Sabtu, 20 Oktober 2012

Sunyi dan Sepi ......

Sabtu, 20 Oktober 2012
Dah dua hari anak2 dan suami tidak ada...Dia orang semua pergi bercuti ke Kuala Lumpur...Bukan nak bercuti sangatpun, tapi lebih pada nak tengok bola malam ni   kat SA...Itu janji ayah pada anak2 selepas semuanya selesai exam.Pada mulanya Mp nak ikut sama...tapi memandangkan ada hal yg tak dapat dielakkan..trpksalah melepaskan laling ngan anak dalam keadaan yg serba salah....

Dua hari terasa macam dua tahun....kalau suami os tak pelah, anak2 ada sbgai pengubat lara...Tapi bila anak2 tidak ada,sepi sangat terasa...Malam tadi nak tidur punyalah susah...terkebil2 tengok siling...Semua yg dibuat serba tak kena...jadi, Mp ambik keputusan masuk dalam stor..kemaskan stor yg memang dah teruk semacam...tertidur jugak setelah jam 3 pagi..

Hari ni, pagi2 lagi dah keliling rumah...bersih longkang, siram bunga, sapu sampah,sidai baju...Tapi bila masuk jer dalam rumah...sayu terasa, terus pergi intai bilik hero.....lepak atas katil dia orang...Rasanya memang dah lama sangat Mp tak tinggal sorang2 kat rumah...Kalau hero2 dibawak oleh ayahnya, si kakak ada sbgai peneman....taklah terkulat2 sorang diri...

Terpaksa mnyibukkan diri dgn buat kerja2 rumah...Kalau lepak dan guling2 depan tv lagi terasa kosong dan sunyi....Tak de suara riuh rendah, gurau senda, berkelahi sesama sndri berebut rmote..

Malam ni...??? entahlah...kalau boleh nak siang terus...jngn ada malam...sunyi sangat2. Malam esok barulah dia orang semua tu balik...aduhhhhh....tak tahan tinggal sorang2...Nak bercakap dgn siapa???? Nak ajak sape makan bersama....????Nak marah2 kat sape????Bercakap sorang2kan nnti apa pulak kata jiran sebelah...Sekarang barulah Mp tahu erti sepi yg sebenarnya tanpa orang2 tersayang di sekeliling...

p/s..Rindu nak tengok si comel anak angkat tu...Dah lama minta pic, tapi tak dapat2 pun...Nak buat mcm manakan, anak orang....

35 ulasan:

missSenget berkata...

jom sis mp..kite temankan..hehehe..

norh berkata...

cover blogwalking..he he

MulutPayau berkata...

Miss...
ye ke ni...mehhhh datang umah akak...akak buat pop corn .Kita makan sama2 sambl gelak depan tv...

Norh...
Hehehe....sudah semestinya....

Acik Erna berkata...

assalam MP acik meang belum pernah tinggal sorang..ada je yang teman..dulu masa belum ada anak..kalau En.suami kursus..jiran teman

MulutPayau berkata...

w'salam Acik...
Memang sepi sangat Acik kalau tinggal sorang2.. siang hari tak pelah...malam yg tak snggup..

S! M4T4 C0KL4T berkata...

wah semangat tu mai tengok bola..hihi..

Nur-nba berkata...

Salam.. Kak MP, takpe kak.. Sekejap je tu.. Untung akak ada anak2.. Nur lagi sunyi.. masih belum ada rezeki untuk ada anak. Tu yg balik kg sebab nak hilangkan rasa sunyi, suami OS.. :(

Aine Ainun berkata...

Sy ble bayangkan sunyi tu kak MP..;)

xpa tup tup masa berlalu...
Sekejapan je...

NEKCIK berkata...

Salam Mp..sian kat MP..Nekcik pun dah hampir 30 tahun ni tak pernah tinggal sorang sorang dalam rumah..

Deru Ombak berkata...

AsSalam Cikgu..

Oooooo.. Dia sunyi rupanya.. Xpe-xpe...

Sekali2 merasa apa itu sunyi Dan sepi.. :)

ieja amieja berkata...

assalam MP..
w/p ank2 ada tp suami x de, sy tetap susah nak lelapkan mata..inikan pula ditinggal sorang2 kat umah..

Dinas Aldi berkata...

Semoga depa semua cepat balik na.

Saya pulak terbalik, kalau ramai2 saya serabut. Walaupun sorang, tak pernah saya rasa sunyi, kehkeh.

MystoryPic berkata...

haaaa........ JANGAN PANDANG BELAKANG tau... hik hik hik

eita berkata...

meh ita teman kan..ita pun duk sorang jugak ni

Kamariah Awang berkata...

Siksanya orang dalam kesunyian, kan Mp?

mek yusz berkata...

xpe kak, kesunyian tu sekejap je.. insyaallah..kesunyian saya ada pengubat... :(

sal berkata...

memang betul jika anak2 tak de di rumah, terasa sangat sunyi....

ainnoraini berkata...

blm pernah tinggal sensorang lg..tp boleh bayangkan..mmg sunyi sepi kalau ank2 x de kt rmh..

ieda berkata...

memang seronok kalau anak2 x der rumah .. aman damai ekeke ..
akak kalau mereka x der , memang akan lepak2 ngan hubby , tapi selalunya x leh lamalahh
akan rindu2an lahh ;))

Aishah Jahirah berkata...

mcm mana la org yg dok srg2 tu kan kak...sti lg sunyi dia rasa...saya dok srg layan blog le..hehee

saniah berkata...

Hari ni dah balik lah diaorg tu kan..tapi tgl sorg2 mmg akak tak berani..seram...hehee
Kira MP ni hebatlah..klau akak mmg dah angkut kain baju tumpang rmh sedara hehee :-)

azieazah berkata...

Laaa siannya kena tinggal sensorang. Tu laaa.. lain kali ikut jer! hehehe

Totie@Tomy berkata...

saya pun pernah rasa mcm kat mp rasa...

NzA berkata...

aduyai kesiannya MP....en ayah pn ajak ikut dia brseminar + cuti2 kt KL ttp nza brkursus...at last en ayah suruh s/u dia gantikan...walah.....

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP
Semoga sihat dan bahagia selalu.

Lama rasanya akak tak singgah sini. Yerlah selain sibok, ternet pun merangkak.

Kak ani pun tak suka tinggal sorang terutama malam. Selain sunyi terasa takut, bukan takut hantu tapi takut terjadi perkara2 yang tak diingini.

mama aini berkata...

assalam MP..ehem kena tinggal 2 hari ya?..mama faham perasaan MP..kerana itulah yg mama alami..bila en.papa keluar kawasan mama tinggal seorg diri..hu2..anak mama yg seorg dah jadi milik org..nanti suatu masa MP pun terpaksa melepaskan juga spt mama.. :(

zan berkata...

dah ada ramai2 nanti boleh le lepaskan geram..huu2x

nur berkata...

Sangat faham perasaan tu... serba tak kena dibuatnya bila rumah sunyi sepi... sehari bagaikan setahun rasanya, kan?

syiela berkata...

belum pernah alami lagi situasi tu sebab anak2 masih kecil.. sabarye kak... nanti dorang sampai jgn lupa gomol terus tau :)

Rinna berkata...

Hmm..bila dah biasa riuh..mmg akan terasa kehilangan bila yang tersayang tak de kan.. normal laa tuh.. So next time kena ikut tau.. :)

Puteri Nurhayati berkata...

Wah, dia orang tengok bola kat stadium ya, kak. Berbaloi la, Kelantan menang! Hehe..
Yati tak merasa lagi tinggal sorang. :)

dwaty berkata...

saya belum ada anak lagi... so, tak terasa lagi... tapi bila mak call... bagitau yang abg adik kuar... tinggal dia sorg2 kat rumah... rasa nak terbang jer terus balik kampung... temankan mak...

Nazayiena berkata...

Bila x biasa kena tinggal sorang2 tu memang sunyi dan rasanya masa berlalu pun lambat yg amat sgt,nasib baik diorg pegi x lama.

EmbunRosaliza berkata...

bila sedirian memang sunyi sangat terasa,

izan mama mia berkata...

mmg kalau dh sll ceria,.tetiba dok seserang mmg sepi sgt..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang