Jumaat, 11 November 2011

Semua Yang Dirancang Tak Menjadi.....

Jumaat, 11 November 2011
Hari ini sepatutnya Mp dan keluarga ke Sutera Beach Resort kerana Hari Keluarga diadakan di sana selama 2 hari...Namun di saat2 akhir, suami terpaksa ke luar daerah atas urusan kerja utk beberapa hari..Dah terbayang keseronokan bersama keluarga dan kawan2 di sana.Namun apakan daya.....Suami mngizinkan Mp dan anak2 ke sana..tapi rasa pelik pulak bila pergi tanpa suami....Akhirnya, Mp dan anak2 hnya lepak di rumah shaja...

Seorang kawan menelefon mngajak Mp keluar mencari tudung dan baju utk dipakai pada mlm dinner mnggu depan yg bertemakan arabic...Punyalah susah mencri tudung dan baju...dan akhirnya pulang dgn tangan yang kosong...semua tak berkenan di hati.....Aduhhhhh...susah betul!!!!!...kenapa laaaa tema arabic yang dipilih.....???

Balik rumah, keluarkan tulang dari peti sejuk...kononnya nak buat singgang tulang....tgk singgang tulang dari blog nani...terliur pulak...resepi mak bonda yg selalu Mp buat sama ngan resepi nani...Tapi entah mcm mana terlelap sampai ke petang....Bila bngun jer, terkejut tgk jam...hampir pukul 5 ptang..Sepi jer rumah..rupa2nya, semua anak Mp jugak tidur...Patutlah tak de sorang pun kejutkan Mp pasal nak makan.....Kesian tgk anak2, Mp goreng mee jer, cepat dan ringkas....singgang entah ke mana...

Malam ni  Mp mula mnyelongkar almari mencari novel yang masih belum dibaca...memang kebiasaannya, Mp akan borong novel bnyak2..dan baca time free..rasanya masih berbaki 10 buah novel yang belum dibaca......Boleh habiskan masa 2 hari cuti dgn mngadap novel nnti..taklah boring sangat....Ketika memilih novel utk dibaca, Mp terpandang sebuah buku..Buku ni Mp beli ketika mngjungi Pesta Buku di KL bbrapa bulan lepas....Masih belum terusik dan masih berbalut dgn plstik...macam mana Mp boleh terlupa dgn buku ni????????
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

Sempat ke nak habiskan buku yg setebal 562 m/surat ni dalam temph 2 hari???? Mp yakin boleh habiskannya sbgaimana Mp boleh habiskan baca novel.......Mp tak boleh ulas lagi pasal buku ni coz baru jer belek dan baca sepintas lalu....Tapi rasanya buku ni memang tidak mngecewakan......Buku ini merupakan Kompilasi Tiga Buah Buku Best Seller...(3 dalam 1) dgn kulit yang tebal dan menarik...






38 ulasan:

ajumohit berkata...

Alahai siannya anak2, nk Pegi tanpa Suami tu yang bercinta nk drive kan kak hihi, rajin Akak baca novel, saya wat masa ni hentikan dulu minat tu, klu anak2 dh besar mgkn bleh dismbung sml

Zefa NorAsmara berkata...

Mmg la sgt tak best bercuti tanpa tersayang di sisi.. kalau sy pun mgkn tak pergi juga..

Amie berkata...

betul tu MP, kadang-kadang kakak pun gitu juga, rancang nak masak & keluarkan bahan tapi bila sesuatu terjadi, masaklain pulak...

suka baca novel ye...

MulutPayau berkata...

Aju....kena drive sndiri tu yang malas....kawan2 ajak tumpang dia orang...tapi segan pulak dgn anak2..akak pun baca novel bila anak2 dah besar...masa anak2 kecik memang tak sempat nak baca...sebuah buku kadng2 sebulan baru habis...

MulutPayau berkata...

Zefa....
kawan2 bersama suami masing2....kita jer tak de..jadi lebih baik tak pergi..mmng tak bestkan...tapi tgk muka anak2..sian pulak...

MulutPayau berkata...

kak Amie...
Bnyak sangat yg dirncng...sebab tu tak mnjadi..hihihihi
Masa remaja dulu saya hntu novel..berhnti skjap masa anak2 kecil..skrng anak2 dah besar sambung balik hobi tu....

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Bestnya singgang tulang tu. Dulu2 mak kak ani selalu singgang daging. Kak ani sendiri tak pernah masak singgang ni selain singgang ikan. Hehe.

Sekarang ni kak ani dah kurang membaca novel. Tumpu pada buku2 lain pulak. Kalau start baca novel tak kira melayu atau inggeris, selagi tak habis, tak jadi kerja. Tak boleh kontrol.

EmbunRosaliza berkata...

Assalam Mp, memang kesian kat anak2 bila nak pergi tak jadikan, kalo tak mesti seronok dok berendam je. Tapi kita lagi tak best hb tak ikut,

Akk baca novel masa bujang2 dulu je, la ni, sampai terkoyak kulit novel, baca tak abis2. Majalah pun pun belek2 mana yg sempat je, selalunya tersimpan je.

Acik Erna berkata...

MP..bila kita mengadap buku..sealunya susah nak berhenti..jadinya insyaallah..MP boleh habiskan baca buku tu..

Totie@Tomy berkata...

hehe kalau saya lak mengadap buku mesti kejap jerk..hehe tp kalau buku best sanggup sekam mata nak baca sampai habis..hehe

umialya berkata...

akak lg le, tk kuar tanpa suami, bek dok rehat kt umah je

kasihibu berkata...

memang tak seronok bila kita bergembira tak cukup anggota keluarga kan?

cari tema arabian ni ke subang jaya mydeen hyper tu, dkt kiosk bawah tu banyak jugak ala ala gitu pakaian tu
sbb sya pernah cari tema pakaian untuk dinner memang menyampah cari baju ikut tema nih.

ainnoraini berkata...

Byknye novel tak bace ye lagi yee
Kalau rmh kite dekat la boleh pinjam novel kt
MP tau..

Skrg saya nk gi beli novel penulisan "Melur Jelita" la plk tajuknye kalau tak silap"awak suka saya tak"... Mcm best jer...

Cik Sue berkata...

Assalam MP..
Novel nie keluaran mana erk...Nampak macam menarik jeeer..

nuwairani ismail berkata...

agaknya kalau kite gi rumah MP, mesti dah pening2, tak tahu nak pilih novel yg mana satu. kite boleh baca novel dalam masa 2 hari, tp masalahnya tak masak, tak makan la jawabnya sbb duk hadap itu aje...

Puan Kutu berkata...

klu dekat dengan akk,comfirm sy p rumah pinjam novel.mesti byk sampai terlupa novel yg dibeli.hehe..

arabic theme?akk pakai jer baju macam aladin tu.hehe..

Kak Aya berkata...

kadang2 mcm tu la kan, ada je benda yang serba tak menjadi...

saya pun suka borong novel banyak2 kalau time pesta buku tp setakat ni semua dah habis baca...tgh belek2 novel 7 Hari Mencintaiku.

Ros berkata...

Salam Mulut Payau,

Ya la...kita ni kan ada suami,mesti la nak pi mana pun ngan suami tak syok la kalau kita pi kita ja kan...lagi satu,Kalau dah cari baju tu tak dak yang sesuai,tak payah la MP dok susah hati,pi tempah ja kat taylor...

~ yus ~ berkata...

mesti anak2 pun agak kecewa tu ya kak...

Di saat akhir tak jadi pergi pula. Tapi dah kerana tugas suami, kenalah memahami. Kalau yus pun tak seronok pergi tanpa suami...

wow! Banyak tu novel belum di baca, yus ada satu pun tak terhabis baca lagi...huhu

MulutPayau berkata...

Kunang-kunang...
W'salam kak..betul tu kak...kalau dah start mmbaca, mmng tak boleh nak berhenti...semua kerja tak mnjdi..


Kak Rosa...
w'salam...ye lah kak...anak2 asyik sebut bnda yg sama jer...dia orang masih mngeluh sbb tak dapat pergi.....tapi nak buat macam mana kan....dah kerja...

Acik...InsyaAllah...Mp mampu habiskannya...ceritanya mmng best...tak jemu..

Totie....akak pun baca ikut jln citer novel jugak...kalau menarik..ngadap sampai habis...kalau tak, separuh jer baca..lepas tu simpan...

MulutPayau berkata...

umialya...
Saya keluar jugak kalau ada urusan penting...tapi kalau hari keluarga, tanpa suami..mmng tak sempurna...


Kasih ibu..
Sya...mmng betul tu...rasa lain macam jer bila tak cukup..tmbh pulak orang pnting tak de...utk dinner, pakai mana yg ada jer...susahlah kalau bertema ni kan...

MulutPayau berkata...

Ain...kalau dekat kita dah boleh kongsi novel yer....minat kita sama..Ohhh..tu novel baru ya???? nnti nak g cari jugak...

Cik Sue..
W'salam...keluaran galeri ilmu...sbnarnya ia bukan novel, tapi buku motivasi Islam utk mereka yg belum kawin @ yg dah kawin...

Nani...
kalau dekat, nani boleh pilih jer novel akak tu...bnyak lagi yg masih belum dibaca..heheheh..Tapi betulkan..akak pun sama, ngadap buku...sampai tak ingat nak makan...

puan kutu...
mailah umah akak...bnyak lagi novel yg belum terusik..hihihihi..hajat tu nak pakai jugak mcm aladin...tapi mcm segan jer....
dah tua2 ni malu pulak...

MulutPayau berkata...

kak aya...
Baguslah, kalau borong bnyak2 dan habis baca...saya masih bnyak belum dibaca...hihihi..bila malas, jgn harap nak pegang buku...
7 hari mncintaiku...mcm best jer tajuk...


Ros..
w,salam ...mmng betul tu..tak syok kalau ngan anak2 tnpa suami...bab baju tu dah mati akal...ingat nak pakai jer mana yg ada...tak payah bertema...

Yus...
Anak2 mmng kecewa...tapi apa boleh buat.....(maknya lagiiii kecewa)...
mmng bnyak stok novel yg masih belum dibaca...baca bila free jer..

ieda berkata...

saya selalu kena mcm tuu kak .. mula2 tuu anak2 sedey .. skrg dah ok dah :)

akak minat baca novel jugak ye :)

sal berkata...

anak akak beli buku ini..akak tumpang membacanya, isinya bes...sarat dengan mesej yg ingin disampaikan..tak rugi membacanya..

Zaitun berkata...

Kak Zai dah baca buku ni tapi dekat seminggu baru habis,banyak halangan hehehe...

MulutPayau berkata...

ieda..yer lah dik..kalau trjadi mmng sedih...memang akak minat baca novel....

Sal..
saya dah baca separuh...rasa mcm tak nak brhnti...mmng betul kak..bnyak mesej yg trdapat dalam tu...

Kak Zai...
Tak pe kak...bnyak halangan tapi tetap habis mmbacanya...mmng bestkan buku ni...

azieazah berkata...

Wahh boleh simpan novel lama camtuh ya. Kalu saya ler, tak sabar2 nak habiskan segera. hehehe saya memang kaki baca novel.

Princess Solehah berkata...

saya suka baca novel hehe...tapi penulis yang saya minat karyanya RAM, Hilal Asyraf, A.Ubaidillah dan Zaharah Muhammad.

* buku Aku Terima Nikahnya karangan Ustaz Hasrizal ni mmg bagus sangat

MulutPayau berkata...

Azieazah...
Saya suka beli bnyak2....baca bila ada masa free....bnyak lagi yang tak terbaca ni...hobi kita samalah yer...suka baca novel....

Princess solehah...
RAM memang best...akak pun suka...Memang betul...Buku Aku terima nikahnya mmng best...tak jemu baca....

Kamariah Awang berkata...

Dunia pembacaan novel dah lama ma tinggalkan... alangkah seronoknya kalau ma ada banyak masa macam dulu2.., boleh kembali dengan hobby lama tu. Dirumah ma sendiri, banyak jugak buku2 novel tinggalan suami ma yang tak sempat ma baca.... uhuk2..

norlieharumaini berkata...

salam ziarah...

MulutPayau berkata...

Ma...saya pun curi2 masa baca novel...tapi kalau ngadap, semua kerja rumah trbngkalai....


Norlieharumaini...
Terima kasih sudi snggah...

Yati berkata...

Mak ai, tebalnya buku. Kalau Yati, tak sempat habis tu dalam 2 hari. :)

MulutPayau berkata...

Yati...
kadang2 akak brjaya habiskan..kadang2 brmnggu jugaklah...tapi buku ni akak berjaya habiskan....

Aishah Jahirah(cik aisha) berkata...

banyaknye stok novel....leh buat libry nanti ni....:)

Rozita berkata...

Saya pun suka baca novel. Especially masa suami outstation. Novel yang U baca ni, saya tak baca lagi. Macam best je nampak kulitnya. Salam kenal.

NzA berkata...

kesiannya...trpaksa batalkn saat2 akhir tu...

kiv jugalh nmpknya tulang tu....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang