Khamis, 23 Ogos 2012

Raya 2012....

Khamis, 23 Ogos 2012
Tudung baru tak sempat beli...rembat jer mana yg ada....

Tahun ni macam jugak tahun lepas...beraya di rumah mak....suami dah tak buat sistem giliran macam dulu2...
Semuanya terletak pada pilihan anak2....
Pilihan anak2 memang menepati citarasa...
Dan macam biasa jugak..bila beraya di rumah mak, Mp akan  meronda ngan kawan2 ...
Suami  cukup memahami...
Bila dah jumpa kawan lama....macam2 cerita yg dibualkan..tak sedar dari pagi hingga ke petang keluar rumah...
Hari Raya kedua barulah Mp ke rumah MIL .Tapi tahun ni, Mp pulang sekejap jer ke rumah MIL..
Tak bermalam macam biasa...
Tak sempat jumpa kakak2 ipar dan adik ipar....
Masa kami pulang dia orang tak de...
Selepas tu terus maraton ke rumah nenek Mp..
Nenek kurang sihat....
Semua sepupu sepapat berkumpul...


  Mak, abah dan adik...

Adik pompuan Mp setiap tahun beraya dirumah mertua di Sg.Besar...
Hari raya ketiga @ keempat barulah dia pulang ke Kelantan.
Tapi dia akan mnghbiskan cuti raya di rumah mak...
Abang sulung Mp pulak jarang2 balik....
Mungkin lebih selesa beraya di bndar...
Setiap kali raya, kami tak brksmpatan utk berkumpul bersama2....
Cuma adik bongsu Mp jer yg ada...
Itupun sebab dia tak kawin lagi....
Mp cuma 4 beradik saje..jadi bila berkurang 2 orang, mmng cukup terasa...
Pernah jugak mak dan abah beraya dgn adik Mp yg bongsu jer sebab masing2 beraya di rumah mertua...
Tapi nak buat macam manakan....
Bila dah berkeluarga,
Terpksalah mengikut giliran..
Nasib baik mak dan abah faham....
Mereka tak pernah memaksa utk beraya bersama mereka.....
Aslkan balik..tak kisah raya pertama, kedua atau ketiga....







32 ulasan:

Acik Erna berkata...

assalam dan selamat hari raya mp..betul tu nak buat macam mana kan.kalau allah panjangkan umur acik sampai bermenantu..tak tau lah macam mana pulak anak2 acik nanti

QueeN TerataI berkata...

selamat hari raya MP... seb baiklah umah mak dgn MIL dekat.. xyah sush2.. :)

AziE berkata...

Kalau dah jumpa kawan2 memang gitu la jadinya. Tak perasan masa berlalu.

MulutPayau berkata...

w'salam Acik...
Samalah tu Acik...saya pun tak dapat bayangkan macam mana anak2 manantu esok2....harap2 mereka selalu mngingati kita....

MulutPayau berkata...

Queen...
tu laaa...nasib baik jugakkan..kalau jauh, tak tahulah macam mana...


AziE..
betul tu..kalau jumpa kawan2 mmng tak ingat dunia...hehhehe

missSenget berkata...

kak, kite yg adik beradik ramai pn, bila x cukup korum, tetap terasa..

slmt hari raya.. mohon duit raya..keh3..

Maiyah berkata...

slmt hr rya
maaf zahir batin

Ena's Palace berkata...

selamat hari raya buat mp sekeluarga..
biasala mp kalu masing2 da berumahtangga ni...masing2 da de komitmen sendiri kan...susah jugak nak berkumpul bersama bila raya..tapi...wpun begitu mereka tetap balik cuma cepat dan lambat aje kan...

syakirah izwanie berkata...

Selamat Hari Rayaa :D

saniah berkata...

Akak pun dah tak buat giliran dah sejak fil n mil dah takde...tapi bila nk blik ke kl tetap singgah ipoh rmh adik hsbnd....rindu..hehee adk bradik hsbnd yg lain ada kat kl so mmg akn jmp lps raya...raya pertama skrg mmg kat rmh parents akak je lah :-)
Selamat hari raya ina :-)

Nur-nba berkata...

Biasalah tu kak.. Bila dah ada keluarga sendiri, Adik akak yg bongsu tu masih bersekolah lagi ke?

Apa2 pun, ibu bapa akan gembira bila anak2 pulang berhari raya..

norh berkata...

Salam aidilfitri kak ;)

♥MAMASYAZA♥ berkata...

saya pagi raya diumah sendiri, tunggu jiran tetangga dtg beraya, tghari baru balik umah tok umi, sebelah ptg umah mentua, sekali harung, maklumlah semuanya dekat. yg penting kita dpt beraya dgn gembira

mama ju, berkata...

Mama menyusun jari sepuluh memohon maaf jika ada salah silap di alam maya ini.
Wah seronokkan jumpa teman2. Tahun ni mama tak buat gathering ngan kawan2 sekolah, rindu juga.

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP. selamat hari raya buat MP n Famili, bestnya jumpa kwn2 lama

Nor Salmi berkata...

Mak & ayah MP sama macam mak & ayah akak.. tak pernah memaksa anak2 cuma kita sebagai anak kena faham perasaan mereka.. Jika semua saling memahami barulah terasa kemeriahan beraya..

MystoryPic berkata...

Untung dapat suami yang memahami.... tak dapat nak bayangkan beraya jauh drp ma abah... alhamdulillah sampai hari ni masih tetap beraya dengan ma abah

ainnoraini berkata...

bila dah berkeluarga semua kene ada sifat tolak ansurkan..saya ikut giliran masa beraya ni...

jemarisuri berkata...

salam aidilfitri mp...js pun dh takde giliran sejak parent suami dh takde...balik ziarah ipar duai je tak mcm dulu2..kadang2 rindu plak saat itu...

NzA berkata...

bestkan dpt suami yg memahami...sy pn brsyukur krn sejak kawin smpai le ni suami nk smbut raya di kelantan selama 1 minggu n baru raya kt johor.

~~zana@pb~~ berkata...

Rumah MP dgn mil dekat ye....takpe la. Mcm akk ni Kl dan Kelantan. Tahun ni rmh hubby, thn dpn rmh akk di kl pula. Raya mana pun takpe, yg penting dpt jumpa mak bapak.

Dinas Aldi berkata...

Gambar raya yg ceria :)

Puan Kutu berkata...

akk memang mewarisi wajah mak,begitu juga anak perempuan akk.hehe

Selamat hari raya juga dr sy sekeluarga!

eni berkata...

selamat hariraya MP..maaf zahir batin...tq mai `raya rumah' kak eni...hehe...

Norzie hany berkata...

Selamat hari raya Mp....maaf zahir dan batin.

NoorVictory berkata...

Tahun nih saya raya sorang-sorang, mak dengan ayah raya dengan adik-adik kat kampungg..

Nasib perantau kan kak kan? Huhuhu~~

Saya pun 4 adik beradik jgk! Hee

Aishah Jahirah berkata...

mak saya ada 3 ank je,suma pompuan.mujur 2 masih bujang termasuk saya le tu...kalau xmesti kecik ati gak anak2 terpksa ikut hubby msg2 kalau dah kawen..

Rinna berkata...

Wahh MP keluar beraya.sakan yer.. Iye laa bila dah jumpa kawan2 kan cam tak sedar masa berjalan..

Selamat Hari Raya MP..:)

MamaEma berkata...

tak ramai macam keluarga ema..ema hanya tiga beradik..semuanya perempuan..tp Alhamdulillah, masih beraya dgn keluarga ema dulu..

Yati berkata...

Suka tengok gambar Kak Ina satu family. Cantik! :)
Yati pula tak balik kelantan tahun ni, sebab mak Yati sakit. Beraya di Perak saje.

mama aini berkata...

assalam MP..tahun ni utk pertama kali mama & en.papa raya berdua..rumah mak mama 1/2 jam dah sampai..he2x..ank mama raya dit`ganu tahun ni..hu2x..

syiela berkata...

amboi beraya sakan ye.. sporting sungguh en.hb..

ni tak sabarkan nak cepat besarkan anak2.. nk ngikut jejak beraya sakan ni :)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang