Selasa, 16 Oktober 2012

Terluka Lagi.....

Selasa, 16 Oktober 2012
cilok dari fb

Pernahkah hati kita dilukai????? Mungkin ramai antara kita yg pernah dilukai oleh seseorang yang kita sayang....kawan, sahabat, saudara-mara dan pasangan kita sendiri...
Andai kita dilukai oleh orang yg kita sayang...sukar utk disembuhkan...Andainya sembuh, parut tetap kelihatan...Mungkin kita boleh memaafkan, namun sukar utk melupakan...


Untukmu sahabat.....
Kau bagaikan udara yg membantu aku untuk hidup...Tanpamu aku lemah dan tidak berdaya....

21 ulasan:

Anum berkata...

banyak kali

Acik Erna berkata...

assalam MP..memang pernah..tapi lama kelamaan berlalu dibawa angin

Kasih Salina berkata...

salam kak mp..memang sukar memaaf n melupakan..kalo saya lupakan org tersebut n jauhkan diri dr org2 negatif camni supaya kita tidak tempias dgn aura -ve yg dia ada..

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu ..

It takes time to heal the cuts.. Tapi bila dah sembuh, kesannya masih terasa sampai bila2... Untuk memaafkan org yang menyakiti itu bukan payah, tapi yang payahnya melupakan rasa kesakitan itu. :)

Kesuma Angsana berkata...

luka ditangan nampak berdarah, luka hati x sapa yg tahu kan

QueeN TerataI berkata...

LUKA DILUKAI TU PERKARA BIASA DLM KEHIDUPAN... kdg perkara tu boleh jadi dalam sedar dan juga tanpa sedar...

inazamri berkata...

penah...tragis.sgt terluka...tapi alhamdulillah dah baik luka cuma kesan parut normal la kalau ada lagi kan.

Aishah Jahirah berkata...

pernah walaupun xdisengajakan....hati perempuan lembutkan kak...

Mrs JemariSuri@mama QiSha berkata...

slalu js nangis dlm hati boleh...^^

ammarghazi berkata...


Usapkan kain basah tersebut dengan kasih sayang sembuhkanlah lukanya dengan senyuman kesetiaan........

Wak Gelas™ berkata...

wak pon penah dilukai jugakk.. ahaKsss

Kamariah Awang berkata...

Memang sakit kalau hati kita dilukai oleh orang yang kita sayangi, apatah lagi kita tau dia amat memahami kita.
Takada jalan lain, melainkan bersabar ajelah sehingga dia sedar kerana jika persahabatan itu memang erat akan ada satu naluri semulajadi yang akan menyedarkan.

Arina Shamsul berkata...

faham apa yang kamu alami dear,haraf dapat menanganinya dengan profesional :)

Cikgu Ma berkata...

selalu sangat terluka..tp kadang2 abaikan jerr sebab tau luka tu tak da org nak sembuhkan kecuali diri sndiri...

Zaitun berkata...

Ada juga tapi kak Zai lebih suka mendiamkan diri biar orang yang menyakiti sedar sendiri.

azieazah berkata...

Apalah sangat....

syiela berkata...

bila dah terluka mmg susah nak baik..

sabar ye MP moga tabah menghadapi segala dugaan dan rintangan

ummiross berkata...

Mp..moga hari ini hati Mp tidak terluka lagi, ceria2 selau ye MP..

SURIA AMANDA berkata...

pernah dan selalu...x boleh nak elak...ada jer yang melukakan..

mama aini berkata...

ehem..kerap terluka & dilukai..pedih rasanya, sbb parutnya tetap ada.. :(

zan berkata...

jiwa kaum hawa,lemah lembut..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang