Jumaat, 4 November 2011

TANPA HATI DAN PERASAAN.....

Jumaat, 4 November 2011
HARI INI AKU INGIN  KETAWA...KETAWA DAN KETAWA...


NAK CUBA HIDUP TANPA HATI DAN PERASAAN....


TAK MAHU AMBIK PEDULI PASAL ORANG LAIN...


TAK MAHU FIKIR PASAL HATI DAN PERASAAN ORANG...


TAK MAHU BERPURA-PURA.....


TAK MAHU MNYIKSA JIWA DAN RAGA...


PERLU KE  MENJAGA HATI ORANG...??????????


SEDANGKAN HATI KITA SENDIRI BAGAI DIHIRIS SEMBILU....


DAN AIR MATA MENGALIR LAGI DALAM TAWA...

maaf...pemilik blog ini dlam keadaan emosi yg tak stabil..............

26 ulasan:

Ucu Faridah berkata...

tapi itulah fitrah yg bernyawa berbagai watak cuba diolah namun mampukah mempertahankan lakunan itu...

ikatankasihku berkata...

kadang2 dah penat nak jaga hati orang kan..hati sendiri tak siap yg peduli.......
x pe kak, yang penting kita jadi diri kita sendiri, tak hipokrit..
harap tabah yer..

zul permatang badak berkata...

iya kita perlu menjaga hati orang.......
kita orang yang baik.......

Hidup adalah pengurbanan.....

selamat hari raya korban.....

cik aisha berkata...

mmg kita rasa kecewa dgn org,rasa tak nak peduli dah.
tp sampai masanya mesti tak sampai hati nak buat mcm tu...mgkn sebb kta jns yg mmkirkan ati n perasaan org lain walaupun ati sendri tguris n tluka...*_@

Acik Erna berkata...

MP..itulah nama kehidupan..kita akan jumpa berbagai ragam manusia..

missSenget berkata...

sis MP..

moga tabah selalu...

kesakitan tu buat kita jadi lebih kuat kan..

ajumohit berkata...

sabar ye kak, mmg perit asik nak menjaga hati org ni, moga akak bersabar ye..setiap dugaan ada hikmahnya

Puan Kutu berkata...

emosi normal sebgai manusia normal..smoga cpt tenang..:)

NzA berkata...

baca n3 ni dh tau MP dlm keadaan sedih n stress...trkdg kita cuba ingin lari dr permasalahan yg dibawa oleh org lain ttp ianya ttp dtg dlm fikiran..Apapun byk2 bristifar dan semoga MP cpt ok......

Selamat Hari Raya Aidil Adha....

EmbunRosaliza berkata...

ehem2x ni nape Mp jiwa kacau ke, keliru nak raya kat mace ke bachok ke heheh..biasalah emosi kita kekadang ok kekadang ko

Pia berkata...

"itulah dunia..kdg2 penatlah asyik nak jaga hati org jer sedangkan hati kita takde sapa pedulik..tangis dlm tawa.."

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

sedih nyerrr...tapi kat dunia blogger kita boleh sharing dgn kawan2 kat sini..cer citer???

sal berkata...

jangan sedeh2 yekk
lusa dah raya..
selamat hari raya aidil adha..
moga kesedihan berganti keceriaan raya...

azi berkata...

MP...
Jangan sedih-sedih ye..Sempena Aidil Adha ni, kadangkala kita perlu berkorban...wpun pengorbanan kita itu tidak dipedulikan org dan melukakan hati sendiri... kehidupan kita ini susah untuk memuaskan hati semua orang...
p/s saya pun macam MP..kalau geram sangat...airmatalah teman setia saya....

norh berkata...

kadang2, saya pun inginkan yg sama..

Kamariah Awang berkata...

MP, ada ketikanya perasaan yang menyakitkan harus dicurahkan supaya tidak membebankan pemikiran. Menangislah kalau itu boleh meringankan...

Totie@Tomy berkata...

kalau kita pendam makin lama makin parah..luah kan..

kasihibu berkata...

terlalu menjaga hati orang pun derita jugak kan?
tp kalau menyakitkan hati orang lagi kita rasa derita
habis tu bersabar sajolah...

ammarghazi berkata...

kesian dan sedih moga MP dapat bersabar..ehhh skima pulak ayat
tapi sabar tu adalah penting ...jgn stresss.......dan marah-marahhh
emmm slmt hari raya aidiladha......

MR . ORLANDO AHMAD berkata...

ketawa puas2 kak.. saye slalu mcm tu hari2

Kak Imun berkata...

Salam, MP. Ragam manusia yg pelbagai, InsyaAllah boleh mematangkan kita dari segi tindakan dan keputusan kita. Apabila ditimpa kesedihan, memang hati kita akan patah, sepatah-patahnya....
Namun, apabila kita berjaya mengharunginya dgn tenang walaupun ditemani air mata, kita akan menyedari betapa berharganya satu kesabaran.......

Papa Mifz berkata...

harap emosi akak kembali stabil yer..:)

nuwairani ismail berkata...

inilah yg saya nak cakap dari dulu lagi...huhuh

MulutPayau berkata...

Terima kasih kepada semua atas nasihat dan semangat yg diberikan....Memang mp perlu kuat dalam mnghadapi segalanya....terima kasih sekali lagi......

Yati berkata...

Bahagia tu datang dari dalam diri kita sendiri. Kalau harap orang lain beri kita bahagia, kita akan kecewa. :)

MulutPayau berkata...

Yati...betul tu...kita yang mampu mmbhagiakan diri kita sndiri...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang