Isnin, 6 Ogos 2012

Puas mencari dan akhirnya........

Isnin, 6 Ogos 2012
Misi mencari baju raya utk diri sndiri...
Sebelum puasa lagi dah mngintai jubah @ maxi dan seangkatan dgnnya.....
Semuanya macam tak sesuai...
Dah bnyak tempat @ butik dikunjungi...tetapi hampa...
Kalau ada pun, saiz tak menepati...terlalu labuh,
Kalau yg ngam2 pulak, terlalu sendat...
Husb dari dulu lagi tak suka Mp pakai baju macam ni...
Selalu jer dia kata kalau pakai makin rendang coz tak cukup inci...
Tambah pulak badan yg montel..lagiilah susah nak cari..
Tapi dalam hati nekad...nak  jugak...
Tak kisahlah nak kata apa.....

Akhirnya.....Mp jumpa jugak...
Punyalah intai kat butik2 berjenama...
Rupanya baju yg dicari ada di pasar malam dekat umah.....
Huhuhu....Murah, cantik , dan yg penting  muat dan tak payah nak potong2 lagi...




Saiz 40 dgn rega cuma RM50 jer...memang berbaloi....tapi sayangnya cuma ada satu ni jer....
Niat hati nak ambik 2-3 helai...tapi tak de saiz....
Balik jer, posing depan husb....emmmmm senyum jer dia..tak kata apa...
Pertama kali pakai.....rasanya taklah nmpak teruk sangat walau bonsai....
Dulu2, mmng jeles tengok orang pakai....nak pakai takut kena gelak..
Memang rendah diri sangat.....opssss..mmng rendah pun...!!!!!!!!

38 ulasan:

cikceriacorner berkata...

salam akak..

cantiknye baju..harga nye pon dikira murah..kalo kat sini xdpt harga mcm tu..memang berbaloi..cantik pon cantik...

missSenget berkata...

wah3...

cantik..!!! kakak rendang ke..?

tgk kite oke je..

izawani berkata...

Pakai baju gini nampak langsing... so, teruskan !

Kesuma Angsana berkata...

KA pown duk usah2 nak beli jubah juga sbb baru kurng pahang dha ada 2- 3 utk raya ni. Yg ni mmg cantiklah !

Nazayiena berkata...

Cantiknya jubah tu,murah pun murah.
X kisahlah apa pandangan org janji kita pki confident je.

jemarisuri berkata...

mmg comei dh tu...pasti meriah raya kali ini kan...

js jugak lum jumpa laei...minggu ni kena p cari lagik...hehe

MulutPayau berkata...

cik ceriacorner...
w'salam dik..
memang cantik dik, kain jeans tapi lembut...mngkin rezeki akak kot dapat...


Miss...
Rendanglah dik...hehehe...

Izawani..
Tu laa dik..dulu2 tak berani nak cuba baju macm ni...tapi betullah..mmng nmpak sedikit lngsing...lepas ni dah tak malu nak pakai.....

Acik Erna berkata...

assalam mp..cantik dah tu..kena je potongannya dengan badan mp

syiela berkata...

berbaloi la harga dia..

tak nampak rendang pun.. ok je

Zareda Norman berkata...

wah samalah misi kita.. Nak cari jubah maxi jugak ni...:-)wah

Aishah Jahirah berkata...

ala kak kalau kena gaya takdenye nmpk rendang...nmpk lawa ada le.murah dah tu kak...asalkan berkenan di ati.

kak tini (umialya) berkata...

cantiklah, murahnya!!! tgh cari2 ntuk anak gadis berdua ni, masih blum ketemu.. smpat lg kot 2 minggu..

Rinna berkata...

Wahh MP.. cantik laa.. dan murah plak tuh.. boleh beli baju lain lagi nie.

eMMe berkata...

Salam Kak MP, pakai hill tau nnt.. baru cun.. sis, baju murah susah la nk jumpe yg cantik2 kan..kan... saya pun, tgh pening cari baju murah2 n cantik, ari tu, asyik la fiting baju je, beli nye 1-2 helai je, hahaha...

Dkna Abza berkata...

murah laa..

ainnoraini berkata...

Janji selesa pakaikan MP...

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP. kalo saiz 40 tak lah montelnya hhehe, cantik baju tu, hurmm kalo tempah kain pun dh rm 50 kan, tempah lagi mau dkt rm 100. Akk tak suka pakai jubah atai maxi, rasa mcm tak pakai baju je heheh

Kasih Salina berkata...

salam kak MP, cantik kak..saya suka juga pakai jubah..biasanya saya selalu beli kat peace butik sebab murah dan cantik..

♥MAMASYAZA♥ berkata...

sama jugak cam diriku ini, nak pakai jubah cukup malu, sbb nampak cam bonsai...hehehehe

Mama Gee berkata...

bonsai sgt ke kak...dlm gambar nampak tinggi jek...
Ada kawan g yg tubuh kecil..tp pakai jubah..dress ok je....
try dulu..br tau :)

MystoryPic berkata...

Salam MP...
Dah dapat baju raya... raya sakan la ye.. SELAMAT HARI RAYA.. awal sikit ucapannya

azi berkata...

Mp...cantik aje saya tengok MP pakai jubah tu....tak nampak rendanglah....


p/s..murahpun tak pe, janji selesakan...kalau mahal tapi tak selesa dipakai, sayang jugakkan...:)

lieyalatif berkata...

COMEL2....wahh berseri2 di pagi raye nanti...tu laaa...kdg3 kite ingat kat butik2 ade n cantik2....tapi rupenye kat pasar biase pun ade....murah2 n cantik2...yg penting kene ngan yg kite nak ....

MamaEma berkata...

berbaloilah kak

Rozita berkata...

Cantiklah MP, murah pulak regenya. Berbaloi beli..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

sy pon tgh carik jubah/maxi ni kak..utk org x cukup inci mcm kita ni mmg susah skit nk carik..dahla tu sy ni kecik..bukan x muat tp besar sgt dah mcm khemah lak bila pakai..so far x jumpa lg yg menawan kalbu :(((

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

cantik & murah pulak tue..boleh sangat lerrr..

..::..aRe-Na..::.. berkata...

cantik dh tu akak....kaler pon cantik..yg penting rege bpatutan kan...urm...pasni ada masa lagi akak p intai2 kat len plak..wat tmbh baju raya hehehe

Zefa NorAsmara berkata...

Cantiklah kak.. Mcm model je.. Hehe.. Tp dlm gambar akak x nampak rendah pun. Sy ni lg lah kemetot.. Tp ttp membesar bagai juara.. Huhu..

ummiross berkata...

beruntung MP, dahlah cantik ,murah pulak tu. Ummi ni pun belum ada baju raya lagi, petang ni klu sempat nak pegi cari jugaklah..

sal berkata...

cantik..harganya pun berpatutan..

secangkir madu merah berkata...

Walaupun murah tapi cantik dan yg penting selesa kan?

ieda berkata...

cantik
rege pun ok MP
waahhh berseri2 lah nanti raya nie ;)

ieda berkata...

cantik
rege pun ok MP
waahhh berseri2 lah nanti raya nie ;)

NzA berkata...

Ya Allah murahnya MP...trpegun nza tgk baju tu..dhlh cantik n murah lak...kalau kt butik maunya RM200+ tu........

Aine Ainun berkata...

murah tu Kak...=)))

yang penting selesa dan sedap dipakai,
makin slimm nampak...=)))

Norsalmi berkata...

Wah, cantik la MP! Lepas ni bolehlah tambah koleksi jubah..
Akak memang suka pakai jubah sebab selesa.

NoorVictory berkata...

Pun nak cari jubah raya nih kak. Hee~ tapi xjumpa-jumpa lagi yang berkenan di hati -_-"

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang