Jumaat, 30 Mac 2012

DENDAM DALAM DIAM....

Jumaat, 30 Mac 2012
SUKA ATAU PUN TIDAK...
AKU TERUS MEMENDAM RASA...
INGIN SEKALI AKU PERGI BAWA DIRI...
TAPI KE MANA ARAH....

RASANYA SUDAH TAK KUASA LAGI...
PERSOALAN INILAH YG SILIH BERGANTI...
HIDUP BERSAMA 
BAYANGAN SAJA...
INDAH HANYALAH KHABAR...
BUKAN YG SEBENAR...

DENDAM DI DALAM DIAM...
BAGAIKAN API MEMBAKAR SEKAM........
SENYUM DALAM PAKSAAN...
SEKADAR LINDUNG KEDUKAANKU.....


bait2 lagu Nora yg mnyentuh hati.....

kadang2 apa yg berlaku dalam hidup kita bukan seperti yg kita impikan.........

33 ulasan:

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu..

Itulah namanya kehidupankan...
Rindu pada Cikgu.... Moga sehat dlm rahmat Dan redha Allah..

Hanis Azla berkata...

hidup tak seindah mimpi.. dalam mimpi, yang indah menjadi igauan.. dalam realiti yang manis jadi anganan..

..::..aRe-Na..::.. berkata...

gitu la kehidupan ni kan akak..
kekdg bukan spr yang kita impikan..
tapi bsyukur jgk kan akak..sbb dpt merasainya...

sal berkata...

liriknya sungguh menyentuh hati...

ajumohit berkata...

dendam apa ni kak, memang liriknya menyentuh hati, semoga tiada dendam dalam diam

NzA berkata...

trkdg impian xjadi kenyataan.....

lirik yg trselit seribu makna....

jemarisuri berkata...

semoga awak tabah dan sabar dlm menghadapi dugaan yg mendatang...

***byk yg tersirat dan tersurat kan..

saniah berkata...

Kehidupan...tu yg org putih kata life is not only a bed of roses...mesti ada dugaan..tempuhi dgn tabah..insyaAllah ganjaran amat manis mnunggu kita nanti...:)

Aine Ainun berkata...

Betul, bkan semua kan jd kenyataan,
tp itulah kehidupan,
percaya pd Qada n Qadarnya...

Acik Erna berkata...

assalam MP.realiti kehidupan..tak semua yang kita impikan akan jadi kenyataan

Nazayiena berkata...

Itulah realiti kehidupan yg sebenar ada pahit dan manisnya....

eMMe berkata...

saya bukan pendendam...
dan bukan juga pendiam...
hehehehe...

tapi saya ni jenis berterus terang...
tak reti pendam2
tak reti dendiam...

mmg ramai kawan2 keliling saya takleh terima...nak wat camner...
style org lain2, heeee~
tapi biar ada cara yg betul
takleh main lepas je kan...

erhm...Kak MP, kene tak dgn entry akak komen saya ni, hahahaha...

Rozita berkata...

Ermmm..banyaknya maksud tersurat dan tersirat dalam lirik lagu nii...

Amie berkata...

adussss.... terdiam seketika memikir tentang kehidupan ini, adakah aku juga punya dendam? he he hehh ada... ada tapi memang betul ada dendam dalam diam.

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, saspen tadi ingatkan MP dendam ngan sapa , rupanya lagu nora heheh....langit tidak selalu cerah..

nuwairani ismail berkata...

bila fikir2 balik, memang ada rasa dendam tu...dah cuba nak memaafkan, tapi susah nak melupakan... apapon, chill!

missSenget berkata...

harap dapat pendam dendam dan terus padam..


tapi dah nama dendam..

memang susah nk padam..

Puan Kutu berkata...

Cerita kita Allah yang tulis...sy mmg suka lagu nie..:)

Ros berkata...

Salam Mulut Payau,

Kisah hidup sapa pulak ni MP he.he.he.....

Tak semua orang akan dapat apa yang depa inginkan,inilah lumrah kehidupan ...Bertuah sangatlah hidup ni kalau kita boleh dapat apa yang kita inginkan kan MP.....

LYAfrina berkata...

teringat lak kat lagu ni.. lay pon suka lagu ni..msa lagu ni femes dulu.lya still di sek rendah..

dendam di dalam diam... tentu berlaku sesuatu y amat myakitkan..walaupun kt dh maafkan.. tp..ianya amt bkesan di hati kan

ummiross berkata...

Bait-bait lagu ini tetap indah walaupun temanya dendam, ate? hihi...

azi berkata...

Salam MP...
Itulah kehidupan namanya MP...tak selalunya kita dapat apa yang kita impikan...semoga kehidupan kita bahagia selalu Mp wpun hanya secara sederhana saja..

p/s..ada makna yang tersirat ke...?

Maya Mayana berkata...

yana pun belajar memujuk hati utk terima dengan redha semuanya...

sifat dendam merosak hati sendiri sebenarnya nanti...

Aishah Jahirah berkata...

lagu nostalgia tu....mendalam maksudnya...dendam dalam diam menyiksa hati.
p/s:suka pic kat header.akak nmpk muda remaja le...:)

ikatankasihku berkata...

bait2 lirik dia, menyentuh kalbu..
harus sabar dlm menempuh segala dugaan :)
suka atau tidak, inilah namanya kehidupan...

ikatankasihku berkata...

oppppp. lupa lak..cantik gambar baru yg besar kat atas tu....ikin suka..manisnya akak di samping anak :)

mama ju, berkata...

Salam cikgu

Hebatkan lirik2 tu.
Siapalah yg kena...

Kasih Salina berkata...

suka lagu ni, dari dulu & sekarang memang suka lagu2 Nora nih..

zul permatang badak berkata...

yang terindah kadang2 tersembunyi,kita tidak nampak.....begitu juga yg terbaik, ia sudah berpihak.....
syukuri nikmat ..................

tapi lirik lagu nora tu o.k....ramai yg suka......

ieda berkata...

Kak jgn membenci kak, kelak merana diri, biarlah org buat kita, kita sabar, insyaallah dgn sabar itu mengahasilkan kemanisan nanti

Realiti kehidupan akak, susah senang itu lumrah dlmnya :-)

HeNRieTTa JoSe berkata...

Salam Perkenalan....

Mmg hidup xseindah mimpi....tp Alhamdulillah, mak ayah masih ada...klu rietta xsenang hati, rietta pulang kampung....cukup sekadar menatap wajah tua mak....luka dihati terubat....rietta xboleh bayangkan hidup rietta, bila mak dh xde nnti....

Norsalmi berkata...

Suka lagu ni.
Lumrah kehidupan..
Tak semua impian jadi kenyatann.

obat usus buntu herbal berkata...

puisi yg sangat menyentuh

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang