Rabu, 16 November 2011

KERANA RM100....KAMI DISERBU...

Rabu, 16 November 2011
Hari ini, sekolah Mp telah mngagihkan RM100 kepada semua murid spti yg telah dinyatakan dalam bajet baru2 ni...Sejak awal pagi lagi, ramai ibu bapa yg hadir ke sekolah...Bersemngat betul......Duit hnya boleh diagihkan sekitar jam 11pagi...Sabar betul dia orang tunggu...

Pihak pentadbir ke bank sekitar jam 9.30 pagi..Lepas tu duit diagihkan kepada guru kelas mngikut bilangan murid dalam kelas...

Pihak pentadbir sedang mngira duit utk diagihkan kepada guru kelas.....

Seronoknya dapat pegang duit orang.....

Kaunter yng dibuka mula diserbu oleh ibu bapa....guru kelas yg brtnggjwab mngagihkan kpada ibu bapa..

Kena tunjuk i/c sbgai bukti dan kena isi borang jugak....

Body grd Mp yg setia....tgk badan pun boleh tahan  jugak.....

Hari ni mmng penat betul...nak makan pun tak sempat...Mp intai2 jugak mana tahu ada penolakan drpda ibu bapa...terutama yg berduit ...tapi tak de sorang pun menolak RM100 tu...Tapi utk yang kurang mmpu, RM100 tu amat bernilai..boleh beli kelengkapan persekolahan anak2 utk tahun 2012..
Kalau anak bersekolah ada 4 orang...dapat lah RM400...Bnyak jugak tu..Cuma jangan pulak duit yang diberi oleh kerajaan disalahgunakan dgn membeli barang peribadi utk ibu bapa dan berjoli sakan....Mp pun dapat jugak...Anak2 dah minta duit tu utk beli buku......hak mereka....

Muka yg dah memang terlalu penat....tapi sempat lagi  SENYUMMMMM....

29 ulasan:

sal berkata...

alhamdulillah, semuanya dah selesai..

Totie@Tomy berkata...

betul kak bagi family yang kurang mampu rm 100 sangat bernilai bagi mereka..bagus ar program ni..

Ibu Lala berkata...

Alhamdulillah dah dapat jugak

Zareda Norman berkata...

Rezeki jgn ditolak..

ajumohit berkata...

Rezeki anak2...dpt wat belanja diorg kan kak

Acik Erna berkata...

MP..anak acik pandai..duit yang dapat nanti..(sebab belum dapat) nak simpan dalam buku ting..maknanya..mak jugak yang kena keluar duit untuk sekolah nanti..tapi tak pe lah..sorang aje lagi kan..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ berkata...

Tu la kan...

Selalunya yg berkemampuan ni yang datang awal... Sebab kereta dorang laju.. Tu yang sampai dulu tu.. kehh3..

Mana2pun macam tu laa.. Duit punya pasal... Takut kalau lambat, tak dapat... huhuhu...

ibuintan berkata...

syukur semua dah selamat... akak pun dapat pegang duit Rm1700, selama setengah jam saja.... semuanya beres

Puan Kutu berkata...

rezeki jangan ditolak..yg berduit pun nak jugak...

semoga duit tu dpt meringankan beban ibu bapa dan tak disalahgunakan..:)

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP. duit sapa tak nak, kalo dpt 50 pun pasti datg sekolah amik heheh, Kat KL ni, cikgu dh bagi surat ambil kul 11 mcm tu,yg tak cukup ambil keesokkan hari pula.

Betul tu MP, takut juga disalah guna oleh ibubapa untuk joli katak duit utk sekolah anak2kan, .bagi akk yg anak ramai ni, memamag dapat membantu walaupun 100 seorang, 5 org, tambah sikit2 lagi lengkap lah barang2.

Jendela Hati berkata...

Alhamdulillah,duit dh diamanahkan untuk anak2, kena lah guna untuk mereka.tu pun dah siap buat senarai nak beli apa untuk sekolah huhu

sekolah anak sy esok 11.30-12.30...

S..U..D..@..I..S berkata...

ada sekolah yang terus bagi pada anak2..harap2 anak jgn tak balik rumah..

Yati berkata...

Sekolah Amirul kena amik hari Jumaat, last day sebelum cuti. RM100 tu, boleh simpan buat beli uniform next year, seluar dah singkat. :)

umialya berkata...

akak hari ni n esok,3 org anak, sekolah lain2..

anak angkat pulak dah suh bapanya yang pergi ambil...

rezeki takkan nak tolakkan!!!

azi berkata...

MP..
Saya pun dapat jugak.....
tapiiii..untuk anak2 le..he..he..kita tolong ambik aje...:)

ORLANDO AHMAD berkata...

mesti ade yg kluar sekolah lepas tu tak lama duit pon habis keh3

Ros berkata...

Salam Mulut payau,

Syukur allahdulillah,bagi yang susah tu,bantuan ni dah cukup berharga bagi depa...Kak ros tak dapat pun,pasai anak Kak Ros tak dak yang sekolah dah tahun depan....

~Siti Hajar~ berkata...

Sek anak sy ada yg tolak, munkin mereka org berada kot, tpulang la pd individu tu sndiri kan...

Anak sy siap ckp tu duit dia, dia nk simpan sndiri...glurp glurp..hai la anak...huhu

Aishah Jahirah(cik aisha) berkata...

duwet free kak....sape nak tolak.huhuu bertuah budak2 skang ni..:)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

alhamdulilah dpt beli byk brgbudak kan?

kasihibu berkata...

sekolah integrasi anak sya tak pastilah pulak, termasuk ke dalam senarai pelajar yg mendapat rm 100, sebab senyap dan sunyi je
esok dah akhir sekolah kan?

Kamariah Awang berkata...

Anak ma tak dapat... dah tingkatan 6 atas... Tapi baru beberapa bulan lepas pelajar2 tingkatan 6 dapat 1k.. alhamdulillah... Hehe...

NzA berkata...

duit MP,gitulah...sama la dgn sk sy...seawal pagi dh tunggu n cikgu2 dh kena serbu......hi.hi.hi...

Kak Imun berkata...

Salam, MP. Alhamdulillah, rezeki anak2 kita. Selesa sikit beli peralatan sekolah.....:)

missSenget berkata...

ada lebih dak?

mahu jugak..

ekekeke..

Zaitun berkata...

Pagi tadi kak Zai dah ambik duit tu,belum tahu nak beli apa.

Kunang-Kunang berkata...

Sekolah cucu kak ani hantar suruh minta ambik duit tu pada 29 November.

Gen2Merah berkata...

ya betull.. harap duit tu tak d salahgunakan oleh ibu bapa utk kepentingan peribadi...

ikatankasihku berkata...

kecian akak..letih yer..demi tugas, gagahkn jugak kan..
ikin pon dah amik duit tu utk beli brg ank2. rezeki jgn di tolak.he3

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang