Khamis, 18 Oktober 2012

Rela dalam terpaksa....

Khamis, 18 Oktober 2012
Terpaksa merajinkan diri supaya nmpak cantik...Alhmdulillah, tanah skngkang kera tu dah bersih..Bertngkus-lumus membersihkan..nasib baik anak2 turut menolong walaupun muka dia orang kelat jer....
Dah bersih pun...baru nampak pokok cili, lengkuas dan pandan yg ditanam...ada jugak limau purut dalam pasu...Sekarang ni tengah pikir nak menmbahkan pokok2 kat situ...Hari mnggu ni nak pergi cari pokok limau kasturi....tak de idea nak tanam apa kat situ....

saje tayang...berhempas pulas membaja supaya subur...
tapi ada jugak yg segan nak hidup....

pokok ni boleh berdikari sendiri...jarang2 siram dan bubuh baja, tapi okey jer...

atas almari kasut...subur jugak tu...

ikan ni pun tak perlu beri makan....boleh berdikari sndiri...hehehe
Bersusah payah bawak ...beli di jakarta...

panorama belakang lagi...jgn jemu ya...Sejak akhir2 ni Mp suka pulak duduk di balkoni bklang...

Dan jgn terkejut lihat dari balkoni depan rumah Mp...
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^



Inilah panorama indah dari balkoni depan rumah Mp...
Selalunya bila keluar ..Mp akan ber hai hai dan berbye bye ngan spesis di atas pokok tu...


32 ulasan:

kak tini (umialya) berkata...

rajim MP bercucuk tanam

Aishah Jahirah berkata...

wah dah berubah wajah tanah tu...menjadi tangan akk tanam pokok...kalau saya belum tentu naik kot..

Mrs JemariSuri@mama QiSha berkata...

dh cantik dh...^^

Rinna berkata...

Rajin bercucuk tanam dpt la hasilnyaa nantikan..

Anum berkata...

rajin2

ieja amieja berkata...

patut pun MP suka duk balkoni belakang..huhu

syiela berkata...

banyak pokok.. hehehhe saya malas la sekarang :)

Aine Ainun berkata...

Pokok2 yg menghijau tu la yang menenangkan bila kita tension;)
suka suasana rumah kak MP

Acik Erna berkata...

assalam MP..tak laam rasanya tu..nanti ada lah jiran MP he he
rajin MP tanam pokok

Kesuma Angsana berkata...

suka tgk sekitaran rumah MP !

MystoryPic berkata...

tanam pokok pandan senang hidup.... kalau kurang rajin terus jadi hutan...

EmbunRosaliza berkata...

ASsalam MP. rajin bercucuk tanam, heheh mcm akk la bila tgk pkk hampir layu baru siram. Membaja pun ikut rajin, tapi bab tanam pokok memang hobi sangat2 heheh. Ku lihat hijau depan rumah sejuk mata memandang

Ucu Faridah berkata...

sama lah pemandangan kt depan rumh MP dgn ucu...kalau ucu ber'bai2 b'hai...segala keturunan monyet turun ziarah rmh ucu....:)

Ros berkata...

Assalamualaikum MP,

Amboi rajinnya Mp...nampak cantik dan bersih ja suasana dalam kawasan rumah MP nih...banyak pokok2 hijau..kak Ros suka he.he...sejuk ja mata memandang..

missSenget berkata...

gmbr ikan tu lmbt loading..

tgk2 je kite tergelak..ikan tak hidup rupa2nya..! ciss...


hahaha..tanam pokok kelapa kak..senang nk menggulai.. :p

besar rumah kak MP..

Nur-nba berkata...

Part ikan pandai berdikari... Nur tergelak...

Berbudi pada tanah aka dapat hasilnya... Rajin akak bercucuk tanam.

sal berkata...

tenangnya..
nampak hijau2 pokok2 semula jadi..

❤Kamsiah❤ berkata...

kena tanam bunga yg tahan lasak le nampaknya hehe...yg 'manja2' cepat layu kalua tak disiram tiap hari

Kamariah Awang berkata...

Teruskan minat Mp. Waktu2 senggang memang harus diisi dengan kegiatan yang berfaedah.

mummy alisha berkata...

sangat rajin... :)

ieda berkata...

kite nie kena rajin je kan dik .. kalau rajin semua jadi cantik dan menjadi ..

wahh memang indah dan tenang pemandangan depan rumah MP .. rasa damaikan .. nak2 waktu pagi :)

Deru Ombak berkata...

Cikguuu..
Akak pantang tengok pokok2 hiasan. Letak baja Cikgu ..

Cantik2.. Panorama pun sgt cantik.. :)

Puteri Nurhayati berkata...

Wah, dah clear. Tahniah atas usaha keras. Lawa, kak Ina!
Banyak juga pokok dalam pasu rumah akak ya. Yati pulak makin lama makin kurang. Sudah malas membaja.

Ujie berkata...

Tahniah sbb kuat smngat!
Saya lemau..suka pokok tapi kurang rajin jags.

SURIA AMANDA berkata...

masa hi2 bye2 tu make sure kiri kanan depan belakang jiran x nampak..kang ada yg mulut longkang plak..huhu...

Rozita berkata...

Hehehe...akhirnya bersih gak tanah yg sekangkang kera tu MP.. Cantiklah view pokok pokok tu, mendamaikan dan nampak sejuk aje..

Kasih Salina berkata...

salam kak..suka tgk ikan berdiri tu..cantik..view kat rumah akak pun cantik juga..back to nature ye..

Nor Salmi berkata...

Rajin MP anak-beranak.. kalau rajin semua menjadi MP..

Raudzah Zahari berkata...

Seronok aje tengok banyak warna hijau kat sekeliling kita..tenang..

mama aini berkata...

ehem rajinnya MP..rumah mama satu pokok bunga pun takde..yg ada bunga tiruan je..itu pun kat dlm rumah..hu2..

Nazayiena berkata...

Byk lg kwsn depan rumah MP tu ya.

izan mama mia berkata...

berbudi pada tanah dapat hasilnya

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang