Ahad, 17 Jun 2012

Kisah Hari Ini

Ahad, 17 Jun 2012
Hari ini pihak sekolah Mp telah mngadakan Ceramah Israk Mikraj utk semua warga sekolah.
Majlis dimulakan dengan solat sunat dhuha, solat sunat taubat dan solat sunat hajat secara beramai-ramai.
Paling menarik kali ini solat sunat dan ceramah tersebut diadakan di tapak perhimpunan sekolah.
Alhmdulillah cuaca cukup baik...mentari seakan malu utk memunculkan diri...

persediaan sebelum solat sunat..

kanak-kanak pra juga tidak ketinggalan utk solat bersama-sama

sedang khusyuk  menunaikan solat sunat...

 ceramah Israk Mikraj dan juga kuiz untuk murid telah diadakan.
Abaikan kasut2 atas tangga tu ya....

 guru sedang mngedarkan kismis kepada semua murid...

Tepat jam 9.30 am...semua murid beredar masuk ke kelas masing-masing..Alhmdulillah, semuanya berjalan dgn lancar...

********************************************************************
2 Fm yg Mp terima drpada kak tini...terima kasih ya...Sebenarnya Mp tak sangka yg Mp dapat jugak Fm ni...Dah rezeki.. hehehe.  Mp baru jer berjinak2 dgn Fm ni..Seronok sangat bila dapat.

23 ulasan:

♥MAMASYAZA♥ berkata...

sronoknya bila ramai solat camtu.
wahhh bestnya dpt fm, sronok bila dah start kumpul fm ni, tambah2 kalo dpt fm dari oversea, lagi sronok

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu ..

Murid ramai2 bersolat. Guru x solat sama ke Cikgu?
Kumpulan fm jadikan satu hobby .. Nice!

MulutPayau berkata...

MamaSyaza..
Saya baru jer nak kmpul fm..selama ni tak berapa minat...hehehe..


Deru Ombak
W'salam kakya..
Guru solat sama2...di celah2 murid..
cuma yg 'bercuti' mengawal keadaan.

NoorVictory berkata...

Nasib baik cuaca mengizinkan. Heee~

Salam Isra' mi'raj kak! ;)

Zareda Norman berkata...

bagusnya ada solat sunat israk mikraj.

Mudah mudahan berkat berkekalan usaha usaha macam ni.

FM ni memang best bila dah banyak banyak tu.. Dapat pulak daripada ingatan kawan kawan kan.. Besnyer..

Rozita berkata...

Bestnya ada majlis cam ni, boleh jugak biasakan pelajar dgn solat sunat dhuha.
Selamat menjadi pengumpul fm...hobi yg murah tapi ia cantik dan menarik di peti ais

kak tini (umialya) berkata...

hari inikan israk mikraj, camner leh lupa... bagus prgm ni

S..U..D..@..I..S berkata...

bestnya berdoa dan bersolat di tempat lapang cam ni kan....

Aishah Jahirah berkata...

seronoknya kak.ramai2 bersolat bersama dan memperingati israk mikraj...

Nuwairani Ismail berkata...

Wah! meriahnya sekolah rendah! di tempat kami takde pulak mcm ni.

nani pun baru berjinak2 dengan fm ni. tak byk pon lagi koleksi..

ratu siput berkata...

bagus aktiviti camni kan.kalau buat sebulan skali sbg salah satu aktiviti sekolah pun menarik gak kan.terutama dhuha n hajat tu memandangkan keadaan dunia skang ni kan.yg lebih menarik bila dibuat di tempat lapang camni.seronok tgk..RS pun suke kumpul fm.pun baru berjinak2 tahun lepas...cantik FM yg MP dapat ni :)

biela bell berkata...

Comel je bdk2 nie.
Bgosnya isi progrm. Sama2 m'ingti israk mikraj.

Norsalmi berkata...

Bagusnya buat solat sunat ramai2 macam ni.. dpt pupuk amalan yg baik utk anak2 murid..

Dah ada minat baru ye.. selamat mengumpul fm..

jemarisuri berkata...

bersemangat kan kalau dpt laksanakan secara ramai2 ni...terapkan nilai murni utk anak2...mmg terbaik..


**nti blh lah jadi geng js kumpul FM..^^

ieda berkata...

wahh seronoknyaa program macam nie .. ramai2 lak tuu .. sure terasa tenang je ketika nie ..

ermmmm MP x ikut sekali ke ?? sape take pic ?? ;)

mama aini berkata...

assalam MP..salam israk mikraj dr mama..

ainnoraini berkata...

kat sini cuaca pun mcm mendung jer..tapi bahang tu terasa la jugak..

eni berkata...

teringat zaman kita sekolah dulu..tak dak pun aktiviti mcm ni..cikgu2 sekarang bukan setakat jadi cikgu tapi juga `pendidik'...zaman dah berubah..alhamdulillah...

syiela berkata...

bestnya ada majlis camni...

tahniah buat MP dan warga sekolah bersusah payah adakan majlis camni.Moga dapat diteruskan di tahun2 akan datang

NzA berkata...

syukur alhamdulillah, baik prkara yg baik perlu diterapkan pd anak2 diusia kecil...sejuk hati melihat mrk solat beramai2....sk nza pernah adakan solat di padang sk sewaktu kem motivasi, mrk dilatih solat masa darurat di bwh panas terik matahari.....agar mrk memahami, Islam itu mudah..islam itu indah.....

Mama Gee berkata...

eh bestnya solat ramai2 mcm ni..
cuaca pun mendung je..SubhanAllah!

MamaEma berkata...

seronoknya dapat tunaikan solat sunat berjemaah dan ramai-ramai camni..

Nur-nba berkata...

Salam.. Kak MP, bagus aktiviti seumpama ini.. Berjemaah beramai2..

Cantik FM tu.. :)

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang