Sabtu, 8 Oktober 2011

THE VERSATILE BLOGGER

Sabtu, 8 Oktober 2011
TERIMA KASIH YG TIDAK TERHINGGA KPADA RAKAN BLOGGER YG SUDI MNGANUGERI MP THE VERSATILE BLOGGER......TERIMA KASIH INI KHAS UNTUK:

kak amie @ The Story Of Amie's Little Kitchen

Wokeyyy...Oleh kerana masa mngizinkan...Mp cuba utk mnyahut seruan dan mnyempurnakan tugasan tersebut...Tapi kalau tak sempurna. (jngn marah yeee) kak Amieee...maafkan daku..

First...lihat syarat dulu yer...Agak2nya, Mp boleh patuh ke pada syarat2 tersebut....??????? Tak pe..Mp cuba..

1. Thank and link back the person who gave you this award
(Ucapkan terima kasih dan link balik kepada orang yang beri award ini)
2. Share 7 things about yourself on the post
(Kongsi 7 perkara mengenai anda)
3. Pass the award to fifteen bloggers that you think deserve it.
(Berikan kepada 15 bloggers yang anda rasa layak)
4. Lastly contact all the bloggers that you've picked for the award.
(Hubungi semua yang menerima)

Syarat pertama....beresssssssss.....

Yang ke 2.....adoiiiiii...ni yg buat Mp lemah semangat ni....7 perkara mngenai MP...emmmmm boleh ke sampai tujuh...????Tak pe...Mp cuba, skadar utk berkongsi dgn kawan2 tentang diri MP..plezzzzz jgn gelak yer.....

1. Masa sekolah dulu..cita2 Mp nak jadi pegawai polis...Al-kisahnya, dapat jer result STPM, dgn bangganya Mp ke balai polis (masa tu ada jawatan kosong  inspktr polis) utk ambil borang...bila buat ujian ktinggian..Mp tak cukup inci..merayu2 ngan pgawai di situ...bukannya bnyak inci pun..2 jer...tapi abang2 polis pakat gelakkan Mp.....kbtulan bapa sdara Mp kerja kat situ...dgn selamba dia cakap..'balik dan buatlah apa2 yg boleh naikkn inci tu' isyyyyy..ada ke patut...Sampai skrang ni, klau Mp lihat polis wanita trutama bhgian trafik..dgn motor besar..terteleng-teleng kepala MP..dalam hati berkata.."Kalaulah aku mcm tu"...

2. Paling suka tgk kartun Tom n Jerry....boleh berebut rmote ngan anak2 kalau ada citer ni....

3. Mp tak suka makan udang, ketam dan sotong...dari kecik hinggalah dah tua ni..semua spesis tu musuh bagi Mp...anak2 dan suami Mp kalau teringin makan..kat kedailah jawabnya...

4. Mp suka makan...makan...makan dan makan....Tapi paling MALAS memasak ......cuma dlam bulan puasa,  kerajinan Mp akan mncapai tahap maksima....bulan2 lain...malas nak citeerr...

5. Anti giler dgn filem Hindustan tapi suka dgn filem Tamil..

6. Okeehhh..nak citer pasal rahsia Mp ni...dari awal kawin smpailah skrang, suami Mp yg tentukan  pakaian Mp dari hujung rambut hingga hujung kaki..Pada awalnya Mp membrontak jugak... yerlah kan, kita ada citarasa trsndiri...tapi lama2.... Mp dah boleh terima coz c/rasa suami tak pernah mngecwakan Mp...Bila Mp beli sndiri, ada saja yg tak kena di mata suami...Tapi kadang2 ada jugak yg dibeli tak brkenan di hati Mp..Tak kishlah kan...Opssss...ada tak kawan2 yg serupa dgn Mp..????????cer citer......

7. Yang ni pasal Blog Mp..ada jugak yg tanya Mp apasal letak nama MulutPayau kat blog...tak guna nama sebenar....Mp sbnrnya dipaksa rela buat blog oleh SAHABAT Mp..Masa tu Mp kurang sihat..mulut pun rasa lain macam jer...asyik nak makan jeruk...Jadi Mp terus letak nama MULUTPAYAU kat blog.......Ok jugakkan...orang kata, ada apa dgn nama......

Yang ke 3...Okehhhh...Mp nak tag sape ni..cuba lihat sape yg kena????? opsssss sorrriii...Mp tag sape yang baca ntry ni yer...baru adilkan....

Keempat.....dalam proses...

p/s...mnta ampun dan maaf yer Kak Amie...Mp tak penuhi syarat .......jangan marah tau..sayanggggg kak amie...!!!!!!!!!!!











21 ulasan:

Amie berkata...

Selamat pagi MP,
mesti suami dah sihat sepenuhnya ni... tu sebab MP ada masa buat tugasan ni...Takpe, ini untuk suka-suka aje,

yang ke 5 tu sama dengan Kak Amie, tapi Hindustan tu taklah anti terus sebab ada satu dua buah yang Kak Amie suka... yang buat boring sebab tema sama, plot sama, ending mesti sama dalam setiap filem... best lagi tonton Tamil ye...

satu lagi ye MP, pasal payau tu... mulanya Kak Amie rasa pelik juga tapi terfikir mungkin MP rasa mulut seperti yang MP tulis tu.... nak kongsi satu tau... he hehhheee ini untuk pengetahuan je...di Sabah 'payau' tu maknanya rusa tau... he hehhhhee ini bahasa tempatan laaa...

EmbunRosaliza berkata...

Assalam mp, dpt gak kenal sikit sebyk psl mp,

ajumohit berkata...

Owh baru Aju tau asal usul Nama blog Akak ni ;)

missgee berkata...

Owhh!!..
Dah tau dah rahsia MP..

P/s: Ruginya tak makan sotong, ketam n udang.. Makanan best tue.. hehehe

insan_marhaen berkata...

Mp tak cerita pulak Mp ni versatile tang mana, ya...

Puan Kutu berkata...

woo puan polsi..blh tahan lasak jugak yer..

hehe suka kartun jugak ekk

sy semua sy makan.haha..

sy pun suka makan.tp sy rajin byk kot msk klu nak bandingkan dengan akk.keke

samalah kita..suka juga tamil,hindustan tak suka!

ssh nak cari suami yg tentukan pakaian isteri..akk 1 dlm seribu kot.hehe

unik juga nama mp..sy suka!

lastly, saya tak baca entri ne.hahaha..

azi berkata...

MP..Tahniah dapat award...

MP..yang no.6 tu, sama le kita... saya.. handbag, barang kemas dan jam semuanya Cik Abang yang belikan...baju aje yang saya pilih sendiri..nak buat macamana....pakai ajelah...he..he..

lagi satu..MP tak suka udang, ketam...tapi itu kesukaan saya..he..he..

nuwairani ismail berkata...

kak MP, kite pon suke tengok tom n jerry...macam nostalgia betol la katun tu...tak puas tengok!

Acik Erna berkata...

MP..dah tau dah sebabnya guna nama MP.

hani@debumelukut berkata...

Sekarang dah tak payau lagi kan...

MulutPayau berkata...

Kak Amie...suami dah pun keluar outstation...bila sihat, kerjalah jwabnya..
Mmng citer hndustan tu ending sama....kalau citer Tamil, dalam sedih tu ada lucu jugak...
Ohhhh....patutlah, prnh kwan brtahu PAYAU tu rusa...tapi tak prnah dgr pun..rupanya kat Sabah...dapat pngtahuan baru ni....t.kasih..

MulutPayau berkata...

kak Rosaliza...

W'salam....dapat tahu sikit2 rahsia Mp yer...hihihi..tapi Mp sbnrnya jenis otak krtun....


Aju...hihihi...tahu jugak akhirnya..

Gee....psttttt..hnya kita yg tahu..hihihi
Tu laa...teringin nak makan, tapi mulut tak dapat nak telan...

ikatankasihku berkata...

kita pon suka tom n jerry..hehehe

MulutPayau berkata...

IM...sbnrnya Mp ni tak vstle pun...serba tak boleh....malu nak citer pnjng..

Puan Kutu..
TU lah dik...akak pun rasa akak satu dalam sribu...huhuhu
Ehhhh...kita bnyak prsamaan jugak yer..

AZie....t/kasih..
tu mnnjukkan suami sayang kat kita...hihihi..ok jugakkan..tak pelah sbb dia yg nak tgk kita....nak suruh kita cntik dimatanya..terima jerlah..

MulutPayau berkata...

Nani..samalah tu dik...dari dulu sampai skrang...tak jemu2 tgk kartun tu...


Acik...dah tahu sbb Mp guna nama tu kan...

Kak Hani..yer lah kak...skrang ni tak payau lagi.....tapi nama tetap mulutpayau.

ikatankasihku...
Ikin...kita serupa ..hihihi..otak kartun jugak rupanya...

cik aisha berkata...

oowh...begitu rupanya asal usul nama mulut payau...hehee..ala kak saya pun xckp inci nk jd polis...kuang3.

best la xpyh pnt2 pk nk plh bju,dah ada org yg tentukan..best2..

Yati berkata...

Tau dah sikit sebanyak tentang MP. Tak suka ke, allergik dengan makanan laut? :)

NzA berkata...

yg no 6 tu xnahan....hi.hi.hi...sabo jelh. Kalau MP boleh terima oklh tu ttp rasanya kalau sy mmg mogok terus..baik xpyh pakai b*j*...hi.hi.hi.....

no 3 tu amat brbeza, sy suka sgt makanan laut tu..pntang tgk tibai semacam je ttp tulah ditakdirkan pula alergik...hu.hu.hu....

MulutPayau berkata...

cik aisha....

ehhh..tak cukup inci jugak ke...samalah kita..hihihi..Bab baju tu, kdng2 ok..kdng2 tak brapa ok...


Yati...
Bukan allgik..tapi mmng tak makan dari kecik...

MulutPayau berkata...

NzA..tu laa, nak mogok terus takut orang tak beli pulak...hihihi..

Saya pun suka tgk orang makan makanan laut..nmpak sedap jer...ohhhh algik pulak...rugi jugak tu...

Kamariah Awang berkata...

Seronok perkongsian MP.... Hmm!

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang