Khamis, 7 Jun 2012

BIARKAN AKU SENDIRI

Khamis, 7 Jun 2012
Ketika ke Pesta Buku baru2 ni, Mp sempat sambar novel 'Biarkan Aku Sendiri' dari CESB karya SITI ROZILAH..Masa sekolah dulu, Mp memang minat dgn novel2 CESB..Tapi novel2 tu semua tidak ada lagi dalam simpanan Mp..bila bagi kawan pinjam, terus lesap....kalau tak bagi pinjam kita dilabel kedekut pulak...... kalau bagi  pinjam, lupa nak hantar semula, lepas tu jadikan hak milik sendiri,itu yg paling mnyeksakan hati dan perasaan....


Jalan cerita novel ni memang menarik....penuh dgn pelbagai konflik dalam kehidupan seharian....Namun ia tdak membebankan fikiran pembaca..tidak ada babak sedih yg terlampau dan tidak mngundang air mata....Tetapi ia cukup kuat mngikat Mp utk membaca sehingga ke akhirnya. Untung jugak dop umah ni, boleh habiskan mana2 novel yg bertimbun tu....hihihi..
Novel setebal 689 m/s ni sarat dgn pelbagai pengajaran....Memang tidak rugi melabur wang membeli
novel ni...opssss, Mp dapat diskaun ya masa beli novel ni...harganya RM39.90..tapi Mp dapat RM2*...jer..Terima kasih bagi dskaun tu ya...
Sebenarnya Mp nak tulis sinopsis novel ni...tetapi Mp tak tahu nak mulakan dari mana...Terlalu bnyak yg ingin ditulis..takut nnti jadi macam novel pulak...Jadi Mp ambik jer sedutan di blkng novel tu..


Sedikit sinopsis  ni yg Mp ciplak di belakang novel...
Teman, antara kita tidak ada apa lagi yg tinggal. Kalau adapun hanya memori luka yg merobek perasaan. Itupun telah aku gadaikan bersama nilai sebuah persahabatan kita yg lalu. Saat kau akui keterlanjuranmu bersama kekasihku, saat kau mohon keikhlasanku agar melepaskan Haris kepadamu..
Teman, usah ditanya kenapa kini aku masih sediri...Usah dipersoal kenapa sebegini lewat aku mnyendiri..kerana jawapannya ada padamu....(Zawana)

Novel ni bukan sekadar memaparkan kisah cinta, tetapi keruntuhan dalam r/tangga, kecurangan seorang lelaki yg  bernama suami, duri dalam persahabatn dan pelbagai konflik lagi....

Mp bersama penulis..SITI ROZILAH semasa di Pesta Buku baru2 ni...
sorry gmbar blurrr..guna H/phone cap ayam jer..

APAPUN TAHNIAH UTK PENULIS....!!!!!
Memang best sangat novel ni...


39 ulasan:

~ yus ~ berkata...

yus pun ada 4 novel yg masih belum habis di baca kat rumah tu...asyik tak sempat habiskan aje...huhu

ainnoraini berkata...

Sekarang ni sedang baca novel "bagaikan puteri" Ramlee
Awang Murshid...

Ada lagi sedang menunggu giliran...nk baca pun ikut mood jugakkan MP...

Kunang-Kunang berkata...

Lukisan pada kulit buku tu cantik boleh menarik peminat novel ingin mengetahui cerita didalamnya.

mama aini berkata...

salam MP..bestnya dpt bergambar dgn penulis novel tersebut..ehem mama pun suka baca novel juga tapi belum memiliki novel ini....byk cerita novel dah dijadikan drama TV skrg ni !!!..

MulutPayau berkata...

yus..
akak tnggu cuti skolah jer nak habiskn novel..kalau hari biasa, susah jugak nak habiskan...

Ain...
mesti bestkan novel RAM tu..saya tak beli lagi buku tu..
A'ah, betul tu ain..ikut mood jugak, kalau mood ok..laju jer baca..hehehe

MulutPayau berkata...

Kunang-kunang..
Betul tu kak ani,kulit novelnya mmng menarik..saya beli pun krana trpikat dgn kulit tapi tak sangka isinya mmng best...kira berbaloilah membeli...

Mama aini..
w'salam mama...penulisnya lemah lembut jer....masa jumpa ingatkan beliau nak beli novel jugak..tapi ada yg datang berbisik dgn Mp brthu belaiu penulis...bertuah jugak dapat kenal beliau..btul tu mama, bnyak cerita novel yg dijadikan drama tv..tapi bagi saya, best lagi baca novel...

Maya Mayana berkata...

sekarang dah tk dan baca novel cam zaman bujang2 dulu...apa-apa pun nak cari jugak la novel yg best nanti...kisah yg dewasa sikit la...bukan novel remaja cam buku akak ni...

selamat membaca..:)

..::..aRe-Na..::.. berkata...

salam MP..waa behnyer dpt bgambar dan jmp ngan penulis novel...

sal berkata...

Anak2 suka sangat baca cerita2 begini..akak layan juga sesekali terutama masa cuti begini..

baiknya..klu dah baca buku cerita ni..selagi tak habis, selagi tu mengadap sehingga lupa nak wat benda2 lain..hehe

S..U..D..@..I..S berkata...

bestnya tengok cover.. tentu tak sabar nak tau cerita....projek cuti sekolah ya cikgu

jemarisuri berkata...

js jarang byk novel tp sejak tengok cite tv3 byk yg diambil dr novel trus je beli utk tau cite seterusnya...hahaa

Gen2Merah berkata...

saya pun teringin nak baca novel ni.. insya Allah jika ada masa dan kesempatan yang terluang..

eMMe berkata...

Salam sis MP, wow~ rajin la baca novel, banyak mase terluang, isikan la dgn membaca, cuti skolah kan Sis, best2!! saya dah lama tak baca novel, kalo baca skejap2 je, ade je mende lain nak dikerjakannye, heeee~

MulutPayau berkata...

Yana...
Sesekali layan novel cinta dan jiwang2...hehehe terasa muda kembali...

Arena...
w'salam dik..bila brtentang mata dgn penulis, lidah kelu tnpa kata2...hihihi

Sal..
yelah kak...kalau layan novel, mmng brhantu..selagi tak habis, selagi tulah ngdap...semua kerja trbngkalai jadinya...

MulutPayau berkata...

sudais...
Citernya mmng best...berbaloi jugak mmbelinya...cuti sekolah tak ke mana2..baca buku jerlah...

JS..
Itulah kan, dah bnyak novel yg dijadikan citer....

MulutPayau berkata...

Gen2..
akak baca novel pun ikut mood jugak...
Ada masa nnti borong novel bnyak2 ya dik...

eMMe...
cuti skolah tak kemana2, jdi isi masa dgn baca novel jerlah....sian akak kan..huhuhu tapi kalau layan novel, mmng semua bnda terbngkalai..hehehe

MamaEma berkata...

ramai blogger peminat baca novel ni

Mak Wardah berkata...

Salam kenal. Kita serupa suka baca novel.

Ati Masrif berkata...

salam MP,

kita ni kurang membaca novel
sbb kurang masa lebih kpd majalah
mcm seri dewi n keluarga or impiana :)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

oh dulu sy pon rajin baca novel cesb nih tp skang dah x baper nak rajin pulop

dwaty berkata...

dah lama tak baca novel... baca online jer...

Dinas Aldi berkata...

Akak pun suka baca novel, biografi, autobiografi, memoir..& akak lebih rela dilabel kedekut dari pinjamkan buku pada orang yg tak menghargainya. Pernah hilang buku dulu, orang pinjam peh tu buat lupa, sedih sesangat. Sampai sekarang masih patah hati pasal hal tu, huhuuu..

whitecappuccino berkata...

Assalamualikum..

pernah juga baca novel beliau..bolehla cari nanti..

Kak Aya berkata...

dulu kak aya p un byk beli novel CESB ni dan byk hilang...

NzA berkata...

kalau MP nk tau sejak zaman sk smpai jadi cikgu PSS nza tetap xminat baca novel...hu.hu.hu......

Adylia Qarissa berkata...

cantik !!

MulutPayau berkata...

mama ema...
Betul tu dik...rupanya ramai teman alam maya yg punya hobi sama..

Mak Wardah..
Terima kasih sudi dtng blog MP...salam kenal jugak..hobi kita sama ya...

Ati Masrif..
w'salam...akak pun baca novel ikut mood dan masa jugak..cuti.. skolah ni mmng bnyak habskan dgn mmbca jer...

MulutPayau berkata...

Rina...
heheh minat novel cesb jugak ya dik...tak pelah Rina, yg mana patut dahulu didahulukan...baca novel ni skdar suka2 jer...

dwaty...
akak dulu2 pun baca online...tapi brpinar bijik mata nak habiskan...hihihi..

Dinas Aldi...
Lebih baik dilabel kedekut drpada sakit hatikan...saya pun serik nak bagi orang pinjam.....

MulutPayau berkata...

Whitecappcino...
w'salam...saya pertama kali baca novel beliau...itu pun trpikat ngan kulit buku...tapi kawan2 kata novel beliau mmng best....

Kak Aya...
samalah kita..huhuhu..

NzA...
kalau jadi ckgu PSS ari2 ngadap bukukan...

Adilya..
thnks dik...

EmbunRosaliza berkata...

Assalam Mp, mmg betul, kalo kita bagi pinjam buku ke majalah ke pada org, pasti tak pulang balik pada kita,kalo tak bagi pinjamkan, org dh minta huhu. Padahal kat depan muka surat tu dh di tulis siapa pemiliknya..

Acik Erna berkata...

salam MP..acik ada lagi novel siti rozilah..ada 5 novel lagi dalam simpanan.

Jendela Hati berkata...

salam kak,
sbb tu lah kak setiap novel sy beli sy dah siap2 cop nama sy hehe...

best juga bc sinopsisnya... kdg nak jugak bergambar dgn penulis tp bila dah ke pesta buku, sibuk mencari buku sampai tak tersampai ke meja penulis hehe

saniah berkata...

Kak pun dah serik bg org pinjam novel...pernah trjd novel yg plg akak syg..bg kat org pinjam pastu bila bg balik siap koyak2...geram nyaa...dia blh senyum2 dan bg alasan anak dia noti sgt...chehhh...geram kannnn?
Syok nya ina dpt jmp writer sndr..nnt nk cari lah novel yg best ni.. ;) thanks for your info

Puan Kutu berkata...

wah menarik juga novelnie..secara jujurnya sy tak pernah beli novel wpun sy suka baca novel..hehe

syiela berkata...

mmg tak best biala orang pinjam tak pandai nak pulangkan.. kdg2 tu bila pulangkan keadaanya dah 100% berbeza.Geramkan...

Aishah Jahirah berkata...

lama dah tak melayan novel kak..sesekali layan novel syok jugakkan....

Rinna berkata...

Menarik novel nie.. Untung laa dpt harga murah.. :)

Dah start sekolah.. selamat kembali mengajar.. :)

Puteri Nurhayati berkata...

Dah lama Yati tak layan novel, kak. Last sekali beli buku motivasi atau resepi je. :)
Menarik nampak novel tu.

Mama Gee berkata...

mcmana sedih pun novel tu..g payah nk menangis...

tp kalo tgk citer drama...sedih skitp un dh sob sob sob...iskk...

ada 4 novel kt umah tu tak berusik lg...

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang