Jumaat, 10 Ogos 2012

Jommmm Anyam Ketupat.....

Jumaat, 10 Ogos 2012

pic ambik kat fb..

Nampak senangkan nak anyam ketupat....
Tak sampai seminit  dah siap...
Itu kalau orang yg mahir...
Kalau yg tak mahir...satu jam pun belum tentu menjadi...
Psssstttttt...Sebenarnya, Mp malu nak ngaku...
Mp sendiri pun tak reti nak anyam ketupat...
Masa kecik2 dulu selalu belajar dgn nenek...
Tapi tak pernah menjadi...
Ada jer yg tak kena...
Tapi tengok sepupu2 buat elok jer....
Bila bnyak kali buat tak mnjdi dan selalu digelak oleh mak2 sedara...
Mp angkat tangan...mnyerah kalah...
Dah tua2 skrang ni, malu pulak nak belajar anyam ketupat....
Menyesal jugak....mudah sangat putus asa dulu2...


30 ulasan:

kak tini (umialya) berkata...

samalah ngan akak, sampai loni tak pandai2

missSenget berkata...

kite punya family mmg kene wajib bljr anyam ketupat.. family besar kan..

kalo nk buat sorang2, mmg xsiap ketupatnya.. hihi..

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP. jangan tak tau akk pun tak reti anyam ketupat heheh,akk boleh buat sampai step 7 tu je, pas tu bahagian penyudah sampai la ni tak reti2, belajar tgk gambar pun tak leh nak faham, kalo ada org ajar agaknya baru boleh kut..huhu nak kena belajar juga nih heh

NzA berkata...

sy yg dok Johor ni pn xreti2 nk anyam ketupat...nk mkn pn xreti..slalu kena kutuk dgn kwn2....dasyatkn....

jemarisuri berkata...

dulu js pandai anyam ketupat reben je wat hiasan gerai raya office...hihi...

skrg dh tak ingat dh...^^

Aine Ainun berkata...

samelah kiter....=PPPP

Aishah Jahirah berkata...

saya tlg tengok je org buat..nak buat mcm malas je..hee sah2 la xreti anyam ketupat.;p

♥MAMASYAZA♥ berkata...

samala saya pun tak reti nak anyam2 gini, slalu mak mentua yg buat...hehehehe

ainnoraini berkata...

Saya mp mmg tak pandai langsung anyam ketupat ni,,pandai mkn jer..,

Harus kene belajar mcm nii...

MystoryPic berkata...

Saya pernah belajar... tapi tak pandai2 spi loni. Lagipun saya tak makan ketupat sbb tu la tak xcted nak belajar... hihihi

Mama Gee berkata...

dulu ayah pernah ajar buat ketupat...pandai dh pun...tp sebab setahun sekali je buat...tahun depannya dh lupa...malas nk suh ayah ajar lg..nnti kena marah...so tugas sebelum raya ialah tlg ketatkan ketupat je hehee

Amie berkata...

alololooo... ramai tgak reti anyam ketupat ye... he he heh kak amie pandai anyam ketupat, paling mudah anyam ketupat sate, ketupat sinto dan ketupat bawang.... ketupat jantung je tak mahir nak anyam!

Kakzakie berkata...

Kakak org Johor MP mestilah kakak pandai anyam ketupat. Bentuk ketupat bawang, ketupat pasar, jantung, ketupat satey insya-allah kakak boleh buat sebab kakak memang genuine org kampung yang banyak pokok kelapa..

syiela berkata...

saya pun sampai sekarang tak pandai padahal en.hb hantu ketupat

Ena's Palace berkata...

saya pun ada pernah belajar wat ketupat anyaman ni....pernah belajar ngn mak dan abg...tp pandai masa tu jer...pastu lupa balik...sampai abg sy da nek bowing nak ajar...lembab sgt adik dia nih..hahahahaha

LYAfrina berkata...

dulu pernah belajar dgn arwah tok wan..tp mmg ttp x menjadi..mmg xpandai la..

Acik Erna berkata...

SALAM mp toksah malu..kita serupa he he..acik sampai sekarang tak pandai.
nasib baik ada yang segera

Ucu Faridah berkata...

ucu terer masukkn beras dlm ketupat jer n makan....haha..
ayam2 bagai..minta maaf banyak2 lah yer sbb kita serupa lah MP...

Pn Kartini berkata...

Assalamualaikum kak..:)

Memang tak retilah anyam2 ketupat nii..keras tangan bahana terbiasa sgt ketuk computer keyboard niii haa..heheh

inazamri berkata...

kalau tgk kat gambar tu mcm ketupat sate.Ketupat mcm2 nama kan..ketupat sate(paling senang nak buat) ketupat bawang...susah n tak pandai..lagi ketupat ape tah lupa nama...

hannahsarah berkata...

saya pun tak pandai menganyam ketupat...klu kat Tganu femes dgn ketupat palas. Tu pun saya tak pandai! ( Malu nak ngaku org Tganu gara2 tak pandai buat ketupat jenis ni...hehehehe)

MamaEma berkata...

nampak senang..tp buat tak pernah menjadi

Norsalmi berkata...

Masa duduk johor tu pernah buat tapi dah lama tinggalkan ni, tak taulah boleh lagi atau tidak..
Belum terlambat kalau nak belajar, MP..

sal berkata...

tengok ketupat ni teringat dah dkat raya ni..masa ni sibuk cari daun untuk menganyam..

Kasih Salina berkata...

salam kak MP..saya pun tak pandai anyam ketupat tapi tengok orang anyam senang jer kan..

ieda berkata...

sampai skrg x pandai anyam ketupat padahal ayah akk sgt2 pandai uu
bukan ketupat macam nie , tapi ketupat johor tuu empat segi tuu ..
haaa .. aduhh last2 skrg kami semua beli aje .. bila ayah dah malas nak anyam ekkee ;)

kasihibu berkata...

sya kalau anyam ketupat macam macma bentuk tak di buat dek orang itu yang jadi
makna nya memang tak pandailah ;p

mama sara nur berkata...

bestkan kalu pandai anyam ketupat, sy dulu2 masa arwah tok ada jenuh jg belajar he he jadi pastu lupa sb lama x buat hilang dah skill he he
skrg makan je pandai
tgk mudah tp susah jg perlukan kesabaran dan kesungguhan

aizamia3 berkata...

skill dah tumpul.. kalau buat mesti bapak sedara yang ajar..

NoorVictory berkata...

Heee~ saya pun xtau anyam ketupat. Padahal adik lelaki saya tau anyammm. *maluu

Tapi kan sekarang dah tak ramai org anyam lagi kan kak. Beli yang dah siap xpun beli yang instant tinggal rebus je. Huhu

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang