Selasa, 8 November 2011

BESAR ATAU KECIL YG JADI PILIHAN???????

Selasa, 8 November 2011
Wanita tanpa beg tangan ibarat irama tanpa lagu...Susah utk mencari wanita yg TIDAK memakai beg tangan...Sekarang ni, beg tangan besar menjadi pilihan wanita sama ada yg dah kawin ataupun masih remaja...Beg tangan besar seolah2 satu trend...Bahkan ia sangat POPULAR...Berjalanlah di mana2 pun, kita akan melihat fenomena yang sama...jarang sekali melihat wanita membawa beg tangan kecil...kecuali utk dinner...

Wanita yg mnggayakan beg tangan besar dilihat sbgai wanita yg aktif dan berkarisma.Tambah pulak ia mudah, semua barang boleh dimuatkan dalam satu beg...Dan pelbagai baranglah yg dicampak ke dalam beg tersebut...Kadang2 kalau nak cepat, barang dalam beg tak dapat dicari kerana BERSEMBNYI di celah barang2 lain...Mulalah menggelabah...Itulah yg selalu berlaku pada Mp....

Teringat Mp pada zaman remaja dulu...beg tangan yang dibawa kecil sahaja..tu pun jarang2 bawak...Biasanya kalau nak berjalan, masukkan i/c dan duit dalam poket seluar ..senang!!!!Tak perlu risau beg kena ragut ke...hilang ke....

Bila dah kawin dan ada  anak,Mp  terpaksa bawa beg tangan besar...biar muat utk letak pempes anak, tuala kecil dan botol susu...Tapi kini, setelah anak2 besar...beg tangan makin besar pulak...dalam beg tu MACAM2 ADA....telefon (wajib)..dompet kecil,buku nota,pen,  bedak, lipstik,losyen, keronsang dan macam2 lagi...enth apa2 lagi yg kadang2 tak masuk akal...main sumbat jer...

bukan main besar beg tngan tu...kalau boleh nak yang lagi besar.....

Mp pernah berura2 utk tukar beg tangan kecil...tapi rasa mcm tak sesuai pulak bila umur dah makin tua....Mp pernah trbaca artikel yng mnyatakan membawa beg tangan besar TIDAK BAIK utk tulang bahu kerana kita cenderung utk membawa barang2 berat dalam beg....Dan kini, Mp terasa kesannya..bahu kadang2 rasa sengal dan sakit...bila mngadu pada suami...jawabnya.."bawak beg plastik".....


39 ulasan:

ajumohit berkata...

skrg ni kurang skit gadjet anak2 dlm beg ni kak heheh, dulu nk bwk mcm2 skrg tidak lagi..beg sling ini hanya utk bawa purse dan hp saje kak lalalalla ;)

Acik Erna berkata...

Assalam Mp..acik kalau pi kerja bawak yang besar..sebab segala macam nak diisi..kalau nak kemana mana mesti acik tukar yang kecik..tak sanggup bawak yang besar..lagi besar lagi banyak isi..

Ibu Lala berkata...

x puas kalau bw beg kecik. rs x muat je sbb mcm2 nk sumbat. nak2 pulak klw time pi jln bw anak2. nak isi pampers la, botol susu la, stok mknn la dll lagi.

Kak Imun berkata...

Salam, Mp. Masa anak2 kecik2 dulu, kak terpaksa bawa handbag yg besar utk letak pampers, susu dan dompet. Skrg ni, anak2 dah besar2, kak cuma bawa handbag kecik utk letak handphone dan dompet sj.....:D

ikatankasihku berkata...

pandai en suami...salam aidil adha kak

Gen2Merah berkata...

ehehehe.. kdg2 saya pun penah terfikir... napa la org pempuan ni suka sangat buat koleksi beg tangan dan kasut banyak2 ni,... ehehe..

Puan Kutu berkata...

sy tak suka bawak beg besar2 walaupun sysuka beg besar.selalu bawak beg duit kecik yg muat hp dan wallet jer.yg pegang tak perlu galas..

klu jln jauh baru bawak beg tgn..

ank kecik ke besar, beg anak tetap asingkan dr beg sendiri.hehe..

Ucu Faridah berkata...

masa dolu2 nk bw handbag mesti yg ada brand..kalau x de mcm rasa semacam ajer..(masa muda2 lah konon..)

tapi skrang ni..dah x kisah pasal brand..selalu tunggu yg free aje..sbb ucu ni jenis syang nk keluar duit bli handbag@biar sampai lusuh...bila paksu tengok h/bag bini dia lusuh semacam dia lah akan belikan yg baru..x kisah lah ada brand ke tidak janji bertukar...(sbnarnya ini tektik org kedekut kedaung..hehehe...)

Zaitun berkata...

Tergelak kak Zai baca n3 MP, mana taknya kak Zai pun sama suka hangkut beg tangan besar,segala benda masuk lepas tu complain bahu sakit hehehe...

norh berkata...

betul, kalau beg besar tu, semua nak dimasukkan..he hehe

Ros berkata...

Salam Mulut Payau,

Kak ros dulu pakai beg yang kecik ja,terasa pulak banyak barang nak diisi,tapi bila dah tukar beg yang besar sikit,macam tu jugak rasa tak cukup macam nak tukar lagi besar..lagi besar beg kita lagi banyak la barang nak diisi,barang apa entah......

cik aisha berkata...

saya suka beg tangan besar sebab blh sumbat segala benda...hahaha. beg mcm poket doremon je mcm2 ada...:)

bersama kak Es berkata...

ooohhh...ada efek kat bahu ke???
betulla tu bawa beg plastik lak...tp nnti sakit jari jemari sape nak tolong masak lak kannnn...hehe

beg tgn ni mudah nak letak barang2..
tapi kalau besar, mesti kita akan isi semahu2nya. Cuba beli yg besar tp ringan..ada tak ??

missSenget berkata...

kite x suka bawak beg tangan..

=__=

tapi suka tumpang beg orang..


kakakaka..


pemalas bebeno..

nuwairani ismail berkata...

waktu study dulu sebuk duk beli hb kecik2 je...sekarang dh keje cikgu ni lagi la nk hb besar2, boleh muat semua benda...siap sampaul A4 pon muat...

Totie@Tomy berkata...

hehe saya lak minat hand beg besar..tp suami saya lak tak suka saya pakai hand beg besar.

MulutPayau berkata...

Aju...akak cuba jugak bawak beg kecik, tapi tak puas hati sbb tak dapat sumbat macam2...


Acik...w'salam...lepas ni saya nak tiru Acik jugak lah...kalau jlan2 bawa beg kecil...

Ibu lala...
kalau besar...semua boleh sumbat dlam beg tu kan...

Kak Imun...
w'salam kak....saya pun kena buat mcm akak jugak lah....

MulutPayau berkata...

Ikin...hihihi, itu jawapan TERBAIK suami akak...

Gen2 Merah....alaaaa...hobi orng pompuan tukar kasut dan beg tu...

Puan kutu..
Akak cuba jugak buat macam tu...tapi tak puas hati pulak tak pikul beg...

Ucu..
Kita samalah....saya suami jugak yg belikan h/bag...tak kisah pasal jenama...janji free...hihihi

Kak Zai...
yer lah kan...semua bnda nak sumbat..lepas tu sakit bahu...

MulutPayau berkata...

Norh...lagi besar...lagi bnyak barang nak disumbat...

kak Ros...
Kita samalah....kadang2 nth apa2 yang diisi dalam beg yg besar tu...

Cik aisha...
Betul tu dik...

Kak es...
hihihi..rasanya tak snggup nak bawak beg plstik...rasanya mmng ada yg ringan tapi besar...

MulutPayau berkata...

Miss...
Seronok kalau boleh tumpang beg orang...tak payah susah2 nak bawak beg....issssshhhh boleh ke???

Nani..
Kalau dah muat sampul A4 ..memang besar jugak tu...

Totie...
Kalau beg besar...byk barang boleh sumbat...

Totie@Tomy berkata...

sokong akak betul kita orng perempuan ni mcm2 barang nak bawak..tp hubby tak suka terpaksalah dengar cakap dia..

Hanis Azla berkata...

betullah MP.. skrg ni beg besar mmg jadi pilihan.. muat segala benda dgn purse, kamera, charger, hp dan segala mak nenek kita nak sumbat.. he..he.. tp bab mudaratkan badan tu mmg kita kena beringat juga kan..

Yati berkata...

Yati dah tukar handbag lebih kecil berbanding sebelum ni. Sekarang nak kata kecil, tak juga, muat la nak selit satu novel tak berapa tebal. Hehhe.. sebab tak perlu bawa botol susu dan pampers anak dah. Lega...

wahida berkata...

saya pun suka beg besar2 kak...senang nak sumbat baju, diaper, susu semua sekali...hahaha...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

saya tengok keadaan tempat yg saya nak g dulu..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

saya tengok keadaan tempat yg saya nak g dulu..

Amie berkata...

cerita pasal beg tangan ni.... memang kadang-kadang rasa sengal bahu kendong ke sana-sini dengan pelbagai benda yang dibawa...kak Amie simple aje, yang penting beg tangan warna gelap, boleh sesuaikan dengan pelbagai warna pakaian sebab kakak orangnya tak rajin tukar2 beg tangan... he hehehh...kalau selalu tukar memang ada benda yang tertinggal... sebab beg tangankan banyak poketnya...

S..U..D..@..I..S berkata...

.minta simpang...kalau kena ragut untung si peragut tu...dah jadi almari pun ada... btul xMP

Kamariah Awang berkata...

Ma pun dikalangan yang suka handbag besar... tapi cuba mengelak dari memberatkan beg dengan pelbagai barang, takut sakit bahu...

ainnoraini berkata...

same la jugak suke pakai h/bag yg besar..
senang nk letak brg2...

sal berkata...

wanita sinonim ngan beg tangan..
akak..klu gi kenduri dan gi pasar,bawa handbeg kecik2..
klu gi keja bawa hdbeg besar sikit sebab nak isi bnyk barang..

Dalila Hamid berkata...

dela pun klau jalan2 bawa beg besar... smpai suami cakap bawa batu ka apa tu... hhe...

eMMe berkata...

beg handbag cam beg balik kampung,besorrrr! hahaha....

ieda berkata...

akak suke yg sederhana besar .. gadget pun x banyak nak diletakkan cuma standby utk letak barang2 penting je :)

Mama Gee berkata...

ikut mood...tp selalunyaa yg besar jadi pilihan...kalo setakat ni pi dekat2..kedai biasa...yg kecik pun okay..

Maya Mayana berkata...

selalunya yg besar lebih2 lg ada anak kecik ni..kdg2 mak yana ckp beg berat letak batu ke? yana jwb bwak emas...haha

tp kdg2 suka gak pkai beg selempang kecik tu :)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP. akk kalo berjalan jauh suka bawa handbag besar, tapi kalo sekitar KL ke, nk shopping ke, akk lagi suka masuk dlm poket seluar je, sebelah hpnone, sebelah beg kecil heheh

Totie@Tomy berkata...

sebut pasal beg ni lupa lak dulu beg duit saya pernah kena curi masa saya shopping kat time square..masa tu rasa sedih sangat..

Zefa NorAsmara berkata...

Masa anak2 kecik2 dulu suka beg besar sbb boleh sumbat macam2.. sampai kdg2 terbawa lampin anak ke opis.. hehe.. sekarang dah tak ada baby sy guna sling bag je.. :D

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang