Sabtu, 9 Jun 2012

Untukmu Sahabat.......

Sabtu, 9 Jun 2012
Rindu pada SAHABAT.....
 
Kata-Kata Hikmah Imam Syafie

"Belum pernah kutemukan di dunia ini seorang sahabat yang setia dalam duka. Pada hal hidupku sentiasa berputar-putar antara suka dan duka. Jika suka melanda, aku sering bertanya: “Siapakah yang sudi menjadi sahabatku? Pada waktu aku senang, sudah biasa ramai yang akan iri hati. Namun apabila giliran aku susah, mereka pun bertepuk tangan."
 

 

37 ulasan:

Kunang-Kunang berkata...

Salam MP,

Itulah realiti kehidupan. Bukan kawan saja yang lari bila susah, saudara mara sendiri pun belum tentu.

Hanya Allahlah tempat susah dan senang.

ainnoraini berkata...

MP..itu la namanya manusia..
Bila kita senang semua ngaku kawan dan sahabat...bila kita susah tanggung sendiri...semua yg ngaku sahabat sudah hilang..

Mungkin jugak ada sahabat yang baik susah senang bersama...

Aine Ainun berkata...

Byak kbenarannya kak mp,
walaopun sukar nk mdapatkan sahabat sejati, biarlah kita berusaha untuk mnjadi sahabat sejati...

EmbunRosaliza berkata...

Assalam MP, mmg susah mencari sahabat sejati, susah senang bersama

mama aini berkata...

assalam MP..ehem semakin sukar utk mendapat sahabat yg begitu..tapi masih ada..hu2x..

Aju Mohit berkata...

Mmg susah nak jumpa sahabat setia ye kak, saya pon terpikir mampukah saya jadi sahabat setia begitu? ;)

kakcik berkata...

Bak kata bidalan : waktu ketawa ramai yang menemani, saat menangis, tanggunglah sendiri...

Acik Erna berkata...

assalam MP..semoga kita semua bertemu sahabat yang boleh jadi teman diwaktu susah dan senang..

norh berkata...

Sahabat2 kat blog pun best kan...

Jendela Hati berkata...

salam kak,
itu la antara nama seorang kwn, ada pulak tu depan lain belakang kita lain...lagi hampeh...kan

jemarisuri berkata...

slalu jumpa jadi camtu..tp js doakan js bkn camtu...agak2 MP fhm ke?..hihi..

Norzie hany berkata...

Salam kenal.
Tanamkan dalam diri bahawa"cukuplah Allah bagiku".

azi berkata...

MP..Saya sering impikan seorang sahabat yang setia bersama-sama saya diwaktu susah dan senang...sahabat yang dapat saya curahkan segala-galanya tanpa rasa curiga dia akan menceritakan pada orang lain pula....:)

Manusia sekarang ni tak suka lihat orang lain lebih senang dari dirinya...sedangkan semua rezeki Allah yang berikan asalkan kita sanggup berusaha....

Amie berkata...

Tak apalah... biarlah kita jadi teman masa suka dan duka untuk teman yang lain...

Puan Kutu berkata...

sahabat menangis mmg susah dicari.alangkah beruntung klu dpt..:)

S..U..D..@..I..S berkata...

sahabat sejati tu sentiasa susah senang bersama......

syiela berkata...

susah nak cari sahabat sejati.. ssh senang bersama..

aNIe berkata...

Salam MulutPayau... Insyaallah dalam dunia ni masih ada sahabat yang sanggup bersusah senang bersama kita...

Sahabat sejati pasti akan sentiasa bersama walaupun kita susah atau senang...

Aishah Jahirah berkata...

sahabat sejati mmg susah nak cari kak..

ummiross berkata...

Sukarnya mencari sahabat sejati...

Cik Ecah berkata...

realiti...huhuhu

fadh leyanie berkata...

sahabat sejati selalu disisi susah senang bersama..

Prettywrite berkata...

sahabat baik saya setakat ini saya percaya adalah adik beradik sy sendiri..

sal berkata...

Begitulah adat manusia..
masa senang ramai menumpang..
masa susah tak nampak bayang..

tapi Allah maha kaya, kadang2 dijumpakan kita manusia yang berhati mulia berpeluang untuk bersama dlm suka dan duka..klu jumpa, maka Allah telah pinjamkan rahmatnya seketika buat kita...

Norsalmi berkata...

Realiti kehidupan.. memang susah nak cari teman setia..

Kalau berkesempatan jom join

http://ibuberbicara.blogspot.com/2012/06/exclusive-giveawaykain-pasang-raya-2012.html

..::..aRe-Na..::.. berkata...

insya-ALLAH dalam ramai2 kawan2 kita..akan ada seorang yg akan menjadi kwn susah dan senang kita...

Cho Zila berkata...

akakpun susah nak jumpa tapi mungkin kesilapan akak sendiriler kot... namun dapat kawan yang tikam kawan sendiripun dah cukup baguihler...

ERYZA berkata...

Salam perkenalan dan follow sini sebagai tanda persahabatan. Peringatan untuk diri sendiri supaya menjadi sahabat yang mampu setia di kala susah dan senang.

Salmiza berkata...

sukar nak cari kawan suka duka bersama..

eRiNsZ berkata...

haluuu MP laing...
bertuah mnjadi follower terbaik cikgu pen merah... sila hantar detail utk kmi pos hdiah eak...

http://ehemsz.blogspot.com/2012/06/follower-terbaik-cikgu-pen-merah.html

Aishah Jahirah berkata...

kawan masa susah mmg susah nak dapat kak...ye la sape la sanggup nak bersusah pyh sedangkan blh memilih menjauhkan diri dr masalah org...tp tu la apapun keadaan kawan tu ttp kwn...

Maya Mayana berkata...

asat la tu kak..

anyway jgn sedih2,yana ada di sini :)

Ati Masrif berkata...

salam MP,

sahabat ketika duka mmg sukar
nak di cari...realiti kehidupan

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu..

Itulah sebahagian Dari lumrah kehidupan.. :)

Mama Gee berkata...

kawan mmg ada ramai...tp kawan yg boleh dipercayai...yg layak bergelar shabat sejati...ada 2 org je dlm hidup gee.... :)

Kak Imun berkata...

Salam, MP. Teman ketawa memang ramai, teman menangis sukar d jumpai. Manusia memang bnyk kekurangan, kerana itu ugama kita sentiasa mengajar supaya kita tidak jemu2 mengejar kebaikan......:)

NzA berkata...

bab kata org, teman waktu senang keliling pinggang ttp teman brduka sukar utk dicari....

Catat Ulasan

terima kasih daun keladi....

 

Copyright © 2013 Reserved to MulutPayau
Design by Cik Kumbang