Sabtu, 29 Oktober 2011

SEPI YANG MNGHIBURKAN....

Sabtu, 29 Oktober 2011
Oleh kerana masih lagi bercuti....dan mood utk baca novel dah lari...Jadi hari ini Mp  bermanja2 dgn 'kesayangan' Mp...
Dlam ntry yg lepas..Mp dah brcrita pasal hobi Mp...Dan hari ini Mp amat gembira..terlalu gembira..apa yg Mp tnggu selama ini muncul..setahun Mp nnti kehdirannya..

Berbunga juga akhirnya setelah sethun  mnnti.......cantik sangat..

yang ni pula makin lebat...cute..

Sebenarnya...bunga2 ni merupakan tanaman di laman Mp..
Mp tak bnyak menanam pokok2 berbunga..mngkin tak serasi kot...Mp lebih meminati pokok berdaun hijau..


semakin subur  sama mcm tuannya...

tetap mnghijau..

tetap menarik....

Hajat hati nak menambah tanaman di laman Mp..Tapi suami dah tak berapa setuju..Dia kata dah macam semak...Itu pun disuruh buang mana2 yang tak berapa cantik...
Tapi Mp sayang sangat nak buang...Biarlah semak pada pndngan orang, tapi cantik pada pndngan Mp sendiri..

Sebenarnya, Mp bnyak merujuk tentang tanaman ni dalam buku2 yang ditulis oleh Abu Bakar Daud

Tapi bab menghias Mp memang gagal...main tanam jer...tak reti nak susun..

p/s...untuk sahabat, terima kasih kerana sudi menelefon, berbicara melalui YM dan berchting melalui Fb...memang sepi itu mnghiburkan...

28 ulasan:

ajumohit berkata...

Minat Kita sama kak, Aju baru je berjinak2 nk bela pokok ni...seronok tgk diorg mmbesar dgn suburnya hihi

Totie@Tomy berkata...

saya minat bela kaktus.tp sayang kaktus yang saya bela semua mati..mak saya cakap tangan saya masim..hehe betul ker???hehe

zul permatang badak berkata...

Banyak bunga......bolehla bercakap dengan bunga....adeh, tak suka bunga tapi suka bahasa bunga-bunga.....

nuwairani ismail berkata...

rajinnya menanam...mak kite pon suke tanam2...tapi tak terjaga mcm ni la..

Kamariah Awang berkata...

Ma pun suka tanaman berdaun hijau. Adalah sikit2 kat rumah ni... Hihi..

azi berkata...

MP..
cantik2 pokok bunga MP..hijau merimbun semuanya...pandai MP jaga...bunga orkid tu pun cantik....rumah saya tak ada orkid asli...plastik adalah..he..he...dasar pemalaskan...he..he..

ikatankasihku berkata...

setahun kak?lamanyer...ikin tangan panas, x leh tnm pokok, conform pokok tu umur tak panjang..hehehe

hani@debumelukut berkata...

tak ada kawasan untuk bercucuk tanam lah dik, minat tu ada..huhuhhuuu...!

sal berkata...

cantiknya bunga2..masa camni boleh di gunakan untuk berbunga2an..
suka tengok bunga2 yg hidup subur..

ainnoraini berkata...

subur pokok2 tu ye..
kalau saye tanam selalunye mcm tak mau hidup jer..en somi jer yg suke kerja tanam2 pokok ni...

Acik Erna berkata...

MP..duu masa dok di Tanjung karang,,acik tanam semua pokok puding..banyak jugak..sampai berpuluh pasu..
suka puding sebab ada daun yang berwarna warni..

Puan Kutu berkata...

berserilah halaman rumah klu rajin menanam dan membela pokok bunga nie..

sy dok rumah kuarters,nak tanam kt mana?hehe..

~ yus ~ berkata...

akak mmg ada bakat bercucuk tanam...

saya tangan panas..huhu

kak, jemput join GA kalau sudi..:)

MulutPayau berkata...

Aju...memng seronok tengok pokok2 tu subur dan mnghijau...

Totie..
rupanya kita sama..akak mmng tak boleh ngan kaktus...tanam jer mati...tak tahulah kenapa...

Zul..
Saya pun suka bahasa bunga2, cuma tak reti jer..

MulutPayau berkata...

Nani...akak tanam bunga sekadar suka2..nak kata jaga, tak jugak...pokok tu pndai bawak diri..hihihi

Puan kamariah..
Ma...sukakan tengok hijau jer...

Azie..
pokok orkid saya adalah skitar 10 pohon..tu pun jarang berbunga..bubuh baja dan mcm2 cara lagi...malas sbnrnya nak tanam orkid..tapi orkid plastik pun cantik jugak..tak perlu jaga..Bukan malas...tapi tak cukup masa...hihihi

MulutPayau berkata...

Ikatan kasihku..
Ikin..akak dulu pun macm tu jugak..tanam jer mati..tapi smngat mnanm tu membara..akhirnya subur jugak..

kak hani..
Oh yer ke??? tak pe, asalkan minat..

Sal..
yerlah..time free bolehlah brmnja ngan bunga2 ni...saya jarang bubuh baca..tapi subur jer pokok tu...heheh

Ain..
Suami saya lngsung tak pndang...cuma kalau suruh beli pasu jer dia rajin...Tapi kalau ain sellu ngn pokok tu, akan hidup suburlah nnti..Saya dulupun macam tu..tanam, lepas tu mati...

MulutPayau berkata...

Acik..
Saya pun suka pokok puding...tapi tak pernah tanam...cantikkan pokok puding..

Puan kutu..
Dik..halaman umah akak dah semak..macam2 pokok ada ...kalau dop kuartes rasanya sesuai tanam kaktus..

Yus..
InsyaAllah..akak join nnti yer..

Ros berkata...

Salam Mulut Payau,

Banyak nya pokok bunga...Kak Ros suka pokok yang berbunga sebab dia berwarna warni memang cantik sangat.

Totie@Tomy berkata...

alamak lepas ni saya kena pk tanam pokok cili lak kot kak..tak payah beli cili dah kat kedai..

ORLANDO AHMAD berkata...

setahun? biar betoi?

wahida berkata...

kak, cantiknya bunga first pic tu..menjadik sungguh...

missSenget berkata...

yg kedua tu bunga ros kan??

comel nye..

bersama kak Es berkata...

sejuk mata memandang....roses yg cute sangat memukau...baja apalah gamaknya ye?

cik aisha berkata...

mak saya suka menaman ni.haha blh geng dah ni dgn mak saya.mak saya segala jenis tanaman dia suka tanam.tanah sekangkang kera pun dia blh usahakan...huhuu

MulutPayau berkata...

orlando...memang setahun akak tunggu orkid tu berbunga.tak serasai kot....masa beli hari tu tak tahu bunga mcm mana....
dan akhirnya keluar jugak....

Wahida....setelah lama menanti akhirnya berbunga jugak...ingat nak buang dah pokok tu...

Miss..yer dik..bnga ros tapi spesis yg kecik punya..

MulutPayau berkata...

Kak es..
Dulu2 saya suka membaja pokok...tapi skrang dah malas..biarkan gitu jer..pandai pulak pokok tu bawak diri..hehihihi

Cik Aisha...kalau orang suka mnanam..tak kira kat mana pun...tentu bnyak pokok yg mak aisha tanam..seronoknya kalau akak dapat jumpa mak aisha...boleh berkongsi hobi..

Yati berkata...

Bestnya bila pokok tak pernah berbunga akhirnya berbunga. :)
Yati sekrang ada penyakit malas siram pokok. Nasib baik husband take over. :)

MulutPayau berkata...

tu la..punya lama akak tnggu pokok tu brbunga....akak pun kdng malas jugak nak siram...tapi trkpsa.....mujur hsbnd Yati siram yer..kalau tak..sian pokok tu...hehehe

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang