Khamis, 19 April 2012

Dulu-dulu....

Khamis, 19 April 2012
Balik dari sekolah tadi...sambil lepak2 semntara tunggu anak pulang dari tusyen..sempat Mp membelek album2 lama zaman muda2 dulu..Terlalu bnyak kenangan yg terpahat di memori...
Kelakar jugak bila menatap satu demi satu gambar tersebut.Macam2 gaya ada, bersama teman2...bersama guru dan bersama keluarga...
Rasa macam nak gelak pun ada bila menatap gambar2 tersebut....
Paling bnyak gambar waktu persekolahan...Aduhai..rindunya saat itu.....entah kenapa, sejak akhir2 ini..wajah teman2 sentiasa terbayang di minda....
Wajah masa alam persekolahan memang berbeza...jauh berbeza dgn sekarang...orang kata wajah yg tak de masalah....bersih jer...hehehe..opssss perasan kejap...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Betulkan....hehehe....gambar ni diambil selepas exam STPM...
Dulu2 mana kisah bab pakaian ni...boleh pulak pakai baju putih, skirt merah ngan tudung kuning...adoiiiiiii pelik pulak tengok....pikir punya pikir, alaaa masa sekolah mana ada duit nak melaram pakai baju cantik2...tu pun merayu2 ngan mak dan abah nak beli baju....tudung pakai jer mana yg ada...ADA AKU KESAH.... 

Dulu2 tak de pun nak tepek make-up di muka...lipstik pun tak kenal....Wajah bersih jer...Tapi sekarang ni..macam2 benda yg ditepek..bukan makin cantik...tapi makin teruk ...dan macam2 virus yg bertapa di muka...Wajah yg bersih dulu dah jadi gelap..dan dah jadi macam  jalan raya yg berlubang2...

Dulu2...badan kecik jer...makan pulak main belasah...tak pikir pun pasal diet...tapi berat cuma sekitar 46kg jer...kalau naik pun setakat 49kg....tak pernah terfikir suatu hari nnti berat tu melambung sekali ganda....lemak2 degil mula meyelinap segenap inci tubuh...

Nak kembali macam dulu memang MUSTAHIL....sebab dulu MUDA..sekarang dah TUA..makin tua, makin banyak pulak masalah yg mendatang... kerut dan kedut pulak makin berlumba2 nak tumpang sekaki.....
Tapi...APA AKU KESAH....
Yang penting HATI mau BERSIH....dan perlu gndakan AMALAN....Mana tau esok lusa, giliran kita pulak dipnggil KE SANA....

35 ulasan:

ummiross berkata...

comelnya MP, zaman anak dara pingitan kan!

Betul tu MP, usia bertambah, banyak pula penambahan, terutama lemak2 yang tak dikehendaki, hikhik!!

zul permatang badak berkata...

jauh beza,dulu2.....memamg dulu2 cakap pun tak banyak,....jumpa orang pun rasa takut2...........

kalau pergi mana2, rasa orang duk perhati........

Marya Yusof berkata...

As salam Kak MP,

Sihat?? Comelnye K.MP masa anak dara dulu... Cantiklah! :)

Klau K.MP tgk sy ms sekolah2 dulu mau menekan perut takut isi terburai..hehehee ;)))

..::..aRe-Na..::.. berkata...

waa,cun nyer akak MP
tApi smp skrg cunnyer..x banyak berubah pon...rindukn kenangan2 zmn sekolah dulu2....kwn2 rapat..owhhh rindunyaaaaa hehehe..tetiba plak ana ni kan heheheeeeeee

Maya Mayana berkata...

selim masa muda remaja dulu...saya gemuk kak,malu nk tombang berat waktu tu

Amie berkata...

Manis menawan! Alamak kak Amie kalau bandingkan badan dengan dulu memang gajah betul sekarang ni... he he hehh

Acik Erna berkata...

salam MP..comel je dulu tu..sekarang cantik..sama aje..

Puan Kutu berkata...

akak sgt coel di zaman muda.suka dengan style posing tu.hehe..dulu punya fesyen semua secara belasahan.lipstick pun tak pernah beli.samalah kita.hehe..

Zaitun berkata...

Comelnya MP masa muda.

Dulu2 kak Zai sentiasa nampak macam budak sekolah rendah sebab badan kecik, sekarang tetap rendang cuma badan aje yang membesar hehehe....

eMMe berkata...

Assalamualaikum Kak MP, sihat?

Gambar akak ke tu? lain la... beza mmg berbeza, dulu halusss je, skarang?? kussss...semangat... ape pun janji sihat tol tak kak, heeee~

ieja amieja berkata...

assalam MP..

betul tu MP,klu tgk gambo dulu2 rasa nak gelak pun ada kan tgk fesyen baju kita..ank2 sy sndr pun siap kata mama dia x pandai nak padankan tudung ngan baju..

p/s:perasan lah fesyen baju tu pun sy ada juga dulu..hehhe

Hanis Azla berkata...

akak sangat comel okey.. mmg seronok tgk gambar2 lama kan kak.. betul kata kaka, kita mmg tak boleh balik pada masa muda.. yang penting kita jaga hati kita biar bersih.. sebab cantik di hati lagi penting dari cantik di wajah kan..

Hanis Azla berkata...

akak sangat comel okey.. mmg seronok tgk gambar2 lama kan kak.. betul kata kaka, kita mmg tak boleh balik pada masa muda.. yang penting kita jaga hati kita biar bersih.. sebab cantik di hati lagi penting dari cantik di wajah kan..

kasihibu berkata...

hrmmm.....cantik (,")

kasihibu berkata...

hrmmm.....cantik (,")

Ucu Faridah berkata...

wooowwww...bersih nye muka..
ucu tengok mp mmg pandai bergaya dari sekolah lagi rupenya..biarpun lain warna ...

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP..td masa tgk kat tingkap ingatkn anak MP, comel je. tersangatlh manis kenangan dulu2

noor berkata...

wah ni masa tgh zaman kegemilangan nih kan hihihi...cute sungguh!

saniah berkata...

Memang betul tu ina...bila hati bersih muka yg kedut pun tetap cantik dan manis mcm ina skrg lah..:)
Senyum selalu jgn risau pasal kedut dan kerut..:)

Cho Zila berkata...

okjer kot.. janji kita bahagiakan.. tak heranpun...

Nazayiena berkata...

Cantik dan slimnya MP masa muda remaja,budak2 skrg nie wlpn masih sekolah tp semuanya berpakaian ikut perkembangan fesyen terkini.

Norsalmi berkata...

Akak setuju dgn MP..
Janganlah dikesahkan sgt pasal yg dulu2 tu.. mmg dh menjadi hukum alam, yang muda pasti menjadi tua. Yg penting, tingkatkan amalan sbg bekalan..

Kasih Salina berkata...

salam akak MP..comel & cute tu..huhu..memang lucu kalo tgk gambar2 lama kan..zaman dulu2 mana pandai berfesyen sgt pun..

ainnoraini berkata...

Sama la suka jugak gambar lama2 ni...mmg terasa nk balik zaman tu..

Dulu2 saya ni togel jer kt kepala tu..tak ingat nk tutup2 pun...kurus kering pulak tuu..

Nuwairani Ismail berkata...

nani suke tengok gambar lama2...boleh senyum sorg2 pastu..huhuh

Dinas Aldi berkata...

Manis ja dalam gambar tu haa. Kenangan mengusik jiwa nih :)

Semoga kita semua berubah menjadi lebih baik dalam segala bidang hidup, insyaallah.

Rozita berkata...

Comelnya MP masa zaman anak dara tu..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

akak..sekarang pakai baju lain-lain kaler tu bukan tgh pesen ke? colour block org panggil hihi


comey akak ms muda dulu..kita skang berat 43 kg..jd mmg makan ikut suka..x taula nnt bila umur kita makin meningkat nnt berat pon meningkat sama tp tang lubang kat jalanraya eh muka makin meningkat tu mmg dah jelas ketara wuwuwuwu

secangkir madu merah berkata...

sesekali melayan dan mengimbau kenangan lama memang mengasyikkan tambah2 lagi dapat tengok gambar2 lama yg banyak menyimpan kisah2 dan cerita2 disebaliknya... biasalah hari berganti masa berlalu sudah pasti perubahan juga sgt ketara.. yg muda akan tua begitulah juga kita.. apa apa pun awak memang cun.. hehehe

S..U..D..@..I..S berkata...

nak cari jugala gambo lama2 ..kita tgk cemana...

ieda berkata...

ekekek syok gak mengimbau kisah lama nie MP .. hurmm maniss je kann
kalau tgk rasa macam nak balik je ke zaman dulu .. kalaulah boleh ku undur masa .. ;)

Teenager Housemaid berkata...

lawanya kak mp! :D sekarang pun masih lawa lagi! :D

Ren Din berkata...

Klasik betul gambar! Sye suka! =)

azi berkata...

Salam MP..
Cantik dan manis MP dulu-dulu...sekarang pun ...lagiiii..cantik...:)

saya dulu MP, kurus kering...dah le tinggi...berat cuma 45 kilogram aje...kalau angin kuat, selalu takut kena "terbang"..he..he..

Kamariah Awang berkata...

Cantinya MP... kekal sampai kini, tak berubah. Lembut aje....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang