Sabtu, 28 April 2012

JOMMM KE PESTA BUKU....

Sabtu, 28 April 2012
Dah tertunai hasrat anak2 untuk ke Pesta Buku Antarabngsa 2012 di PWTC..Seawal pukul 10.00 pagi (27/4) Mp dan anak2 dah berada di sana. Ketika kami sampai, keadaan masih agak lengang..ada yg masih mnyusun buku utk dipamerkan....Mungkin kerana hari pertama, pngunjung masih lagi belum ramai...
seronok si bongsu Mp memilih buku coz masih lengang...

Dewan Tun Dr. Ismail @ karangkraf...anak Mp kata, boleh tidur di sini..juga masih lengang..

pilih...jngn tak pilih...


kakak....tak sah kalau tak jumpa Ain Maisarah..penulis kesayangannya...

comel...gadis bintang...

Paling teruja hero2 Mp...pertama kali mereka dapat jumpa pelukis/penulis komik yg mnjadi kegilaan dari GEMPAK STARZ...Dah hampir 2 tahun dua beradik tu menjdi pembeli setia komik Gempak Starz..Dah berpuluh2 buah komik dalam simpanan mereka...

Antara pelukis/penulis komik Gempak Strz yg hadir utk sesi autograf bersama peminat..Rasanya dia orang ni dari Korea..Mp tak ingat nama2 dia orang...Anak2 yg hafal nama2 dia orang..
Masa yg diperuntukkan hanya sejam, si abng sempat 2 kali ambik a/graf dia orang...tapi si adik tak sempat naik ke pentas...dia hampir menangis. Nasib baik dia orng ni masih layan peminat2 di belakang pentas...

Bersama KEITH...penulis/pelukis komik Gempak Starz yg mnjadi kegilaan anak2 Mp...
Memang terpegun tengok beliau melukis.....Mp pun curi2 jugak baca komik Lawak Kampus hasil tangan beliau kepunyaan anak2..


Sehari suntuk berada di Pesta Buku...Bayangkan kami tiba jam 10 pagi dan balik pada pukul 6 petang....Mp memang tak larat betul...Tapi anak2 tak de pun nampak penat. dapat jer buku, duduk dan baca ...

Inilah buku2 yg dirembat oleh kami.....
Psssttt....Mp baru berpeluang beli novel karya  Hanis Azla....tak sabar nak baca....

Dan hari ni (28 April) hari lahir kakak  (ZULAIKHA) yg ke 15..Macam si abang jugak, kali ni, kakak tak nak kek dan hadiah....Bawa dia ke Pesta Buku merupakan hadiah paling indah sempena hari lahirnya...Semoga kakak menjadi anak yg cemerlang dunia dan akhirat....

23 ulasan:

♥MAMASYAZA♥ berkata...

wow bestnya. banyaknya buku MP beli. kalau la dekat, saya pun rasanya dah bersila kat sana pilih buku

Amie berkata...

Seronoknya.... rasa nak terbang ke sana, tapi apakan daya!
Happy birthday buat Zulaikha. Memang dia dapat hadiah yang paling tepat untuknya!

Nazayiena berkata...

Selamat hari jadi Zulaikha semoga jadi anak yg solehah.Byk buku hasil rembatan hari nie.....

ibuintan berkata...

slamat hari lahir buat Zulaikha... memang hadiah ni yg paling berharga


wow! banyak tu merembat, ada diskaun tak?

Puan Kutu berkata...

selamat hari lahir buat kakak,wah byk betul buku yg dibeli..:)

Kamariah Awang berkata...

Happy birthday buat kakak... Dah 15 tahun dah umurnya, dah besar.. Smg berjaya dlm pelajaran yer...
Seronok dapat habiskan masa cara bermanfaat gini, MP.

ogyep yummy mellow berkata...

anak2 akan pergi ari isnin nanti... ikut rombongan sekolah...

saniah berkata...

Happy birthday kakak...moga hidup diberkati dan dirahmati oleh Allah sepnjang masa...:)
And all the best in your coming pmr..gudluck ya

zino berkata...

banyak nya memborong kami pergi tadi.. dapat separuh dari yg MP borong hehe

Nuwairani Ismail berkata...

wah! dah lama nani tak ke pesta buku ni..kalo pegi, dari pagi sampai petang tak terasa pon penatnya. bila dh sampai rumah baru lenguh2 kaki...

happy besday kakak! semoga menjadi anak yang baik dan solehah

sal berkata...

Selamat hari jadi kakak..moga panjang umur dan murah rezki..
best-nya membeli-beli buku..tentu bnyk buku cerita yg menarik

Norsalmi berkata...

Wah, banyaknya beli buku!! Dah lama tak ke pesta buku..

Selamat hari lahir buat kakak.. moga panjang usia & jadi anak solehah yg membahagiakan keluarga..

syiela berkata...

wah banyaknya borong buku... kalau saya sure novel yg banyak :)

happy belated besday kakak moga jadi anak yg solehah dan menjadi contoh buat adik2 yg lain

Nisa' berkata...

Happy belated birthday, kakak! :)

Ada teringin untuk pergi ke pesta buku, cuma tiada teman untuk menemani, hee~

eMMe berkata...

wow! Byknye borong buku... Brape hengget kak MP abis skali beli tu?

Acik Erna berkata...

salam MP..seronoknya ke pesta buku orang tak ramai lagi amcam tu..pus hati dapat memilih
happy birtday buat kakak.
acik pun peminat manik..tapi belum pernah terkena dengan harga yang mahal macam tu.dan yang paling tak best..sampai setahun tu..

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP..sempat lagi datang ke pesta buku, akk dok sini pun x terpergi heheh, anak yg sulung je pg.

Wahhh banyaknya buku2 yg dirembat, mmg puas hati dtg dari jauh.

happy belated besday buat kakak

Puteri Nurhayati berkata...

Bestnya kak Ina, pergi pesta buku. Yati tak dapat nak pergi, dari dulu teringin. :)

Hanis Azla berkata...

seronoknya dapat pergi masa tgh lenggang macam tu.. senang sikit nak beli buku.. bestnya anak-anak dapt jumpa dengan penulis dan pelukis yg mereka minati.. lagi best sebabb akak byk memborong.. terima kasih ye kak kerana TFT turut berada dalam borongan akak.. saya hargainya sgt2.. selamat membaca..

Rinna berkata...

Wow..bestnyaa tgk buku2 yang MP borong2.. Novel Cinta Kau dan Aku tuh best saya pun ada koleksi buku itu.. :)

Mama Gee berkata...

perrrhh lama tul MP kt situ....g pergi dr kul 1...sampai kul 3 jek..tu pun kaki rs nk tercabut..badan rs nk pitam..sbb ramai sgt org...hik3

izan mama mia berkata...

Ruginya...mmg berhajat nk pergi tapi entah camana boleh terlupa...saya mmg peminat novel terbitan kaki novel

Aishah Jahirah berkata...

masa ni saya kat kg...mmg xdapat pegilah..hehee

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang