Ahad, 12 Ogos 2012

Dah Selesai....

Ahad, 12 Ogos 2012
Tinggal bbrapa hari lagi nak raya...
Cepat jer masa berlalu...Ramadan dah hmpir ke hujungnya...
Semoga kita akan bertemu lagi Ramadan akan datang....

Minggu ni Mp trpksa selesaikan persediaan raya terutama utk anak2...
Kalau ikutkan hati, mmng terlalu letih...
Tapi rasa macam tak tergamak pulak tengok muka anak2...
Walaupun dia orang cool jer...

Wisma Yik Foong Ipoh tempat yg dituju, 
Mengambil tempahan baju Melayu,
Senang hati tengok si abang tersipu, 
Tak sabar nak pakai baju baru..

Abang bersama tuan punya Vie Tailor...dah 4 tahun suami dan anak2 jadi pelanggan tetap di sini...
Jahitannya mmng cantik dan kemas..... tahun ni tema purple..

Kaki melangkah ke tempat ke seterusnya,
Ke Kinta City soping baju raya,
Senyum anak2 sampai ke telinga, 
Apa yg dihajati sudah terlaksana...

 Dah selesai..G2000 utk kakak, SUB utk abang dan Giordano Junior serta Crocs utk adik...
Senang...tak perlu jelajah bnyak tempat....

Dah selesai semuanya.,
Yang emak punya mmng tak ada,
Nak buat macam mana, 
Anak2 yg yg perlu diutama...

Sehari suntuk bersoping baju raya, 
Tiba pulak waktu berbuka puasa,
Restoran Nasi Lemak Ayam Kampung Ipoh tempat berbuka, 
Makananya sedap sepadan  dgn  harganya ...

Dah bnyak kali makan kat sini...
Dan yg mnjadi peberet anak2 ialah...
Ketam masak kari...
Mp tak makan ketam, jadi kalau anak2 nak makan..kat kedailah jawabnya...



30 ulasan:

..::..aRe-Na..::.. berkata...

salam akak..wowwwwwwwwww,sonoknyer tgk c hensem tuh pakai baju raya hehehe...yer lah kn kak..anak2 lah keutamaan kan...apapun mkanan bbuka tuh perghhh sedap sguh aihh..hehehe!!!

kak tini (umialya) berkata...

tgok ketam, terliurnya

ieda berkata...

alhamdulillah
senang hati semua dah settle kan ..

jemarisuri berkata...

lega dh slesaikan...^^
mmg betul mak mmg kemudian puya citer yg pasti ank2 gak yg seronok...hehe

aizamia3 berkata...

sekarang turn anak2 pulak..
ai pulak.. kalau takde pape aral.. lepas zohor nanti gerak g shopping baju dak Nuha.. kakak n abang dia dah tempah awal.. memandangkan dak Nuha masih baby, lebih mudah beli je.. ;)

Kasih Salina berkata...

salam kak..wah dah settle semua persiapan mesti dah lega kan..cuma tinggal nak balik kampung jer lagi yang tak sabar-sabarnya..

Nur-nba berkata...

Lega bila persiapan dah selesai.. Sedap tengok ketam tu..

sal berkata...

Minggu ni adalah minggu persiapan..oleh itu suri rumah menjadi sibuk..bgi kak sal, persiapannya cukup sederhana..baik drp segi baju,kuih, keceriaan rumah..yg seronoknya jumpa keluarga di kampung..

Acik Erna berkata...

assalamualaikum mp..mak belum ada tak pe..janji anak2 punya dah siap semua kan..acik pun sama..

Zareda Norman berkata...

raya ni seronok sbb anak anaklah.. Kita ni dah puas beraya dah puas berbaju baru kan...

syiela berkata...

anak2 la orang paling gembira menjelang raya ni kan

Ena's Palace berkata...

wah!...soping sakan ye MP..
lega kan bila da settlekan hal2 raya anak ni...yela dorang la yg paling hepi nak beraya...kite ni warga mak2 ni yang sedang2 saje..yang sedang2 saje...

Norsalmi berkata...

Wah, dah settle ye MP!
Mak pakai yang lamapun takpe.. yg penting anak2..
Akak pun tak makan ketam tapi anak2 cukup suka..

Aine Ainun berkata...

Bila tang anak2 pya da settle mst lega kan....

Mcabarnya tgk makanan tu...
Ohhhhhh dugaannnnnn....

♥MAMASYAZA♥ berkata...

sama cam akak, jrg masak ketam, kalo nak mkn, sila beli yg dah siap masak...hehehehe

NoorVictory berkata...

Wah tingginya abang! Heeee~

Saya raya kat perantauan je jadi macam malas nak beli baju raya baru. -_-

Sedapnya ketam masak kariiii~ saya suka ketam. Hee

ummiross berkata...

MP..waa semua dah sedia, tunggu raya je lah lagi kan, insyaAllah meriah sekeluarga nanti.

Ummi suka ketam MP, lain kali ajak ummi ronda2 sekali ye,hehe..

mama aini berkata...

assalam MP..betul MP..keutamaan buat ank2..senangkan buat persediaan awal2..mama biasa2 aja tahun ni..

eMMe berkata...

kalo de anak ni, lagila bertambah syok raya.. kan kak kan... sronok lagi tgk anak2 sebenarnye... coz anak2 la plg xcited nak sambut raya.. serba baru n bergaya.. tu lom tgk mak nye, lagi glamour tu, hehehe~

Amie berkata...

Raya... selalunya anak-anak yang teruja pakai baju baru, kita... dah emak-emak ni... mana yang ada, tak beli pun tak apa, tapi kalau ada baju baru kira ok tu... he he heh

Aimmie Qistina berkata...

bestnye ketam tu..salam kenal

Rinna berkata...

Senyum sampai ke telinga laa yer MP anak2 dah dpt kelengkapan baru dia org..

Sedapnyaa tgk hidangan berbuka pose tuh.. terutama Ketam..hehehe..

Puteri Nurhayati berkata...

Kak Ina, Yati pi yik foong tu beli benang, tak tau pun ada tailor. Hehhe.. Yati rasa kak Ina lebih tau jalan kat ipoh tu, sebab Yati restoran nasi lemak ayam kampung tu pun yati tak tau kat mana. :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

sama tinggi abang dgn tailor tu ye hehe

anak-anak dah setel senang hati kan kak..sy ni anak-anak dah..sy punya yg x setel lagi huhu


ketam tu wooo terus menjejeh air lior sy!

Aishah Jahirah berkata...

anak2 mmg xcited nak beraya dgn baju baru...hehee.senang ati kalau dah setel utk diaorg kan.diri sendiri xpe....;)

Zaitun berkata...

Alhamdulillah anak2 semua dah dapat...mak punya bila lagi hehehe...

Ketam...sedapnya....

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu ..

Terkenang waktu anak2 baya abang.. :)

Alhamdulillah bahagian anak2 dah setel..

Salam aidilfitri Dari kakya sekeluarga..
Maaf zahir batin. :)

dwaty berkata...

Alhamdulillah.... Anak Dah boleh raya...

Maknya... Bila nak beli? Kenalah beraya sama

MamaEma berkata...

kalau hasil kerja terbaik..memang kat situlah akan jadi pilihan hati kan

NzA berkata...

legakan jika prsiapan utk anak2 dh beres...
Masak kari ketam..my feveret tu....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang