Sabtu, 22 Oktober 2011

CERITA HARI INI DAN SEMALAM

Sabtu, 22 Oktober 2011
HARI INI

Hari ini Mp berpeluang mnyertai seminar kecantikan bersama kawan2...Seronok sangat coz dapat pngalaman baru macam mana nak tenyeh macam2 warna kat muka...cara betul nak jaga muka..

Ok..sebanarnya, Mp bukan nak bercerita pasal pngalaman tu...Tapi pasal penceramah kecantikan tersebut...Umurnya dah mnjngkau 60 tahun...Tapi rupa macam 40 tahun... Smasa sesi brlngsung, dia brjalan dari satu meja ke satu meja melihat apa yg kita buat...Mp cuba cngkil rahsianya..

Pada mulanya dia nmpak kberatan jugak bercerita...Tapi biasalah pompuan..kena puji lebih sikit..
Rahsianya.....Dia mnghbiskan RM100 ribu dalam temph 7 tahun untuk klihatan awet muda...
Ternganga mulut Mp mndgrnya...Mp tak reti Matematik..so kiralah sndiri berapa dia mnghbiskan wang setiap bulan utk nmpak cantik dan muda...

SEMALAM

Perbualan Mp dgn anak sulung MP...Zulaikha (14 tahun)

Zulaikha  : Umie, kakak tak sabar nak tunggu umur Umie 40 tahun..

Umie  : Aikkkk....kenapa pulak????

Zulaikha  : Kalau 40, tentu Umie nampak tua...

Umie  : Laaaaaa ke situ pulak...

Sebenarnya, anak Mp selalu merungut bila kami brjalan bersama...sbb ramai yg akan tanya..'adik ke?'..atau 'anak sedara' ke..????Dia kata, dia dah bosan dgn soalan2 tu...Patut ler, kalau ajak g pasar dia akan menolak....penjual ikan sllu mngusik soalan mcm tu...

Sebenarnya...Mp sndiri pun tak sabar nak tunggu angka 40 tu....


Saje nak tayang....

34 ulasan:

Acik Erna berkata...

Mp..he he..dia nak soalan anak ke?..macam tu la baru dia suka..he he
baru dapat berbangga ada mak cantik dan muda macam Mp.

Puan Kutu berkata...

hahaha awet muda betullah kak klu macam tu...gila ah 100ribu sbb nak nmpk muda.sy seribu pun tak mampu..biarlah rupa selari peredaran masa.haha..

Zefa NorAsmara berkata...

Mesti MP ni awet muda sbb tu orang kata anak MP tu adik.. sy ni jln dgn adik pun org kata dia anak.. hehe

ikatankasihku berkata...

kak, mmg macam adik ngan akaklah...
serius....fhhhheeewwwiitttt,..

agaknya sy nanti ngan anak sy , yaya pon mcm ni jgk kan..hehehe

Ros berkata...

Salam Mulut Payau,

Memang macam adik ngan kakak pun,sama manis ja,Kak Ros tengok dari gambar gambar Mulut Payau ni,semua nya dok senyum ja...tu la rahsia dia petua awek muda,senyum, ceria dan yang penting ingat kat allah selalu.Tak payah aih dok buang duit sampai bepuluh ribu.

ajumohit berkata...

Yela mcm adik beradikla kak, ni nk tau rahsia ni, tak perlu nk Botox bagai hihihi....selalunya org menolak utk meningkat usianya, tp tidak pd akak....

umialya berkata...

agaknya dia cucuk kolagen n vitamin c kot

xper le, biarlah wajah ini dimamah usia, sayang duit bak berbelanja g2 byk sekali, huhuhu

MulutPayau berkata...

Acik...sebnarnya anak Mp tu jelesss ..hehehe..tu yg tak sabar nak tnggu Mp 40 kot..

Puan Kutu..
Tu laaa dik...rasanya tak berbaloi nak hbiskan duit bnyak tu utk cntik....

Zefa....rasanya tak lah awet muda sangat...pndngan orang mngkin berbeza kot...tapi suka jugak kalau orang kata muda..

MulutPayau berkata...

Ikatankasihku..

Ikin...tentu tak sabar Ikin nak tnggu anak dara tu besar yer...Terima kasih atas pujian tu...(dah malu ni) hihihi

Ros..Mmng sayang nak buang duit sbnyak tu utk cntik...biarlah umur mngkat tapi kesihatan baik...

Aju...rahsianya.. akak suka senyum..tapi kuat jugak merajuk...macam budak2..akak mmng tnggu saat itu..(40 thun)

Umialya...Mmng betul rasanya, mukanya tak brkedut lngsung..dgn body yg mngncam...kalau orang ada duit, semua boleh dibuatnya...tapi umur tetap tak boleh nak tipu...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

silap aribulan cam iklan d'qisty tu..
org ngorat mak.. hehehhe

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
EmbunRosaliza berkata...

Assalam Mp....untung awek muda, tak dimakan usia, ..kalo akk nak teka umur MP pun tak dapat anak sulung 14 tahun heheh, memang muda nampak.

Kalo akk tak sanggup nak abiskan beratus n beribu untuk cantik mcm makcik tu...

Jendela Hati berkata...

tapppiii kan MP emang bila tgk pic tu mcm adik beradik laaa... awet muda la mp nie...muda remaja je tgk hehe...(ikslas nie)

~ yus ~ berkata...

mmg nampak adik beradiklah kak...

lama lg ke nak cukup 40 tu? Sure dia tak sabar nak tunggu mak dia capai angka tu...hehe

saya kalau anak sulung 14 tahun nnti, umur saya pun ngam2 40..hihi

azieazah berkata...

Kata orang, wanita yang berusia awal 40-an adalah keadaan di mana berada paling cantik!

Betulllll....!

So sila bangga bila berusia 40-an!

azi berkata...

MP..
memang nampak muda le..sungguh!!!...jeles saya ni tau...he..he..
Bila nak masuk 40 tu...?...jangan rahsia ye...he..he..kita tahun depan aje..

norh berkata...

cayalah kak.. umur hanya sekadar angka ye..kena sentiasa nampak muda..

nuwairani ismail berkata...

ala kak...orang banyak duit mcm penceramah tu boleh la mcm tu...tak payah nak habiskan 100k utk nampak muda...sekarang pon dah awet muda pe,.,hihih

missSenget berkata...

kak..mari lah share rahsia awet muda...

hehehe

Kamariah Awang berkata...

Taka salah lagi..., memang macam adik beradik. Patutnya anakanda tu berbangga tau..! APA RAHSIA ANDA? hehehe...

Kak Aya berkata...

hmm untung ye kalau nampak lebih muda daripada usia sebenarnya.

eerrr apa rahsia MP, kongsi kongsikan la..

ainnoraini berkata...

MP mmg awet muda tu...nk gak tahu ni..


Nak cantik kene ade duit byk mcm tu...huhuhu x sanggup rasenye..

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum MP,

Alhamdulillah, Allah berikan kesihatan yang baik.

Be Simple Beb(BSB) - threeQ berkata...

angka 40...nanti kita bukak blog untuk angka 40 nak?

hani@debumelukut berkata...

lawa.

Zaitun berkata...

Tak mampu kak Zai nak berbelanja sebanyak itu untuk awet muda,cukuplah rupa paras yang dah dianugerahkan Allah swt.

Ucu Faridah berkata...

kalau orang ber'wang' RM 100k tak kisah utk cantik...

tapi sebenarnya kecantikan seorg wanita itu terletak pada senyuman yg ikhlas dan hati yg bersih...macam MP ni..lawa senyuman...

Yati berkata...

Orait la. Ada mak awet muda, macam kakak. :)

MulutPayau berkata...

Leily...setakat ni tak de pun orang nak ngorat..heheheh

Kak Rosa..
W,salam kak....nak kata awet muda tu tak lah...cuma mngkin muka kami tak sama....tak mcm anak..tu laaa kak..nak prbihkan duit bertus ribu utk cantik..rasanya tak berbaloi..

Jendela Hati...
Terima kasih dik...awet muda sikit jer dik..

Yus..mmng dia tak sabar, dia kata kalau umur 40 tentu nmpak tua..akak tak lama lagi nak 40..

Azieazah...tu yg tak sabar nak tnggu 40 tu..fasa baru..

MulutPayau berkata...

Azi...muda sikit jer...Azi pun sama, nmpak muda lagi...nnti kalau dah sampai 40...diwarwarkan..jngn marah tau...heheheh

norh...betul tu...tapi kesihatan yg paling pntingkan...

Miss...senyummmmm jer...setiap kali jumpa orang..hehehe

Kamariah Awang..
Ma, dia jelesss sbnrnya...hihihi..tak de rahsiapun..mngkin krana sllu senyum ....tu yg nmpak sedikit muda..

kak aya...mmng tak de rahsia...cuma splmnt dan klgen kena ambik ..mngkin terlebih senyum kot..

Ain....ain pun apa kurangnnya, anak2 dah remaja, tapi nmpak muda lagii...mmng tak snggup nak kluarkan duit bgitu bnyak krana nak cantik...

MulutPayau berkata...

Kunang-kunang...
w'salam kak...Alhmdulillah..

BSB...40 tu dah kira fasa baru...tak taulah betul ke tidak...nak buka blog 40..orait jugak utk yg midi punya...hihihi

kak hani...hehehehe..(senyum malu+ perasan sikit bila dipuji)..

kak zai...betul tu..bersykur dgn anugerah Allah...rasanya diaorang tu cucuk macam2 bnda tu..

Ucu...Mp ni mmng terlebih snyum..hihihi

Yati...muda sikit jer...tapi umur dah tua dik...

Qhaifa Nur berkata...

salam

mama dan anak sama comey...

dah follow jom follow back

cik aisha berkata...

memang mcm adk n kakak pun..hehee..ish banyaknye menghabiskan duwet utk kecantikan,nanti mati masuk kubur mereput jugak kot...huhuu

Totie@Tomy berkata...

wah dasyatnya untuk cantik manusia sanggup berhabisan wang ringgit..kecantikan dalam paling kekal..

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang