Ahad, 27 Oktober 2013

TERASA HATI TAK..????

Ahad, 27 Oktober 2013
Ikhlas nak tanya ni...?????
Terasa hati tak.,,kalau kita fllow orang, tapi orang tak fllow kita balik????
Terasa hati tak....kalau kita masuk komen atau tinggalkan ulasan tapi orang tak de pun nak datang komen kat blog kita????
Terasa hati tak...kalau orang tak balas pertanyaan kita kat kotak komen tu..????
Tapi kalau terasa hati ngan Mp bgtahu ya....

p/s..ntry paling ringkas kali ni...

42 ulasan:

Unknown berkata...

Memula rasa mcm terasa hati juga..
tapi bila fikir2 sebab blog memang tk femes maka terasa hati tu buang sikit2 sampai habis..

Rasa2nya akak pun buat org terasa hati sebab kdg2 tak sempat jwb komen..huhu

Ruse Sulaiman berkata...

Kalau selalu singgah dan tggl komen tp org tu tak komen pun balik kdg terasa juga ;) tp x kisahlah sbb buat blog ni sbb kita sendiri yg minat. Jd bukan sbb org lain kita perlu hilangkan minat kita tu :)

Puan Kutu berkata...

bab komen tu sy selalu je tak dpt jawab.sory2 klu ada yg terasa la kan...klu balas jejak cpt atau lmbt Insyaallah akan diusahakan balas..tp klu linknya takde cmna nk p komen?bab follow tu sy mmg fail.selalu tak p follow balik..sory again.nk unfollow silakan..haha

kite ni tak pemes tu yg kadang2 terasa hati kan..klu pemes takdenya dia heran klu kita komen entry dia..tak timbul la soal terasa hati..sy even tak pemes tp tak terasa hati pun,ke mmg takde perasaan?hiks...

ajumohit berkata...

pada saya klu kita selalu komen di blog org tp org tu tak komen balik mmg ada sedikit terasa, tp kdg2 tak kisah juga sebab kita tahu org tu mesti ada kerja smpi tak sempat utk membalas komen, mmm takdelah serius sangat terasa tu kak ;)

Acik Erna berkata...

Assalam mp..jangan terasa hati ngan acik ye..nak jawab komen memang tak sempat sekarang ni..dulu2 laptop 2..dirumah boleh jawab komen..sekarang ni satu dah rosak.tinggal satu..kalau anak tak guna dapat le sekejap.he he.

Umialya berkata...

akak cuba positifkan minda, mungkin dia sibuk tu

Aisy Nasiha berkata...

Haaa..mp saya datang komen ni... terasa hati juga..

Bagi saya...mmg manusia ni macam3 ragam.. kita tak boleh paksa kan.. saya selalu fikir apa yg kita buat dekat org lain..adalah balasan yg sesuai..kalau bukan segera ...lamabat pun sama juga..

Rozita berkata...

Saya tak terasa hati sebab saya rasa sayalah yg selalu tak rajin memberi komen kat blog orang...entah entah org yg terasa hati ngan saya. Terutama 4-5 bulan ni saya memang jarang melawat blog kenkawan sebab kebizian yg melampau. Kalau MP terasa hati ngan saya...maafkan saya yeee...

Cik Nor berkata...

xpernah terasa ngn akak..sbb akak selalu singgah blog nor..:)

pinky berkata...

memang terasa... org yg tgl jejak tu maknanya org dah msk blog kita... apalah sgt klau kita pun buat benda yg sama.... tak rugi apa2 pun...

rostina76 berkata...

kalau dulu mmg terasa hati tapi skrg ni dah ok sbb lebih suka org yg betul2 ikhlas/satu kepala yg sudi jadi kawan. biar bilangan kawan sedikit yg paling afdal biar kawan yg betul2 berkualiti. tapi sebagai org islam, bila org tegur tu sepatutnya kita wajib jawab/balas. nak berkawan ke idok terpulang tapi komen kena la balas kannnnnn?

Jari Manis berkata...

Dalam semua pertanyaan tu...Jawapan JM satu jer..mmg tak TERASA HATI pun....heeee

sud@is berkata...

kalau datang mengharap balasan memangla terasa kot... kalau datang kerana memang suka no hal

Cho Zila berkata...

akak dah tak kisah ... tapi tuler kadang risau orang lak terasa hati ngan kitakan...

yan's cottage berkata...

memang terasa......tapi kadang2 bukan tak nak follow tapi tak tinggalkan link jadi susah.....kalau setakat komen tu tak kesah nak komen ya komen je.....taknak sudah kan....

ummiross berkata...

hehe..rasanya tak terasa hati kot, tapi ummi suka kalau saling kunjung mengunjungi sebab ummi suka menjalin ukhwah tapi kadang2 ummi pun sibuk juga, takut pula orang lain yang terasa hati.
Dengan Mp pun tak pernah terasa hati, harap MP pun tak terasa hati dengan ummi, hehe..

Hanis Azla berkata...

As-salam MP..

Dulu2 mmg terasa.. tp sekarang ni dah tak terasa lagi.. sbb diri sendiri pun ada kalanya tak berkesempatan nak berbuat demikian.. bukan atas sebab tak mahu menghargai.. tp sebab masa yang tak berkesempatan.. mmg rasa bersalah tp itulah..

Kamsiah yusoff berkata...

akak tak terasa hati pun..biarkalah..kita follow,org tak follow semula..kita komen..org tak datang komen kat blog kita semula..tak kisahlah..biar mereka lakukan semuanya dgn ikhlas...

AtieYusof berkata...

Kekadang terasa kak...kekadang tak.. ssb sy pun kekadang tak sempat nak BW semula...
apa pun ukhuwah itu indah.tak perlu dirumitkan..kan kak??....:):)

Cik Tieka berkata...

sy suka follow blog org even dorang x sudi pun nak follow. tak kesahlah. takda paksaan pun.hoho

tp bab komen tu, jujurnya adalah jgk terasa hati sbb kita nak jd friendly tapi mereka tak sudi nak friend dgn kta..selalunya bloggers femes.
kalau dah bkali2 kta rajin komen tp sekali pun lgsung tak sudi nak jejak kat teratak kta yg usang tu, mcm sy rasa malas dah nk jenguk blog tu.

tp one thing i hve learn, komenlah seikhlas mungkin, berkawanlah seikhlasnya. Alhamdulillah adalah sorang 2 yg btul2 jd shabat saya bkn setakat jadi " follower"..huhu

Suria Amanda berkata...

Kadang2 terasa jugak tp cpt2 positive sebab x semua duduk depan pc 24hrs...for me x kisah...tetap akan follow dan drop komen bila ada masa...

Rasp berkata...

saya tak terasa hati sis...
sbb faham kkdg penulis blog busy ker apa ker kan...
entry ni kkdg tu org buat autopublish kannnnn...

tapi bila berbalas komen, follower bagai...
hati berbunga-bunga ada ler... hehehehehe

Rinna berkata...

Kdg2 tuh ada jugak..tapi..tak per.. tak de hal laa masing2 punya kehendak.. samada nak komen atau pun..tak. Kalau ada masa saya tinggalkan komen kalau taak saya just baca jer.. :)

Nur berkata...

Yati tak terasa hati pun kalau orang tak follow blog yati balik, orang tak datang komen balas kat blog kita semula, juga kalau orang tak jawap komen kita kalau kita bertanya. Mungkin dia sibuk kot... :) Pikir positip.

Fiza Rahman berkata...

Bab follow tu, dah tak terasa sgt. Nak follow...follow lah. Tapi klo follow pastu T&C (Touch & Go) baik tak payah kan.

Komen plak. Terasa bila kita rajin komen kat blog dia, tapi dia tak pernah komen blog kita balik. Blog org lain blh plak komen. Mungkin sbb blog kita tak best atau pengikut kita tak ribu riban kot. Tak per lah...komen kat blog yg rajin komen kat blog kita jer lah. Boleh gitu kak...hehehe...Sbb tu saya setting komen. klo org komen saya akan terjah dorang balik baru publish. Komunikasi 2 hala katakan.

Amie berkata...

Saya tak terasa hati sebab:
1. Berblogging ni bukan keutamaan (kecualilah buat bisnes secara online) memandangkan kita banyak kerja lain nak buat, jika ada kelapangan kita bolehlah online. Kita pun bukan 24 jam mengadap laptop. Kena faham juga dengan situasi bloggers yang lain. Banyak komitmen lain perlu diutamakan.
2. Masalah talian - tidak semua bernasib baik kerana talian seringkali terputus, lembab dan kadang-kadang boleh tak ada langsung berhari-hari lamanya.
3. Ada blog yang sangat berat - penuh dengan pelbagai muatan terutama aksesori yang bermacam-macam menyebabkan rasa tidak selesa terpaksa menahan sabar untuk 'terbuka' entri yang hendak dibaca.
4. Tiada idea untuk komen - misalnya entri yang tidak menarik minat pengunjung - daripada komen merapu, lain yang tertera dalam entri, lain pula komennya, lebih baik tak perlu komen sebab nampak sangat tak 'membacanya'. Orang jenis gini hanya baca tajuk, tengok gambar saja, lepas tu untuk dapatkan kunjungan balas atau follow balik... tulislah sikit.
5. Komen biarlah ikhlas - faham apa yang hendak disampaikan oleh penulis, menjadikan komen lebih membina dan bermakna.
6. Ikut pengalaman saya... saya tak tahu nak jawab komen kalau tukang komen tulis begini :
i. Suami saya tak makan masakan ini.
ii. Anak-anak saya tak ada selera kalau saya sediakan hidangan ini.
iii. Saya tak pernah makan makanan ini.... eeeeii geli!
iv. Saya tak suka makanan ini.... bla blaaa blaaaaa.....
Jadi saya nak jawab apa? Kalau saya rajin balas saya akan tulis begini : Saya nak buat macamana kalau awak / suami awak / anak awak dan kaum kerabat awak tak suka makan makanan ini? (Pada saya lebih baiklah tak payah komen kan kan kan.... hormati perasaan / masakan masing-masing.
7. Ada tukang komen suka tanya itu apa, ini apa... sedangkan kita dah tulis lengkap dalam teks. Itu pun nak jawab juga ke? Kita pun tahu komen sekadar lepas batuk di tangga je tu.... Kalau ada pertanyaan yang tiada jawapan dalam entri yang ditulis, biasanya saya akan kunjung balas dan berikan jawapan dalam blognya.

Jadi.... tak payahlah kita buang masa nak kecil hati kan MP... masing-masingkan ada tugas & tanggungjawab yang lebih diutamakan. Berblogging biarlah ikhlas.
.

Tanpa Nama berkata...

kdg2 ken apikir positif juga mungkin org tu sibuk ke apa ke hehehehe... neway tq ye MP sudi mendoakan kesihatan Adik !

Mummydearie berkata...

Saya masih setahun jagung dalam dunia blogging tapi teringin juga nak bagi my 2 cents. Saya tak sibuk sebab itu suka blogwalking dan mmg saya suka tinggal jejak sebab saya rasa tuan tanah sure happy kalau ada yang mengomen. Kalau komen dibalas, tentu saya senyum lebar. Kalau tak berbalas pun, saya tak kisah sangat sebenarnya. Ada banyak sebab yang kita kena fikir. Kalau ada kunjungan balas, saya memang suka. Kalau takda pun, saya nak buat macamana. Content blog kita tak semua orang suka membaca tapi tak bermakna kita tak boleh menulis ikut suka kita.

Kenalah give and take kan... Bukan mudah nak memahami perasaan dan tindak-tanduk semua orang. Alangkah berjumpa bersemuka pun boleh salah faham kadang-kadang, inikan pulak sekadar masalah bertegur sapa di blog masing-masing.

Erhhh, panjang juga my 2 cents ni yek :D

emarieys berkata...

terasa juga..tapi bila fikir masing-masing ada komitmen lain...tak ambil kisah pun...

eMMe berkata...

Salam Kak MP, saya tak kisah kak, kalo akak tak komen, kite faham, mane tau akak sibuk ke, kalo akak komen, Alhamdulillah.. sonok.. ade gak org ingat nak singgah n komen blog kite.. kite suke laa.. kalo lame tak jenguk tu, kite jenguk n tanye kabar la, kot2 org tu tak sihat ke...nape ke kan.. risau gak....

NzA berkata...

Bagi nza xde masalh semua tu. Faham cz trkdg rakan2 sibuk...trkdg nza pn camtu jugak...he3x

Mulan berkata...

kadang busy tak terbalas komen kawan2...

makchaq berkata...

Makchaq lagi suka bw..... selalunya blog sendiri tak jenguk pun... masuk teruih blog orang pastu bw dari komen2 kat blow orang tu....
Kalau dan komen, kalau nak baca banyak2 tak komen... baca cepat2 pi baca blog lain pulak...

Unknown berkata...

Huhuhu baru jumpa blog ni, hoho entri ringkas. Terasa hati ke tak? Terpulang kepada orang yang komen mungkin?

Bunda_nora berkata...

Bunda tak kisah sangat sbb bunda sedar diri blog bunda tak popular..entry pun 2 3 hari satu...tak macam yang popular 2 3 mungkin lebih entri satu hari...kadang tu bunda singgah n komen juga kat tempat mereka walaupun mereka jarang singgah keblog bunda....bunda berblog pun hanya suke2..tak dinafikan juga nak cari ramai kawan...tapi kalau segelintir jer nak berkawan dengan bunda .. bunda nk buat camne...cume fikir positif mungkin bunda pun terlepas pandang ttg perkara2 begini...kalau betul bunda mohon maaf ..

Tanpa Nama berkata...

taklah sayam...js tak ambil pusing sgt sbb blog js pun suam2 je ni...hehe

kasihredha berkata...

Dulu2 kecik hati gak
Tp lama2 tak...sebab Mungkin tu Cara dia Dan Mungkin dia busy
Be positive and keep smiling:))

Cik Rose berkata...

bab follow ngan komen ni, malas nak fikir sangat.. Macam Ros, kalau ada blogger yang follow dan tinggalkan komen, Ros akan balas jejak mereka.. tapi, bergantung pada masa dan kelajuan internet jugak . hihi.. tapi, kalau Ros tinggalkan jejak pada blog blogger yang lain, kalau mereka tak balas, Ros anggap mereka sibuk, atau tak perasan kehadiran kita ni.. hihi..

dear anies berkata...

terasa hati? x la..sbb awal2 da set..berblogging utk suka2..

bukankah setiap perbuatan tu dimulakan dgn niat?

nk ikut ke, xnk ikut ke, nk bls ke, x nk bls ke..sukati...yg pntg jgn sombong...dunia blog ni x bsr mn pn..p mai p mai tang u jg

whitecappuccino berkata...

tak terasa hati pun..kita takde hak nak paksa org buat semua tu. yang penting kita enjoy...

OKje berkata...

Tak delah sampai terasa hati....cuma frust aje le hehe ...nak buat camne....kadang tu kita pun dah lupa yg kita dtg blog dia dan dia tak balas kunjung punnnn....
bab komen tuan tanah tak balas pertanyaan kita tu biasa....kebanyakan blogger mmg buat cam tu...tp okje suka reply komen blogger yg komen kat blog okje....cuna kadang tu tak sempat je...

nOe suhaimi berkata...

nak terasa hati tu tak ada la terasa sangat...kdg2 tu terasa la juga...hehehehe

akhir2 ni tak sempat nak balas komen...tp insyaAllah akan dibalas jugak...lambat n cepat jer...

noe akan berkunjung pada blog yg bagi komen yg blog noe...tp kdg2 tu kunjungan balas tu lambat sikit... klu noe komen blog org tp org tu x balas kunjung...noe pi jugak blog dia...tengok isi kandungan jugak...apa2 pun seronok ramai kawan kt alam maya ni..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang