

ummiross berkata...

memang cantik bila letak bling2 tu MP, makin berseri jadinya.

eMMe berkata...

bagus la Kak MP..leh buat bisnis kalo cam ni
dah siap beli alat tu.. hehehe...

AziE berkata...

Ceria kembali.
Saya takde baju bling2. Asyik campak semua baju ke dlm washing machine je. Tak berbaloi utk ceria gitu..hahaha...

Kesuma Angsana berkata...

wah kreatif sungguh ni !

Aine Ainun berkata...

Kak MP tengah gigihla berbling-bling tuuuuu=)

Rozita berkata...

Ooooo...alat dia macam glue gun ek MP. Senang macam tu...Wah semakin kreatif lah MP bergaya nih !

Ibu Lala berkata...

rajinnya. sy sgt minat bling bling ni. tapi tak pandai dan tak keratif nak buat..

NEKCIK berkata...

Salam MP..lepas ni nekcik nsk hantar gaun anivesary nekkcik untuk di bling blingkan....bior anak cucu jadi juling juling!!

dela berkata...

amboi rajinnya....kain pun cantik kan... boleh la mencantikkan lagi.. kretif namanya tu.. :)

m.u.l.a.n berkata...

kalau dekat boleh hantar upah bling2 baju lama.. kasi cantik semula kan..

jarimanis berkata...

Baju lama sudah nampak seperti baru

Jemarisuri berkata...

makin berseri lah MP nti...hihi

Marya Yusof berkata...

As salam kak,

Menariknya alat tu!!! Nak juga 'upgrade' baju byk yg dah lama mcm dah outdated...kalau letak blink2 ni mesti mcm ala2 mami jarum! Khelasss gitu! I loikeeee... :))

❤Kamsiah❤ berkata...

uihh..segala batu bata dilekatkan hehe...
tp mg mahal kalau beli yg dah siap..

Nazayiena Ayiena berkata...

wow senangnya dgn ada alat tu,lps nie bling2 semualah baju MP.

NzA berkata...

nak jugak..nak jugak......i like it.....

intanfirdaus247 berkata...

amboi akak, rajinnya..eheh..cantik

Kamariah Awang berkata...

Hmmm ... kreatif jugak Mp ni yer...

Amie berkata...

Nak letak bling2 jugaklah kat baju... biar nampak berseri bersinar banar... cantik!

S..U..D..@..I..S berkata...

Baju lama diberi nafas baruuu cantik...

Nur-nba berkata...

Rajinnya kak.. Dulu2 Nur rajin juga jahit manik kat baju.. now malas.. ;)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang