Isnin, 10 Oktober 2011

CERITA SEMALAM.....

Isnin, 10 Oktober 2011
Melangkah kaki masuk ke kelas thun 6 dgn semngat membara....ingin memberi yang TERBAIK utk anak2 didik...Selepas salam bersambut....


Murid  : Cikgu, setiap hari saya tunggu cikgu masuk ke kelas....

Guru   : Dgn senyum melebar dan bngga..(dalam hati, mngkin dia orang suka dan minat dgn sbjek yg diajar dan cara pengajaran)..

Murid  : Sebenarnya saya tak sabar nak tengok cikgu pakai baju apa hari ni....tudung warna apa.....fesyen macam mana..

Guru    : Senyum tiba2 mati.....

Berharap agar menjadi guru yg TERBAIK...memberikan INSPIRASI kpada anak2 didik....

Tidak mahu mereka hnya menilai dari segi pakaian sahaja....


Semoga kejayaan mngiringi setiap langkah mereka......menjadi insan yang berguna demi agama, bngsa dan negara.....

p/s..sampai skrang Mp tak boleh lupa seorang ckgu Mp yg suka pakai kasut sukan ngan baju kurung masuk ke kelas...

23 ulasan:

S..U..D..@..I..S berkata...

kalu dah minat tertunggu2 slmt malm cikgu

umialya berkata...

anak2 x reti berbohong, dia berkata tentang apa shj yg terniat dihatinya

ajumohit berkata...

Asalkan Cikgu bpakaian sopan tak mengapa, anak murid jadi minat nak blaja tgk Cikgu ceria hihi

nuwairani ismail berkata...

memang betol pon kak...budak2 memang perhati kite pakai baju apa di sekolah..hihih...dulu pernah budak cakap nani asik pakai pepel je. naseb baik dia puji cantek! heheh..pastu dah tak jahit lagi dah baju kaler pepel

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, mmg ya pun bdk2 gitu MP, sbb masa akk dekolah dulu pun mmg suka tgk cikgu lawa masuk kelas heheh,,, Mesti MP baik n comel sbb tu murid2 suka

ainnoraini berkata...

dulu2 pun masa sekolah pun mcm tu jugak..suke tengok cikgu yg pakai cantik2...baru la seronok sikit belajar...

sekarang bile anak2 dah besar same jugak bile balik sekolah suke citer pasal cikgu mane yg dia org suke...maknye ni dgr jer laa...

zino berkata...

yg penting mereka happy bila cik gu masuk kelas.. hehe

Puan Kutu berkata...

cikgu melaram cantik sgt kesekolah kot..menjadi inspirasi berfesyen anak murid oklah cikgu..fesyen muslimah lagi.keke..

Kamariah Awang berkata...

Guru yang ikhlas mengajar akan dibalas Allah dengan kecermelangan anaknya sendiri.... Setuju ke?

MulutPayau berkata...

Sudais...ingatkan tertnggu nak belajar, rupanya nak tgk baju kita....Selamat malam jugak utk Sudais.

Umialya...betul tu.....setuju sangat...

Aju...Akak ni ktgri yg suka melaram jugak di skolah..tapi taklah lebih2...tak mau seksi2..tak sesuai..nnti lain yg dipndangnya..hihihi

MulutPayau berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
MulutPayau berkata...

Nani...mmng betul tu...apa yg kita pakai mnjadi perhatian mereka...ada yg siap bndingkan pakaian kita dgn mak mereka...budak2 biasanya suka memuji..dan ckg pulak suka dipuji..hehheeh


Ain...yerlah kan...masa kita skolah dulupun sama...kalau ada ckg yg kita minat...tak sbar2 nak tengok...

Kak Rosa...
w'salam...samalah kita kak..suka tgk ckg yg lawa...Alaaa kak, saya ni biasa jer..cuma mngkin agak rapat dgn bdk2..tapi garang jugak dlm kelas...

MulutPayau berkata...

zino...betul tu...tapi terlebih happy kalau ckg tak de dalam klas...hehhehe
(ingat zmn skolah dulu..beraya sakan kalau ckg tak masuk kelas)

Puan Kutu..
Dik....akak suka jugak melaram kat skolah....tapi tak delah lebih2...cuma bngga jugalah bila bdk2 suka ngan kita...hihihi..kdng2 terlebih perasan pulak ckg..

Puan Kamariah...Memang setuju sangat...

Hanis Azla berkata...

InsyaAllah, MP akan menjagi guru yg terbaik itu.. masa sekolah dulu pun saya mmg suka tgk baju, kasut dan tudung cikgu.. sampai skrg teringat lagi fesyen cikgu2 masa darjah 3 dulu.. he..he..

missSenget berkata...

hahaha..

dulu pun penah gak ade perasaan macam tu..

tak sabar tunggu cikgu masuk..nk tgk baju die match ngn tudung + kasut + beg..

memang terbaek betul..

lagi tunggu bila die mnegajar mmg best..

NzA berkata...

HA.HA.HA...budak2 skrg ni dh trlalu beranikan...minyak wangi yg cikgu pakai pn depa nk ambil tahu..semoga mrk semua jadi anak2 yg cemerlang....

Ucu Faridah berkata...

samalah dengan anak ucu, anis (tahun 5), kalau balik rumah selalu cerita @ komen pasal cikgu ni..cikgu tu ..pakai kasut tinggi/pakai makeup tebal lah...mcm2 lagi..

tapi ucu selalu pesan...ILMU SEORANG GURU ITU LEBIH TINGGI DARI KASUT YG DIA PAKAI DAN LEBIH TEBAL DARI MAKEUP YANG DIA GUNA.....

Papa Mifz berkata...

mesra sungguh nmpknye anak2 murid cikgu dgn cikgunye..:)

Zaitun berkata...

Secara tak langsung penampilan cikgu memberi inspirasi buat murid2.

Yati berkata...

Sesetengah orang memang camtu kan. Teringat masa belajar dulu, ada sorang kawan tak sabar tunggu sorang lecturer masuk ngajar, nak tengok baju dan fesyen tudung. :)

Kunang-Kunang berkata...

Assalamualaikum MP,

Cikgulah idola murid2.

Kadang2 mereka lebih dengar cakap cikgu dari cakap kita.

Kak Aya berkata...

dulu saya pun mcm tu, suka pada cikgu BI, suka sebab dia tu cantik, pakai apa pun kena...tertunggu dia pakai baju apa setiap hari.

cik aisha berkata...

hehee teringat pulak lecture msa diploma dulu.kitaorg suma suka tgk fesyen dia sebab selalunya baju dia akan match dengan kasut dan beg sekali. kiranya dr ats ke bwh sedondon je...bergaya abeh...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang